خبرنگاران تیم ملی ایران در سال 98؛ سقوطِ تلخ با آقای گلی کریم و مهدی

به گزارش جعبه مهر، تهران- خبرنگاران- تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 نتایج خوبی را به دست نیاورد و بعد از چند سال، رنکینگ اول آسیا در رده بندی فیفا را از دست داد.

خبرنگاران تیم ملی ایران در سال 98؛ سقوطِ تلخ با آقای گلی کریم و مهدی

سال 1398 در حالی به اتمام رسید که فوتبال ملی ما اتفاقات زیادی را در سطح تیم ملی عظیمسلان به خود دید. در این سال ابتدا مارک ویلموتس به عنوان جانشین کارلوس کی روش انتخاب شد و سپس همین سرمربی جای خود را به دراگان اسکوچیچ داد تا به نوعی زمستان کشورمان را نبیند. تیم ملی فوتبال ایران بعد از چند سال رتبه نخست در قاره کهن و در جدول فیفا را از دست داد و در کنار آن نتایجی نیز به دست آمد تا به این جمله تلخ برسیم که سال 98 برای تیم ملی ایران یک عقب گرد محسوس بود.

در سال 98، تیم ملی بزررگسالان ایران 6 بار به میدان رفت. سه برد، 2 باخت و یک تساوی به دست آمد.24 گل به ثمر رساندیم و چهار گل نیز دریافت کردیم. یک سوم این بازی ها محبت آمیز بود و الباقی در چارچوب مرحله دوم انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت های 2023 چین به انجام رسید.

تیم ملی ابتدا در یک ملاقات محبت آمیز به مصاف سوریه رفت و در استادیوم آزادی این تیم را با پنج گل بدرقه کرد. مهدی طارمی هت تریک کرد، اللهیار صیادمنش و علیرضا جهانبخش نیز دیگر گلزنان بودند. شاگردان ویلموتس در بازی بعدی خود در سئول به مصاف کره جنوبی رفتند و به تساوی یک بر یک رضایت دادند. کیم یونگ گوون در این مسابقه گل به خودی زد.

ملی پوشان در مرحله دوم انتخابی جام جهانی و جام ملت های آسیا ابتدا با 2 گل از سد هنگ کنگ گذشتند. سردار آزمون و کریم انصاری فرد در این ملاقات برای ایران گل زدند. سپس برد عظیم مقابل کامبوج در استادیوم آزادی و در حضور زنان ایرانی رقم خورد. 14 گل توسط کریم انصاری فرد(چهار)، سردار آزمون (سه)، مهدی طارمی و محمد محبی (2)، احمد نوراللهی، محمدحسین کنعانی زادگان و مهرداد محمدی (یک) به ثمر رسید.

اما روزهای بد از راه رسید. ابتدا در منامه با یک گل به بحرین باختیم و سپس در اردن مقابل عراق با حساب 2 بر یک شکست خوردیم تا در رده سوم گروه قرار بگیریم و کارمان برای رسیدن به دور بعد به اما و اگر بیفتد. احمد نوراللهی تک گل ایران را به ثمر رساند. پس از این مسابقه ویلموتس برکنار شد.

در این سال 2 بازی را در خانه انجام دادیم که ماحصل آن 19 گل زده و صفر گل خورده بود. در چهار بازی خارج از خانه نیز 2 باخت، یک برد و یک مساوی به دست آمد. در مجموع این 6 ملاقات سه کلین شیت به ثبت رسید. کریم انصاری فرد و مهدی طارمی با پنج گل زده آقای گل ایران در این سال بودند. سردار آزمون چهار گل به ثمر رساند. علیرضا جهانبخش و احمد نوراللهی به همراه محمد محبی 2 گله بودند. اللهیار صیادمنش، محمد حسین کنعانی زادگان، مهرداد محمدی و مدافع کره جنوبی هم هرکدام یک بار پیروز به گلزنی شدند.

حال باید دید در سال 1399 که بسیار برای فوتبال ایران در سطح ملی مهم است چه نتایجی به دست خواهد آمد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5434

به "خبرنگاران تیم ملی ایران در سال 98؛ سقوطِ تلخ با آقای گلی کریم و مهدی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تیم ملی ایران در سال 98؛ سقوطِ تلخ با آقای گلی کریم و مهدی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید