خط لوله نفتی انی ایتالیا در نیجریه منفجر شد

به گزارش جعبه مهر، گروه انتقام جویان دلتای نیجر مسئولیت 3 حمله تروریستی جدید به زیرساخت های نفتی نیجریه را بر عهده گرفت و وعده داد که فراوری نفت این کشور را به صفر خواهد رساند.

خط لوله نفتی انی ایتالیا در نیجریه منفجر شد

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گروه انتقام جویان دلتای نیجر مسئولیت 3 حمله تروریستی جدید به زیرساخت های نفتی نیجریه را بر عهده گرفت و وعده داد که فراوری نفت این کشور را به صفر خواهد رساند.

این حملات، جدید ترین حملات اتفاق افتاده در منطقه دلتا محسوب می گردد که موجب شده منابع اقتصادی دولت نیجریه به شدت تحت فشار قرار بگیرد.

اوایل روز آدینه گروه انتقام جویان دلتای نیجر در حساب تویتری خود اظهار داشت، یک خط لوله متعلق به شرکت انی ایتالیا را در ایالت بایلسای نیجریه منفجر نموده است. این حمله چند ساعت پس از انفجار دیگری در خط لوله شرکت انی و یک انفجار در خط لوله شرکت توسعه نفت شل نیجریه صورت گرفت.

شرکت شل تایید نموده که خط لوله فورکادوس این شرکت که روزانه 250 هزار بشکه نفت انتقال می داد مجددا آسیب دیده و در حال نشت است.

این خط لوله در ماه فوریه پس از یک حمله تروریستی تعطیل شده بود. حمله جدید احتمالا تعمیرات 3 ماه گذشته این خط لوله را با پیچیدگی روبرو خواهد ساخت و موجب کاهش بیشتر صادرات نفت نیجریه خواهد شد.

این گروه اعلام نموده که شرکت های نفتی مسئول آلودگی به وجود آمده هستند.

انتقام جویان دلتای نیجر گفته، حملات این گروه فراوری نفت نیجریه را از 2 میلیون بشکه به 800 هزار بشکه در روز کاهش داده است، بدون اینکه حتی یک نفر در این حملات کشته گردد.

کارشناسان معتقدند، هیچ نشانه ای از فروکش کردن درگیری ها در مناطق نفت خیز نیجریه دیده نمی گردد و فشار بر فراوری نفت و منابع درآمدی این کشور آفریقایی همچنان ادامه خواهد داشت.

12

منبع: تسنیم
انتشار: 14 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3937

به "خط لوله نفتی انی ایتالیا در نیجریه منفجر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خط لوله نفتی انی ایتالیا در نیجریه منفجر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید