خبرنگاران بنیاد برکت 230 طرح اشتغالزایی در عجب شیر اجرا می کند

به گزارش جعبه مهر، مراغه - خبرنگاران - فرماندار عجب شیر از اجرای 230 طرح اشتغالزایی از سوی بنیاد برکت در روستاهای این شهرستان در سالجاری خبر داد.

خبرنگاران بنیاد برکت 230 طرح اشتغالزایی در عجب شیر اجرا می کند

عادل اصغرپور روز دوشنبه در کمیته توسعه اشتغال روستایی و کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری این شهرستان اضافه نمود: اجرای طرح های اشتغال زایی در مناطق روستایی با عنوان طرح های سحاب و آسمان از سوی بنیاد برکت موجب می شود تا مناطق روستایی و محروم به توسعه پایدار برسند.

وی با اشاره به سند تدبیر و توسعه شهرستان و ظرفیت ها در این منطقه که به اشتغالزایی پایدار و شغل های جایگزین در حاشیه دریاچه ارومیه کمک می کند اشاره کرد و اضافه نمود: توسعه روستایی مقوله مهمی است و رویکرد دولت توجه به مناطق روستایی است و افزایش تخصیص اعتبارات روستایی نشان از این مقوله است که موجب اشتغال پایدار در روستاها می شود.

اصغرپور با بیان اینکه روستاهای عجب شیر ظرفیت خوبی برای تولید و اشتغال دارند، گفت: شناسایی ظرفیت های نهفته در شهرستان عجب شیر می تواند به رونق اقتصادی و رفع محرومیت روستاها منجر شود.

وی با بیان اینکه هدف اصلی طرح های اشتغالزایی روستایی باید پایداری شغل باشد، اضافه نمود: از جمله اهداف جلسه کارگروه اشتغال شهرستان، توسعه اشتغال پایدار از طریق توانمندسازی جوامع محلی و تقویت پایه های اقتصادی و توسعه مناطق روستایی است.

وی گفت: صنایع دستی، دامداری، واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک، توسعه گردشگری، پرورش طیور، گلخانه، قالی بافی و پرورش زنبورعسل در روستاها باعث ایجاد اشتغال، درآمد پایدار و جمعیت پذیری درنقاط روستایی می شود و فرایند مهاجرت به شهرها را کند می کند.

وی همچنین خواستار همکاری مشارکتی بنیاد برکت با طرح های نیمه تمام واحدهای تولیدی و صنعتی کوچک شد و اضافه نمود: برخی از طرح های صنعتی و تولیدی که در آستانه اتمام است نیاز به تقویت و تسهیلات سرمایه در گردش دارند که حمایت از این واحدها موجب راه اندازی و در نتیجه اشتغال پایدار در شهرستان عجب شیر می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6881

به "خبرنگاران بنیاد برکت 230 طرح اشتغالزایی در عجب شیر اجرا می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بنیاد برکت 230 طرح اشتغالزایی در عجب شیر اجرا می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید