خرید لوستر، چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟!

به گزارش جعبه مهر، به گزارش زندگی امروز ، امروزه درصنعت دکوراسیون داخلی عملکرد و زیبایی در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و باید به عنوان یک مجموعه به آن ها نگاه کنیم. در بحث نورپردازی هم زیبایی لوستر، آویز و هر منبع نور دیگری باید در کنار مباحث بهینه سازی مصرف انرژی مورد آنالیز قرار بگیرد. برای رسیدن به این هدف کارشناسان نکاتی را در اختیارمان قرار می دهند. در ادامه اصول نورپردازی در فضاهای مختلف را با یکدیگر مرور می کنیم.

خرید لوستر، چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟!

نورپردازی نشیمن و پذیرایی :

برای فضای نشیمن لوسترهایی مناسب است که نور کافی داشته و در عین حال طراحیشان به صورتی باشد که لامپ به طور مستقیم نور را به چشمان نتاباند. اما به طور کلی باید به متراژ نشیمن توجه زیادی داشت و میزان نور ملایم باشد. در خصوص نورپردازی در پذیرایی، می توان به این موضوع اشاره داشت به جهت لوکس بودن، باید از نور زیاد برخوردار باشد. اما در خصوص هر دو فضا، سبک، مدل و حتی رنگ لامپ های به کار رفته باید هماهنگ با سایر وسایل خانه در نظر گرفته گردد.

آشپزخانه و نورپردازی اصولی :

لوستر های این قسمت باید به گونه ای انتخاب شوند که در درجه اول نور لازم جهت آشپزی را تامین کرده و همچنین شستشوی آن راحت باشد. البته در این فضا روشنایی غیر از لوستر هم بسیار کارآمد خواهد بود به طور مثال با نورپردازی بالای کابینت آشپزخانه تان، می توانید ارتفاع آشپزخانه را بلند تر جلوه دهید. با این کار سایه و تاریکی در نزدیک سقف از بین می رود و فضا عظیم تر به نظر می رسد. . البته نورهای متمرکز دیگری هم در قسمت های مهم استفاده می نمایند. بالای اجاق گاز، بالای سینک ظرف شویی و بالای میز کار در آشپزخانه باید نورپردازی مختص به خود را داشته باشند. لوسترهای چوبی یا حبابی با طرح های متنوع در بازار وجود دارند که گزینه مناسبی برای ایجاد نور گسترده در آشپزخانه هستند.

اتاق خواب و نورپردازی :

طبق نظر مشاوران لوستر روژانو، در این قسمت باید لوستری نصب گردد که حداقل از 5 شعله لامپ به بالا را داشته باشد که نور کافی را تامین کند. نکته دیگر این که برای اتاق خواب لوستری انتخاب کنید که نور آن رو به سمت بالا باشد تا روشنایی کاملا ملایم به محیط خواب شما تابانده گردد. به طور کلی نور اتاق خواب، به دلیل ماهیت و کاربردی که این فضا، یعنی همان استراحت و خوابیدن، باید به صورت یکنواخت و آرامش بخش انتخاب گردد. همچنین می توانید تختخواب تان را با لامپ های موضعی در دو سمت تخت نورپردازی کنید و کلید تنظیم آن ها را تفکیک کنید. در این حالت برای ساعات مطالعه هم نور لازم را تامین خواهید کرد.

نورپردازی ورودی و راهرو :

ورودی منزل شما اولین نقطه ای است که توجه را جلب می نماید، پس به نورپردازی آن خیلی دقت کنید. لوستر هایی با سایز کوچک و نور کافی می تواند گزینه مناسبی باشد. به طور مثال اگر سقف بلند در ورودی خود دارید، لامپ های دفنی در سقف کافی نخواهند بود و برای روشن تر کردن آن، بهتر است از لامپ هایی مانند لوستر یا چراغ های آویزان استفاده نمایید.

غذاخوری به همراه نورپردازی :

در این فضا غیر از نورپردازی که روشنایی کل را تامین می نماید، نورپردازی موضعی را به هیچ وجه نباید فراموش کنید. به گفته طراحان لوستر روژانو، برای روی میز ناهار خوری معمولا لوسترها به صورت خطی یا لاینر کار می گردد که بستگی به میز ناهار خوری دارد. برای این فضا از لامپ هایی بهره ببرید که قابلیت کم و زیاد شدن شدت نور را داشته باشند تا بتوانید متناسب با موقعیت شدت نور را تنظیم کنید. ممکن است این تصور را داشته باشید که تنها فعالیتی که در غذاخوری صورت می گیرد، غذا خوردن است و بنابراین یک نورپردازی موضعی بالای میز غذاخوری برای آن کافی است. اما برای حرکت در فضا و جمع آوری میز غذا نیز به نور کلی نازمندید. بنابراین لامپ های دیوارکوب را نیز در نظر داشته باشید.

نورپردازی اتاق کار :

ممکن است نورپردازی این قسمت نسبت به فضاهای دیگر سخت تر به نظر برسد. به این دلیل که این فضا صرفا برای انجام کار و مطالعه مورد استفاده قرار می گیرد، بهتر است لوستر هایی با نور کافی و غیر مستقیم به کار گرفته گردد تا باعث خستگی چشم نشده و بازدهی کار را پایین نیاورد. اگر روشنایی لوستر شما در این فضا قابلیت کنترل کردن را داشته باشد دیگر با مسئله ای روبرو نخواهید بود.

منبع:چیدانهمنبع: زندگی روز
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5430

به "خرید لوستر، چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید لوستر، چگونه لوستر مناسب انتخاب کنیم؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید