استلانتیس چهارمین غول خودروسازی جهان شد

به گزارش جعبه مهر، با ادغام فیات -کرایسلر - پژو استلانتیس چهارمین غول خودروسازی جهان شد.

استلانتیس چهارمین غول خودروسازی جهان شد

خبرنگاران - شرکت های خودروسازی پژو فرانسه و فیات - کرایسلر ایتالیا و آمریکا به صورت رسمی با یکدیگر ادغام شدند تا به چهارمین خودروساز عظیم دنیا تبدیل شوند.

پس از مذاکرات طولانی بر سر آینده این دو غول عظیم خودروسازی اروپا، طرفین رسما به توافق رسیدند تا گروه جدید خودروسازی به نام استلانتیس را راه اندازی نمایند.

عرضه سهام استلانتیس در بورس های دنیای

به گزارش خبرگزاری فرانسه سهام گروه خودروسازی جدید قرار است از روز دوشنبه در بازارهای بورس میلان و پاریس عرضه گردد.

پس از آن و از روز سه شنبه عرضه سهام این شرکت در بورس اوراق بهادار نیویورک شروع خواهد شد.

کارلوس تاوارز، رئیس هیئت مدیره شرکت پژو که بعد از این به عنوان مدیرعامل شرکت استلانتیس فعالیت خواهد نمود قرار است روز سه شنبه 19 ژانویه در یک نشست خبری از برنامه های خود و همچنین چشم انداز فعالیت گروه خودروسازی جدید رونمایی کند.

پژو و فیات - کرایسلر تخمین می زنند که این ادغام باعث خواهد شد سالانه 5 میلیارد یورو در هزینه های این دو شرکت صرفه جویی گردد. این کاهش هزینه هم در هزینه های فراوری و هم در تحقیقات خواهد بود.

فراوری سالانه هشت میلیون و 700 هزار خودرو زیر برند آتلانتیس

ادغام این دو شرکت که ارزش 50 میلیارد دلاری خواهد داشت باعث می گردد گروه خودروسازی استلانتیس به چهارمین خودروساز عظیم دنیا تبدیل گردد.

گروه خودروسازی جدید قرار است سالانه هشت میلیون و 700 هزار خودرو فراوری کند.

به این ترتیب استلانتیس پس از فولکس واگن، تویوتا و شرکت فرانسوی - ژاپنی رنو- نیسان که هر کدام در سال بیش از 10 میلیون خودرو فراوری می نمایند به چهارمین گروه خودروسازی عظیم دنیا بدل خواهد شد.

این پیوند همکاری میان دو خودروساز ایتالیایی و فرانسوی در حالی شروع می گردد که پیشتر فیات به شرکت رنو پیشنهاد ادغام داده بود، اما مذاکرات دو طرف در نهایت بی نتیجه باقی ماند.

مداخله دولت فرانسه که حدودا 15 درصد سهام رنو را در اختیار دارد سبب شد تا طرفین به نتیجه نرسند و شرکت ایتالیایی - آمریکایی فیات - کرایسلر از ادامه فرایند مذاکرات منصرف گردد.

این در حالیست که در اوایل ماه ژانویه برونو لومر، وزیر اقتصاد فرانسه و همتای ایتالیایی او ضمن استقبال از توافق دو غول خودروسازی پژو و فیات ابراز اطمینان کردند که استلانتیس به بهبود شرایط اشتغال صنعتی در دو کشور بینجامد.

فیات، اوپل، پژو، آلفا رومئو، کرایسلر، داج، جیپ و مازراتی از زیر مجموعه برندهایی هستند که در گروه خودروسازی استلانتیس حضور دارند.

به گزارش یورونیوز، 14 برند این گروه با فروش 8 میلیون دستگاه خودرو در سال 2019 حدود 9 درصد از بازار دنیای خودرو را به خود اختصاص داده بودند.

لوگوی مرموز استلانتیس

لوگوی این برند به اندازه نام آن مرموز و ناشناخته است و در آن برجستگی خیلی زیادی به چشم نمی خورد.

پس از ماه ها مذاکره دو شرکت، خاتمه چهارمین خودروساز عظیم دنیا در آستانه شکل گیری قرار گرفته است و اکنون آخرین گام ها برای ادغام این دو گروه عظیم خودروسازی برداشته می گردد.

مدیران ارشد شرکت ها شرح دادند که این لوگو، نماد میراث غنی شرکت های مؤسس گروه و نقاط قوت ترکیبی منحصربه فرد 14 برند زیرمجموعه آن است.

این لوگو از نام شرکت با فونت Sans Serif در پس زمینه آبی تشکیل می گردد.

طراحان لوگو، نوار افقی را از حرف A برداشته و آن را با چهار ردیف نقطه با قطر افزایشی که به طور مبهم مانند ستاره های کهکشان مرتب شده اند، محاصره نموده اند.

کرایسلر به ناسا یاری کرد موشک Mercury-Redstone را توسعه دهد و آن را بسازد؛ اما شک داریم این لوگو کهکشانی شکل قصد داشته باشد آن را یادآوری کند.

هیچ چیزی در لوگوی این شرکت وجود ندارد که به گرد آوردن مجموعه ای از قدیمی ترین و شناخته شده ترین فراورینمایندگان خودرو دنیا تحت برند استلانتیس اشاره داشته باشد.

نکته خاص دیگری در لوگوی استلانتیس وجود ندارد؛ زیرا این لوگو برای تبلیغات نیست و این موضوع، احتمالاً عمدی بوده است.

این لوگو قرار است روی اتوماتیک، برچسب ، لیوان قهوه و انواع کاغذهای اداری نشان داده گردد، بنابراین نیازی به چشم نوازی یا برانگیختن هیجان نیست و احتمالا هرگز در خودروهای فراوریی این برند ظاهر نخواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: بیت ران
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8923

به "استلانتیس چهارمین غول خودروسازی جهان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استلانتیس چهارمین غول خودروسازی جهان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید