حقایقی شگفت انگیزی از رنگ زرد

به گزارش جعبه مهر، رنگ ها دنیای عجیب و غریب و بدتر از خودشان رنگینی دارند و رنگ زرد نیز از قاعده مستثنی نیست.

حقایقی شگفت انگیزی از رنگ زرد

به گزارشرنگ ها دنیای عجیب و غریب و بدتر از خودشان رنگینی دارند و هر کدام برای خود ویژگی ها و خواصی که افراد را نه تنها از حیث زیبایی بلکه از نظر درمانی نیز به سمت خود می کشانند.

رنگ زرد نیز از قانون مستثنی نیست، البته درست است که در بسیاری از عقاید و افکار این رنگ را بعنوان رنگ منفور می نامند اما رنگی است که قدرت های خارق العاده ای دارد و امروز قصد دارد تا به حقایق شگفت انگیزی از رنگ زرد اشاره نماید، پس پیشنهاد می کنیم این مطلب را از دست ندهید.

زرد یکی از رنگ های اصلی است. از نظر طیفی، رنگ زرد میان نارنجی و سبز قرار گرفته است. طول موج نور زردرنگ میان 565 و 590 نانومتر در طیف نوری قرار گرفته است.

در فرهنگ عام و در میان دریانوردان نیز، پرچم زرد نشانه بیماری بوده است.

رنگ روشنایی، دوست داشتن، محصول و بازدهی است. به انسان حس لذت و اشتیاق میدهد.

رنگی الهام بخش است. دانش و حکمت را اشاره میکند.

برای کاربرد در آشپزخانه کاملاً مناسب است.

زرد گاهی به عنوان صفت برای نشریات یا رسانه هایی به کار می رود که مطالب پیش پاافتاده یا مبتذل منتشر می نمایند.

رنگ زرد تحریک نماینده سیستم اعصاب و نیروی عضلات است؛ بنابراین به هنگام فلج و نیز در معالجه اگزما مفید است.

از آنجائی که این رنگ می تواند رسوبات کلسیم تجمع یافته در مفاصل را بشکند، برای درمان روماتیسم و آرتریت نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای رفع یبوست، ضعف کیسه صفرا، سوءهاضمه و سردرد های شدید از این رنگ استفاده می گردد.

زرد رنگ جدایی و سردی است؛ پس دقت داشته باشید از آن به اندازه بهره ببرید تا این حس را در خود و افراد پیرامون تان ایجاد نکنید!

زرد با چاکرای شبکه خورشیدی در ارتباط است، که این چاکرا با هوش و ادراک ما ارتباط دارد.

رنگ زرد توانایی ذهنی و تمرکز انسان را بیشتر می نماید.

رنگ زرد در درمان روماتیسم و التهاب مفصل موثر است.

مکمل رنگ زرد رنگ بنفش است.

خواص رنگ زرد

رنگ زرد افزایش دهنده قدرت ذهنی، توانایی عقل و هوشیاری است.

زرد، نورون ها (سلول های عصبی) را فعال می نماید و انرژی عضلات را افزایش می دهد.

اختلال در انرژی رنگ زرد در هر قسمت از بدن می تواند باعث فلج شدن یا کاهش توانایی حس و حرکت در آن عضو گردد.

رنگ زرد همچنین بر روی دستگاه گوارش نیز موثر است و فعالیت غدد فوق کلیه و قسمت چپ مغز را نیز افزایش می دهد.

رنگ زرد بر روی اعصاب و مغز اثر خوبی دارد. زرد، محرک حرکت و بهبودی اعصاب است.

نور زرد به اعصاب نیرو می بخشد و مغز را نیرومند می نماید. زرد یک اثر تحریک نماینده، پاک نماینده و رفع نماینده فشار بر روی کبد، روده ها و پوست دارد.

زرد جریان خون را پاک می نماید و فعالیت سیستم لنفاوی را افزایش می دهد. رنگ زرد فعالیت طحال را کاهش می دهد، مسهل است، ضد صفرا و ضد تهوع است.

آثار روانی رنگ زرد

رنگ زرد برای افراد افسرده و ملانکولیک (نوعی افسردگی) مفید است.

در گذشته رنگ زرد را به عنوان رنگ زندگی می شناختند؛ و معتقد بودند که این رنگ، حالت خوشی، شادمانی و سبکی را ایجاد می نماید. زرد، رنگ فهم و ادراک است.

نور زرد طلایی برای ذهن و بدن، سلامتی بخش است و می توان از رنگ زرد برای افزایش قدرت یادگیری در افراد استفاده کرد.

رنگ زرد بیشترین حساسیت را در بینایی ما دارد. یا به عبارتی دیگر، چشمان ما نسبت به رنگ زرد از رنگ های دیگر حساس تر است. رنگ زرد، اولین رنگی است که توجه انسان را به خود جلب می نماید.

رنگ زرد، همچنین می تواند حالت اضطراب و تنش ذهنی را در انسان بدتر کند.

جالب است بدانید؛ علاقمندان به رنگ زرد ذهن کسب و کاری دارند و دوست دارند بقیه متوجه تحصیل نموده بودن آن ها بشوند. آن ها می کوشند تا در هر زمینه ای که احتیاج به توانایی ذهنی دارند موفق شوند. علاقمندان به رنگ زرد رهبران خوبی می شوند و معمولا ذهن خود را به شیوه ای نظام مند بکار می برند. پیش از هر حرکتی آن را تجزیه و تحلیل می نمایند. بازی های استراتژیک مورد علاقه آن ها است. خصوصا به شطرنج علاقه زیادی دارند. محتمل است که دوستداران رنگ زرد کمی لجوج باشند.

وقتی علاقه به رنگ زرد به سمت خردلی تمایل پیدا کند احساس می نمایند تنها کسانی هستند که می توانند درست تصمیم بگیرند. این باعث می گردد بقیه کمی به انگیزه های آن ها مظنون شوند. علاقمندان واقعی به رنگ زرد بعد از آنالیز تمامی نقطه نظرها، تصمیمات عاقلانه می گیرند. زن های علاقمند به رنگ زرد ترجیح می دهند به جای مادر بودن و خانه داری، بیشتر در کار تجارت باشند. اما در عین حال می توانند هر دو کار را با هم انجام دهند و با آن سازگار شوند. وقتی این افراد تحت استرس و فشار روانی قرار می گیرند احساس می نمایند نشان دادن احساسات نشانه ضعف و ضربه پذیری آنهاست.

آن ها سعی می نمایند کسی عرق را بر پیشانی آن ها نبیند. آن ها بیشتر با خودشان سرگرم هستند و افراد زیادی را در اطراف خود نگاه نمیدارند و معمولا تنها یک یا دو دوست خوب دارند. این دوستان معمولا افرادی هستند که آن ها هم ذهن تجاری دارند. با این همه دوستداران واقعی رنگ زرد به کسی به غیر از خودشان تکیه نمی نمایند. آن ها لباس های خوش دوخت را می پسندند و عموما خیلی حرفه ای لباس می پوشند. گر چه خانم ها ممکن است لوازم تزیینی درشتی را انتخاب نمایند، اما ساده و شیک پوشند.

بیماری هایی که با رنگ زرد بهبودی می یابند

زرد، ترکیبی از اشعه نور قرمز و سبز است. این رنگ نیمی از خصوصیات رنگ قرمز و نیمی از خصوصیات رنگ سبز را به همراه خود دارد؛ بنابراین هم می تواند باعث افزایش عملکرد سلول ها و هم باعث بهبود سلول های آسیب دیده گردد.

نور زرد باعث کمتر شدن زمان سپری شده در هضم غذا در روده ها می گردد. همچنین علاوه بر جریان غذا، جریان صفرا را نیز افزایش می دهد و اثر ضد صفرا را نیز دارا است.

این اثر می تواند بر ضد انگل ها و کرم های روده ای باشد.

رنگ زرد بر چاکرای شبکه خورشیدی موثر است و توانایی ذهنی را در افراد افزایش می دهد و می تواند در افسردگی استفاده گردد. زرد برای زندگی، یک رنگ بیداری و شور و شوق است.

رنگ زرد، اطمینان و خوش بینی را بیدار می نماید و همچنین در درمان مسائل گوارشی یاری نماینده است.

این رنگ برای معده، روده و مثانه مفید است و در درمان بسیاری از سردرد ها موثر است. زرد به تنظیم شدن دستگاه گوارش یاری می نماید.

رنگ زرد در درمان بیماری ها و مسائل زیر موثر است

یبوست، دیابت، اختلالات گوارشی، اگزما، نفخ، فلج اندامها، کلیه ها، سوء جذب، کبد، افسردگی، خستگی، بی حسی اندامها، فلج پاها، روماتیسم و طحال.

رنگ زرد برای بیماری های زیر مضر است

التهاب، هذیان و توهم، اسهال، تب، نورالژیا (درد در عصب ها)، هیجان بیش از حد، تپش قلب

عوارض رنگ زرد

اگر کسی بیش از حد در معرض رنگ زرد قرار گیرد می تواند دچار بیش فعالی یا هیجان بیش از حد گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 16 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 661

به "حقایقی شگفت انگیزی از رنگ زرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی شگفت انگیزی از رنگ زرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید