خبرنگاران 222 نفر یزدی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند

به گزارش جعبه مهر، یزد- خبرنگاران- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: در شبانه روز گذشته بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 222 فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شدند که این تعداد نسبت به 24 ساعت قبل از آن، 11 نفر افزایش دارد.

خبرنگاران 222 نفر یزدی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند

به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه، ابراهیم سلمانی با اشاره به اینکه از مجموع بیماران شناسایی شده در 24 ساعت گذشته 26 نفر در بیمارستان ها بستری شدند، افزود: بقیه در منزل دوره نقاهت خود را طی می کنند.

به گفته وی بیشترین موارد فوت روزانه سه ماه گذشته با پنج نفر مربوط به شبانه روز گذشته است که تا به امروز 47 سرخوشه مبتلا به کرونای جهش یافته در استان شناسایی شده است که این موارد در شهرستان های یزد، اردکان، میبد، ابرکوه، خاتم، تفت، مهریز و اشکذر به ثبت رسید.

سلمانی گفت: در حال حاضر در مجموع 209 بیمار کووید 19 در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد 39 نفر در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می کنند.

این مسوول با اشاره به رنگ بندی 10 شهرستان استان گفت: خاتم، تفت و مهریز در شرایط نارنجی و سایر شهرستان ها در شرایط زرد کرونایی قرار گرفته است.

سلمانی اظهار کرد که تعداد موارد شناسایی مبتلایان روزانه در استان روزهای اخیر به بالاترین میزان خود در سال جاری رسید و این موضوع زنگ خطر موج جدید را به صدا درآورد.

همچنین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در یزد در اعلامیه شماره 102 خود محدودیت های جدیدی در استان را برای پیشگیری از شیوع بیشتر این ویروس در مناطق مختلف از امروز شنبه برای مدت 14 روز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگاران، ویروس کرونا عامل بیماری کووید 19 از اواخر سال 2019 در شهر ووهان چین مشاهده و در مدت کوتاهی در جهان منتشر شد؛ به طوری که سازمان جهانی بهداشت در اسفند 98 (فوریه 2020) بروز پاندمی (همه گیری جهانی) این بیماری را تأیید کرد.

این ویروس با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطره های تنفسی از طریق دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می شود. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علایم بیماری کووید 19 است و بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدی را در جهان به وجود آورده است.

کارشناسان همچنان توصیه می کنند مردم اصول سه گانه شفا یعنی شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی و فیزیکی، اجتناب از ترددها و استفاده از ماسک را باید بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند.

در تاریخ 30 بهمن 98 وزارت بهداشت اعلام کرد که نتایج آزمایش اولیه 2 مورد مشکوک ابتلا به کرونا در قم مثبت گزارش و این موضوع خود مقدمه ای شد برای تایید حضور ویروس کرونا در ایران و تدابیری که نیاز بود در سطح ملی و استانی اندیشیده شود.

حدود 80 درصد افراد مبتلا بدون نیاز به درمان خاصی از این بیماری بهبود می یابند، اما از هر پنج نفر مبتلا به کووید 19 علایم یک نفر شدت می گیرد که دچار مسائل تنفسی می شود و خطر ایجاد عوارض شدید بین افراد مسن و افرادی که سایر مسائل بهداشتی مانند فشار خون بالا، بیماری های قلبی و ریوی، دیابت یا سرطان دارند، افزایش می یابد.

برخی گزارش ها نشان می دهد که ویروس کرونا حتی از افرادی که هیچ علایمی ندارند قابل انتقال است و میزان انتقال از این طریق هنوز مشخص نیست که تحقیقات در این زمینه جریان دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9792

به "خبرنگاران 222 نفر یزدی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 222 نفر یزدی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید