رئیس جمهوری پیشین سریلانکا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام

به گزارش جعبه مهر، رئیس جمهوری پیشین سریلانکا در پی پیروزی حزب مورد حمایتش در انتخابات محلی اخیر این کشور و افت شدید صندلی حامیان دولت اصلاح طلب، خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام شد.

رئیس جمهوری پیشین سریلانکا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام

از سفر با تور سریلانکا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ماهیندا راجاپاکسه، رئیس جمهوری پیشین سریلانکا گفت، دولت فعلی این کشور مشروعیت لازم را از دست داده و از این رو مردم سریلانکا باید شانس دوباره ای برای انتخاب یک مجلس جدید داشته باشند.

بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات محلی سریلانکا، حزب مورد حمایت راجاپاکسه به نام جبهه خلق سریلانکا توانسته از مجموع 341 کرسی که در انتخابات محلی روز شنبه مورد رقابت نهاده شد، بیش از 230 کرسی را در شوراهای محلی کسب کند.

راجاپاکسه گفت: مردم پیامی صریح فرستادند. این دولت دیگر اعتبار و هیچ حق اخلاقی برای ادامه کار ندارد. دولت باید به چیزی که مردم می گویند، گوش کند.

رئیس جمهوری پیشین سریلانکا که در انتخابات ریاست جمهوری 2015 به شکلی غیرمنتظره مغلوب شد، تصریح که مردم خواستار بازگشت او هستند زیرا دولت فعلی در حال آنالیز یک قانون اساسی جدید است تا قدرت را با اقلیت قومی تامیل به اشتراک گذاشته و دارایی های دولتی را بفروشد.

راجاپاکسه از سال 2005 برای مدت 9 سال بر سریلانکا حاکم بود و در سال 2015 نیز انتظار می رفت که برای دور سوم به ریاست جمهوری برسد.

او در سال 2009 ناظر بر عملیات نظامی سرکوب گرانه ارتش سریلانکا علیه شورشیان تامیل بود. اعضای قوم سینهالز که اکثریت را در تایلند تشکیل می دهند، از حامیان اصلی او محسوب می شوند.

با این حال او با اتهام های فساد و جنایت جنگی روبرو شد و نتیجه انتخابات را به وزیر بهداشت دولت خودش یعنی مایتری پالا سیریسنا واگذار کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3995

به "رئیس جمهوری پیشین سریلانکا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری پیشین سریلانکا خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید