درمان پارکینسون و آلزایمر با تکنولوژی تحریکات مغزی

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، محمدتقی جغتایی، در آستانه برگزاری هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین، اظهارداشت: هدف از برگزاری این کنگره ایجاد پل ارتباطی میان محققین علوم پایه و علوم بالینی است. در واقع، مباحثی که در این کنگره مطرح خواهد شد، اقداماتی ست که به مراحل کاربردی رسیده است.

درمان پارکینسون و آلزایمر با تکنولوژی تحریکات مغزی

وی با اشاره به موضوعات مورد بحث در کنگره امسال، گفت: استفاده از تکنولوژی تحریکات مغزی برای درمان بیماری ها، از جمله موضوعاتی است که مطرح می شود، زیرا، این تکنولوژی تحریکات سطحی و عمقی مغز بوده و عمدتا برای درمان بیماری ها رایج مانند پارکسینون و وسواس استفاده می شود.

جغتایی ادامه داد: تکنولوژی تحریکات مغزی در اعتیاد و بیماری صرع نیز می تواند کاربرد داشته باشد.

به گفته وی، امروزه می توان بیماری هایی مانند پارکینسون و آلزیمر را از این طریق تشخیص داد.

جغتایی اضافه نمود: سلول های بنیادی عصبی، صرع، اختلالات تکاملی، نقشه برداری مغز، رشد و تکامل بچه ها، فلسفه ذهن، علوم اعصاب شناختی، عصب زبان شناسی و توانبخشی عصبی، از دیگر محورهای مورد بحث در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین است.

وی اظهارداشت: 800 مقاله در این کنگره به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می شود که مقالات و تازه های علمی این کنگره برای متخصصان نورولوژی، جراحان مغز و اعصاب، روانپزشکان، متخصصان علوم اعصاب، فیزیولوژی آناتومی، رادیولوژی، ایمونولوژی، روانشناسان و متخصصان حوزه های مربوط به مهندسی مانند برق، مکانیک، مهندسی پزشکی و فیزیک قابل استفاده خواهد بود.

جغتایی از حضور 11 مهمان خارجی از کشورهای کره جنوبی، انگلیسی، آلمان، فرانسه، کانادا و هلند، در هفتمین کنگره علوم اعصاب پایه و بالین خبر داد و گفت: این کنگره در روزهای 21 تا 23 آذر 97 در مرکز همایش های رازی ایران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3737

به "درمان پارکینسون و آلزایمر با تکنولوژی تحریکات مغزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان پارکینسون و آلزایمر با تکنولوژی تحریکات مغزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید