خبرنگاران کارگروه ویژه حمایت از صنعت کشتی سازی درهرمزگان ایجاد می شود

به گزارش جعبه مهر، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: توانمندی بسیاری در حوزه ساخت کشتی در مجموعه کشتی سازی استان وجود دارد که برای حمایت بیشتر از این صنعت، کارگروهی ویژه بزودی راه اندازی می شود.

خبرنگاران کارگروه ویژه حمایت از صنعت کشتی سازی درهرمزگان ایجاد می شود

فریدون همتی شامگاه چهارشنبه در نشست استانداران سراسر کشور با معاون اول رییس جمهوری و وزیر کشور که از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس برگزارشد، افزود:صنعت کشتی سازی در هرمزگان از زیرساخت های مهم کشور است وتوانایی وسیعی درحوزه مهندسی و نیروهای فنی در عرصه کشتی سازی در هرمزگان وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: برای نخستین بار تعمیر کشتی های 330 هزار تنی درمجتمع کشتی سازی بندرعباس انجام شد.

استاندار هرمزگان همچنین به ظرفیت تجارت ملوانی در سواحل جنوب کشور اشاره کرد و گفت: خواهان ایجاد کمیته ای متشکل از وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن وتجارت و بانک مرکزی جهت رفع مسائل و اجرایی شدن مناسب آیین نامه قانون تجارت ملوانی هستیم.

همتی شرح داد: از این طریق امکان صادرات محصولات تولیدی در هرمزگان و در مقابل آن واردات کالاهای مورد نیاز با استفاده از ظرفیت آن ها و ملوانان استان و سایر استان های جنوبی کشور وجود دارد که موجب ایجاد اشتغال نیز خواهدشد.

وی بااشاره به اهمیت و ضرورت توجه ویژه به اقتصاد دریا محور، مطرح کرد: پرورش ماهی و میگو ظرفیت بسیار مهمی در راستای ایجاد اشتغال، درآمدزایی و ارزآوری در استان های ساحلی جنوب کشور بویژه هرمزگان محسوب می شوند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: باید با تخصیص منابع از این حوزه حمایت صورت گیرد تا جهش خوبی در زمینه پرورش ماهی و میگو ایجاد شود که این امر موجب اشتغالزایی و تثبیت و افزایش جمعیت در نوار ساحلی جنوب کشور خواهدشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6700

به "خبرنگاران کارگروه ویژه حمایت از صنعت کشتی سازی درهرمزگان ایجاد می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگروه ویژه حمایت از صنعت کشتی سازی درهرمزگان ایجاد می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید