دور تازه اتهام زنی بحرین علیه ایران و قطر

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه بحرین امروز آدینه اتهاماتی را علیه قطر و ایران در ارتباط با یمن و بحرین بیان کرد.

دور تازه اتهام زنی بحرین علیه ایران و قطر

با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین در گفتوگو با روزنامه سعودی الشرق الاوسط توضیح داد: قطر نقشی را در کوشش برای مانع تراشی در جهت راهکار در یمن بازی می نماید و ما این امر را به وسیله مواضع رسانه ای اش شاهد هستیم.

وی ابراز عقیده کرد: نزدیک شدن امضای توافقنامه ای بین (دولت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن) و (گروه موسوم به شورای انتقالی جنوب) در جنوب یمن جهش بزرگی به جلو درباره ثبات آینده یمن بویژه بعد از نشست های مهم اخیر در جده به شمار می رود.

وزیر بحرینی بدون اشاره به تجاوز همه جانبه نظامی ائتلاف متجاوز سعودی با مشارکت کشورش به یمن و برجای گذاشتن هزاران قربانی غیرنظامی و ویرانی ساختار زیربنایی این کشور با طرح اتهام علیه ایران و قطر گفت: نقش قطر در یمن به موفقیت نخواهد رسید زیرا ملت یمن در نهایت بر نقش قطر و دخالت ایران و همه حامیان تفرقه بین مردم یمن پیروز خواهد شد.

وی همچنین بدون اشاره به دخالت های مخرب هم پیمانان اماراتی و سعودی منامه در کشورهای عرب بویژه در لیبی گفت: قطر در جهت بسیاری از امور نه فقط در یمن بلکه در لیبی و تونس و کشورهای عرب خلیج فارس و در عراق مانع تراشی می نماید و همه می دانند که منظورم چیست.

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از گفت وگوی خود اتهام واهی ارسال سلاح و مهمات از ایران به بحرین را بیان کرد و مدعی شد: سلاح ها و مواد منفجره آمده از ایران که بحرین آنها را ضبط کرد، برای تخریب نیمی از شهر منامه کافی بود.

وی در این باره اضافه نمود: درباره ایران، این نکته از نظر من مهم نیست بلکه نکته مهم این است که ایران باید پیغام درست یعنی پیغام صلح و همجواری ارسال کند و اگر این پیغام از تهران نرسید، آنها مسئول هستند.!!!

وزیر خارجه بحرین در بخش دیگری از گفت وگوی خود با روزنامه الشرق الاوسط سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به عربستان و امارات را بسیار مهم توصیف کرد و در کوشش برای پنهان کردن اختلافات بین ریاض و ابوظبی در قبال پرونده های منطقه ای بویژه درخصوص یمن و شانه خالی کردن آمریکا از حمایت از هم پیمانانش در منطقه و روی آوردن آنها به سمت روسیه گفت: روابط ریاض و ابوظبی با همگان است و به شرایط و مواضع بستگی ندارد. دو کشور ائتلاف های اصیل را تغییر نمی دهند بلکه روند آنها ایجاد پل های پیوند مداوم با سراسر دنیا است.

وزیر خارجه بحرین همچنین تجاوز ترکیه به شمال سوریه را محکوم و خواستار احترام به حاکمیت و خاک سوریه شد و گفت: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب به سوریه و کشورهای این اتحادیه بستگی دارد.

وی اضافه نمود: حضور دیپلماتیک بحرین در سوریه در طول این سالها قطع نشده است. سفارت بحرین باز بود اما دیپلمات در آنجا نبود بلکه کارمندان محلی بودند اما اکنون منامه کارداری به دمشق ارسال نموده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3109

به "دور تازه اتهام زنی بحرین علیه ایران و قطر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دور تازه اتهام زنی بحرین علیه ایران و قطر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید