حق آبه های محیط قم باید احیا گردد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/قم معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به مخاطرات روزافزون گرد و غبار در قم گفت: حقابه های محیط زیستی در سراسر کشور و به ویژه استان قم باید احیا گردد تا حجم این پدیده خطرناک کمتر گردد.

حق آبه های محیط قم باید احیا گردد

علی سلاجقه معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در ملاقات با مراجع عظام تقلید در قم با اشاره به فرایند تحلیل منابع آبی، گفت: با وجود کاهش منابع آبی کشور، همچنان فرهنگ مدیریت و مصرف در زمینه آب نادرست است.

وی یادآور شد: ذخایر و منابع آبی، مقدار بارش، خاک، پوشش گیاهی و اموری از این دست امروزه ملاک عمل بسیاری از حاکمان کشورهای دنیا در برقراری ارتباط و همکاری با سایر ملت ها شده است.

وی افزود: گرم شدن زمین و افزایش ریزگردها از چالش های مهم دنیا و به ویژه کشور ما است؛ چالش دیگر ما این است که صنعتگران و صاحبان صنایع نوعا اولویت خود را به فراوری و مسائل مالی معطوف می نمایند و مباحث زیست محیطی از این رهگذر دچار خسارت و آسیب جدی می گردد.

سلاجقه اعلام نمود: قانون اساسی ایران در مورد مسائل زیست محیطی یکی از مترقی ترین قوانین موجود در دنیا است اما با این وجود در اجرا دچار مشکلاتی زیادی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد:با توجه به صندلی ویژه شهر قم انتظار می رود که مسائل مربوط به آلاینده ها، پوشش گیاهی، خاک، فضای سبز، پساب، پسماند و غیره در این شهر الگویی برای سایر شهرها باشد.

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست بعلاوه در بازدید از تالاب مره در گفت و گویی با اشاره به مخاطرات روزافزون گرد و غبار در قم گفت: حقابه های محیط زیستی در سراسر کشور و به ویژه استان قم باید احیا گردد تا حجم این پدیده خطرناک کمتر گردد.

وی با اشاره به ارزش تالاب ها در میان اکوسیستمهای طبیعی اعلام کرد: وجود تالاب مره در قم یکی از ظرفیت های ارزشمند استان و دارای گونه های غنی جانوری و گیاهی کشور است.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست حفظ تالاب ها را یک مساله حیاتی در حفظ توازن و پویایی محیط زیست دانست و گفت: ظرفیت های تالابی قم باید به خوبی شناخته و برای حفظ و حراست از آنها برنامه ریزی جدی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 آذر 1400 بروزرسانی: 16 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10975

به "حق آبه های محیط قم باید احیا گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حق آبه های محیط قم باید احیا گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید