جدال داوطلبان و مسئولان بر سر تغییر زمان برگزاری کنکور ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری هفته آینده توزیع می گردد

به گزارش جعبه مهر، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

جدال داوطلبان و مسئولان بر سر تغییر زمان برگزاری کنکور ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری هفته آینده توزیع می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

مهلت مجدد ثبت نام و انتخاب رشته دوره های کاردانی نظام جدید شروع شد

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ثبت نام و انتخاب رشته سری دوم آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیردولتی- غیرانتفاعی سال 1399 از روز چهارشنبه 18 تیرماه شروع شد و تا روز یکشنبه 22 تیرماه در سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org ادامه دارد.

سهمیه فرزندان هیئت علمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی آنالیز می گردد

احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: دلیلی ندارد، چون یک نفر عضو هیئت علمی دانشگاه است، فرزند او سهمیه خاصی داشته باشد لذا موضوع سهمیه فرزندان اعضای هیئت علمی دانشگاه ها به شورای عالی انقلاب فرهنگی رفت و قرار بر این شد اصلاحاتی در این خصوص صورت بگیرد و همچنان در حال کار روی آن هستند.

افزایش حوزه های امتحانی می تواند یک راه چاره برگزاری کنکور در روزهایی کرونایی باشد

اکبر احمدپور عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام نمود: از آنجایی که آینده مبهم است و شرایط پیشرفت یا کنترل بیماری کرونا را نمی توان برنامه ریزی کرد، برگزاری کنکور در زمان فعلی مطرح می گردد. اگر اصرار به برگزاری کنکور در این زمان باشد به نظر افزایش تعداد حوزه های امتحانی در حد معقولی که بتوان کنترل صحیحی داشت می تواند راه چاره مناسبی باشد که از تجمعات جلوگیری گردد.

اراده ای برای تغییر زمان برگزاری کنکور در مجلس یازدهم نیست

علیرضا منادی سفیدان رییس کمیسون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام نمود:درحال حاضر اراده ای برای تغییر تاریخ برگزاری کنکور در مجلس نیست. در این زمینه خانواده ها حساسیت خاصی دارند و مجلس می خواهد با رعایت دستور ستاد ملی کرونا امتحان کنکور به تعویق نیفتد. مگر اینکه به خاطر حفظ سلامتی داوطلبان مجبور به این کار باشیم.

دستورالعمل های بهداشتی برگزاری کنکور دکتری 99 اعلام شد

سازمان سنجش آموزش کشور 16 دستورالعمل بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و الزامات بهداشتی برگزاری کنکور دکتری سال 99 را طی اطلاعیه ای اعلام نمود از جمله استفاده از ماسک سه لایه بدون فیلتر از ابتدای ورود به حوزه برگزاری آزمون تا سرانجام برگزاری آزمون و خروج از حوزه امتحانی.

کارت ورود به جلسه کنکور دکتری از 23 تیرماه توزیع می گردد

کارت شرکت در آزمون دکتری سال 99 کلیه داوطلبان از روز دوشنبه 23 تیرماه 99 برای مشاهده و پرینت بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org قرار خواهد گرفت.

نحوه برگزاری امتحانات سرانجامی دانشگاه علمی کاربردی تغییر کرد

محمدحسین امید رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی شرایط استان های مختلف در شیوع بیماری کرونا را متفاوت دانست و ادامه داد: طبق هماهنگی با ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شد در استان های سفید اگر امکان برگزاری حضوری آزمون وجود داشته باشد، این آزمون ها به صورت حضوری برگزار گردد، بنابراین الزامی برای برگزاری مجازی در همه کشور نیست. البته اگر ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان های مختلف و رئیس دانشگاه علوم پزشکی آن استان اجازه برگزاری آزمون حضوری را بدهند، آزمون ها در آن استان ها به صورت حضوری برگزار می گردد.

اخذ مجوز برای هرگونه فعالیت آموزشی حضوری و مجازی ضرورت دارد

علی اکبر حق دوست، معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در نامه ای به روسای دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سراسر کشور، بر ضرورت اخذ مجوز هرگونه فعالیت آموزشی حضوری و مجازی، تاکید نمود.

ترم تحصیلی جدید دانشگاه تهران غیر حضوری شد

دانشگاه تهران اعلام نمود برنامه ریزی برای ارائه کلیه دروس نظری در نیمسال اول سال تحصیلی آینده با فرض اجتناب ناپذیر بودن آموزش الکترونیکی در نیمسال مذکور است. بر این اساس با توجه به ارتقای زیر ساخت ها و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، کلیه فعالیت های آموزشی به وسیله سامانه یاد گیری الکترونیکی دانشگاه انجام خواهد شد.

ثبت نام مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه جامع علمی کاربردی

با استقبال دانشجویان و دانش آموختگان از شرکت در دوره های مدرسه تابستانی کسب و کار دانشگاه علمی کاربردی، ثبت نام این مدرسه مجدداً از 15 تیرماه شروع شده است. زمان برگزاری این دوره از 25 مردادماه امسال شروع و تا 5 شهریورماه ادامه خواهد داشت.

ثبت نام غیرحضوری ترم تابستان دانشگاه پیغام نور شروع شد

امیرحسین بهروز مدیرکل روابط عمومی دانشگاه پیغام نور گفت: ثبت نام و انتخاب واحد ترم تابستان این دانشگاه از 16 تیرشروع شد و تا 23 تیرماه ادامه دارد. تاریخ برگزاری امتحانات ترم تابستان از 26 مردادماه لغایت 4 شهریورماه امسال است و ارزشیابی دروس مطابق دستورالعمل نیمسال دوم 99-1398 به صورت غیرحضوری انجام می گردد.

مهلت ثبت نام در آزمون زبان MHLE تا 21 تیرماه 99 ادامه دارد

مهلت ثبت نام و ویرایش آزمون زبان MHLE دوره 57 از 15 تیر ماه شروع شده است و داوطلبان تا روز شنبه 21 تیر ماه 99 می توانند به وسیله مرکز سنجش آموزش پزشکی برای ثبت نام اقدام نمایند.

مجله کامپیوتر: مجله کامپیوتر: هر چی در مورد تکنولوژی و کامپیوتر بخوای بدونی اینجا هست

تایلند: تایلند: سفر به کشور زیباییهای جنوب شرق آسیا، بانکوک، پوکت، پاتایا، سامویی، کرابی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 20 مرداد 1400 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6728

به "جدال داوطلبان و مسئولان بر سر تغییر زمان برگزاری کنکور ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری هفته آینده توزیع می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدال داوطلبان و مسئولان بر سر تغییر زمان برگزاری کنکور ، کارت ورود به جلسه آزمون دکتری هفته آینده توزیع می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید