رئیس جمهوری سابق گامبیا 362 میلیون دلار را به سرقت برده است

به گزارش جعبه مهر، وزیر دادگستری گامبیا گفت، رئیس جمهوری سابق این کشور دست کم 362 میلیون دلار را در طول حکومت 22 ساله اش به سرقت برده است.

رئیس جمهوری سابق گامبیا 362 میلیون دلار را به سرقت برده است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت النشره، ابوبکر تامبادو، وزیر دادگستری گامبیا گفت، این مبلغ هنگفت می توانست به طور گسترده بر زندگی مردم عادی این کشور تاثیرگذار باشد.

وی خلاصه ای از گزارشش را در اختیار خبرنگاران گذاشت. این گزارش به کمیته تحقیقات در طول دو سال فعالیتش ارائه و در آن به اظهارات 253 شاهد استناد شده است.

یحیی جامع، رئیس جمهوری سابق گامبیا درباره این اتهامات هنوز اظهارنظری نکرده است اما حامیانش تحقیقات درباره او را رد و آن را کمپین ظلم و ستم دانستند.

وی که از زمان کودتای 1994 قدرت را به دست گرفت، در سال 2017 پس از اینکه نیروهای منطقه ای از غرب آفریقا وارد پایتخت شدند تا او را وادار به اذعان شکستش در انتخابات در برابر آداما بارو، رئیس جمهور کنونی گامبیا نمایند، از این کشور به گینه استوایی گریخت.

مقامات جدید گامبیا معتقد هستند، جامع پس از یک دوره حکومت توام با کشتارهای فراقانونی، شکنجه، ناپدید شدن های اجباری و نیز اختلاس اموال دولت با تعدادی خودروها و گنج های گرانبهایش گریخته است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1417

به "رئیس جمهوری سابق گامبیا 362 میلیون دلار را به سرقت برده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری سابق گامبیا 362 میلیون دلار را به سرقت برده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید