حسینی کیا: صادرات 9 ماهه منطقه ها آزاد به 20 میلیارد دلار رسید

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت بر اساس گزارش دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی از ابتدای سال تا به امروز حدود 20 میلیارد دلار صادرات از منطقه ها آزاد و یک میلیارد دلار واردات در این منطقه ها اجرا شده است.

حسینی کیا: صادرات 9 ماهه منطقه ها آزاد به 20 میلیارد دلار رسید

به گزارش خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا در تشریح نشست امروز(یکشنبه 19 دی ماه)کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: در نشست امروز دبیر شورای عالی منطقه ها آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی گزارشی از مسائل این منطقه ها ارائه کرد که طبق این گزارش منطقه ها آزاد سکویی برای صادرات بوده و از ابتدای سال تا به امروز حدود 20 میلیارد دلار صادرات و یک میلیارد دلار واردات اجرا شده است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ثبات سرمایه گذاری نیازمند مشوق است، اضافه کرد: حکمرانی واحد در منطقه ها آزاد یکی از ضروریات است.

وی با اشاره به ضرورت اجرای ماده 65 احکام دائمی برنامه توسعه کشور، ادامه داد: با مدیریت واحد می توان از ظرفیت منطقه ها آزاد به درستی استفاده کرد زیرا با اجرای سلیقه ای و قوانین متناقض، فعالیت برای سرمایه گذاری سخت خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم شرح داد: مقرر شد بسته ای پیشنهادی از سوی شورای منطقه ها آزاد به کمیسیون صنایع و معادن ارائه شود تا بتوان به درستی از سرمایه گذاران در این منطقه ها حمایت کرد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: دومین دستورکار کمیسیون صنایع و معادن بررسی پیشنهادات نمایندگان درباره تبصره های ارجاعی لایحه بودجه 1401 به کمیسیون بود که برخی از این پیشنهادات مورد رسیدگی قرار گرفت.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11063

به "حسینی کیا: صادرات 9 ماهه منطقه ها آزاد به 20 میلیارد دلار رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حسینی کیا: صادرات 9 ماهه منطقه ها آزاد به 20 میلیارد دلار رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید