خبرنگاران فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد

به گزارش جعبه مهر، کرمان - خبرنگاران - استاندار کرمان با بیان اینکه در خصوص فعالیت مجدد 16 صنف از 56 صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این نشست به جمع بندی نرسیدیم گفت: مقرر شد فعالیت واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی اجرا گردد و در این مورد به صورت استانی تصمیم گیری نخواهیم کرد.

خبرنگاران فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد

به گزارش خبرنگاران، محمدجواد فدائی شبانگاه یکشنبه در حاشیه برگزاری ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمان درباره مصوبات این نشست اضافه نمود: درباره فعالیت مجدد 16 صنف از 56 صنفی که در گذشته تعطیل شده بودند در این جلسه به جمع بندی نرسیدیم و مقرار شد فعالیت واحدهای صنفی طبق مصوبات ملی باشد و در این باره به صورت استانی تصمیم نخواهیم گرفت.

وی ادامه داد: یکی از بحث مطرح شده در این جلسه، موضوع فعالیت واحدهای صنعتی و فراوریی بود که در این جلسه مقرر شد همچنان طبق مصوبه ملی ستاد مدیریت بیماری کرونا، این فعالیت ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد کشور نباید تعطیل گردد گفت: طبق آنالیز های اجرا شده توسط کارشناسان معین شده مشکل خاصی از نظر اجرای دستورالعمل های معین شده برای واحدهای صنعتی و فراوریی در مجموعه گل گهر وجود ندارد و ادامه فعالیت این مجموعه از نظر قانونی ممکن است.

وی توضیح داد: در این نشست مقرر شد نیروهای شرکتی که قبل از این از مرخصی استفاده می کردند با هزینه خود واحدهای صنعتی، در هنگام ورود غربالگری و از افرادی که مشکوک به ابتلا به این ویروس هستند، آزمایش گرفته گردد.

فدائی اضافه نمود: مقرر شد در این نشست روزانه 100 نفر از نیروهای غیربومی طبق دستورالعمل های مصوبه غربالگری به محل کار خود وارد شوند.

وی گفت: همچنین مقرر شد در این جلسه اگر مدیران واحدهای صنعتی خلاف این مقررات عمل نمایند، طبق ماده 688 قانون مجازات عمومی مجرم محسوب شده و محاکمه خواهند شد.

استاندار کرمان اعلام کرد: طبق مصوبات این جلسه مقرر شد کمیته ای تشکیل و برای فراوری و توزیع این اقلام، پیشنهادات لازم را به ستاد ارائه دهد.

وی با اشاره بر ادامه کنترل ورودی های استان کرمان در 68 نقطه ادامه داد: این طرح با قوت تا 23 فروردین ماه ادامه پیدا کند و در اینده نیز درباره ادامه یا لغو کنترل ها تصمیم گیری خواهد شد.

فدائی گفت: تجمعات مذهبی تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و برای برگزاری مراسمات نیمه شعبان نیز مقرر شد در کمیته ای آنالیز و بر اساس نظر آن کمیته، مراسمات نیمه شعبان در صورتی که مسئله ای به وجود نیاید برنامه ها برگزار گردد اما بیشتر تاکید بر برگزاری مجازی این مراسمات را داریم.

وی اضافه نمود: همچنین در این جلسه مقرر شد تا خاتمه فروردین ماه تمام پروژه های شهری و همچنین تجمع در پارک ها و تفرجگاه ها ممنوع باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5579

به "خبرنگاران فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فعالیت واحدهای صنفی کرمان طبق مصوبات ملی اجرا خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید