راهنمای جامع سفر به شهر پکن &ndash قسمت دوم

به گزارش جعبه مهر، سفر به شهر پکن

همراهان همیشگی خبرنگاران در مقاله قبل با شهر پکن ، آب و هوا و حمل و نقل در آن آشنا شدید. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی کلی بر جاذبه های گردشگری، خرید و غذاهای شهر پکن داشته باشیم. با خبرنگاران همراه باشید.

راهنمای جامع سفر به شهر پکن &ndash قسمت دوم

جاذبه های گردشگری شهر پکن

مرکز شهر پکن که مهمترین مکان دیدنی این شهر نیز محسوب می گردد، میدان تیان آن من است. این میدان بزرگترین میدان عمومی دنیا است و یکی از نقاطی است که در سفر به شهر پکن حتما باید از آن دیدن کنید. اطراف این میدان با ساختمان های بزرگی احاطه شده است. که از آن میان می توان به تالار بزرگ شهر، موزه تاریخ چین، موزه انقلاب چین، دروازه ژنگیانگمن و شهر ممنوعه اشاره نمود.

ورزشگاه ملی پکن که با نام آشیانه پرندگان شناخته می گردد، یکی از جاذبه های گردشگری اصلی پکن است که سمبل بازی های المپیک 2008 است.

رزرو هتل ارزان پکن

تعدادی بنا نیز از قرون وسطی در پکن بر جای مانده که شامل دیوار شهر امپراطوری مینگ در ناحیه چانگوِن، برج های درام(طبل) و بِل(زنگوله) در منطقه دونگ چنگ و ژنگیانگمن در منطقه چانگوِن است.

رزرو آنلاین بلیط ارزان هواپیما پکن کاخ ها، معابد و پارک ها

مهمترین و مشهورترین قصر پکن، شهر ممنوعه در منطقه دونگ چنگ است. شهر ممنوعه مرکز فرمانروایی امپراطوری مینگ و چینگ بوده است. برخلاف بسیاری از مکان های تاریخی دیگر، شهر ممنوعه در زمان انقلاب فرهنگی نسبتا دست نخورده باقی ماند. برای ورود به این کاخ و تهیه بلیط باید پاسپورت همراه خود داشته باشید.

شهر ممنوعه پکنمعبد بهشت که در منطقه چانگوِن واقع شده، نمادی از شهر پکن است و با پارکی پر جنب و جوش احاطه شده است. بسیاری از مردم محلی به این پارک می آیند و چای می نوشند، به تمرین خوشنویسی یا تای چی می پردازند، یا فقط در پارک می نشینند و از مناظر اطراف لذت می برند.

معبد بهشت شهر پکنپارک های دیگر اطراف پکن پراکنده اند. یکی از بهترین پارک ها، پارک ژونگشان و پارک بی های در ناحیه شیچنگ، پارک چائویانگ و پارک ریتان در منطقه چائویانگ هستند. باغ وحش پکن در ناحیه شیچنگ به خاطر مناظر سنتی و پانداهای بزرگی که دارد معروف است.

پارک ژونگشان شهر پکنکاخ تابستان در منطقه هایدان واقع شده است. ویرانه های این کاخ، تپه های خوشبو، و باغ گیاه شناسی پکن کاملا نزدیک هم هستند و همگی ارزش دیدن دارند.

کاخ تابستان شهر پکن

موزه ها و گالری های پکن

پکن بیش از 100 موزه دارد اما گردشگران از بسیاری از آن ها دیدن نمی نمایند. بسیاری از بزرگترین و شناخته شده ترین موزه های دنیا در پکن واقع شده اند. موزه قصر که با نام شهر ممنوعه نیز شناخته می گردد جزو میراث دنیای یونسکو است. بازدید از چند موزه رایگان است اما برای تهیه بلیط موزه های دیگر باید از قبل اقدام کنید.

یکی از شناخته شده ترین موزه های پکن، موزه ملی است که در ناحیه دونگ چنگ واقع شده است. از دیگر موزه های پکن می توان به موزه نظامی، موزه پایتخت و موزه هوانوردی چین اشاره نمود.

خرید در پکن

در پکن هنگام خرید، چانه زدن را از قلم نیاندازید. به خصوص وقتی در مراکز خرید بزرگی که گردشگران زیادی به آن جا آمده اند، خجالت نکشید که حتی تا 15 درصد قییمتی که فروشنده به شما اعلام نموده هم تخفیف بگیرید. در حقیقت در مراکز خریدی که گردشگران برای خرید می آیند، قیمت اصلی اجناس 15 تا 20 درصد کمتر از قیمتی است که به شما گفته می گردد. قیمتی که از طرف فروشنده به خریدار گفته می گردد، بستگی به مشتری، فروشنده و محبوبیت آن کالا دارد.

در بسیاری از بازارهای اطراف پکن می توانید همه نوع جنس ارزانی پیدا کنید. برخی از معروفترین این بازارها ژیژیمن در منطقه ژیژنگ، خیابان ابریشم در پانجی آیوان و در منطقه چائویانگ، و بازار هونگ کیائو در منطقه چونگوِن است.

خرید در پکناگر به دنبال غذاهای سنتی چینی هستید و می خواهید طعم آن ها را امتحان کنید، می توانید به رستوران گیاهخواری Yinhehua در ناحیه دونگ چنگ بروید.

تجارت فرش در پکن بسیار معمول است و در این شهر می توانید همه نوع مغازه ای فرش فروشی که فرش های ابریشمی و انواع دیگر فرش ها را می فروشند پیدا کنید.

غذا در شهر پکن

پکن فرصتی ایده ال برای امتحان غذاهای سراسر کشور چین است. برخی از بهترین رستوران های پکن غذاهایی از سیچوآن، هونان، گوانجو، تبت، یون نان و سین کیانگ سرو می نمایند.

  • سانلیتون

در سانلیتون می توانید منتخبی از بهترین رستوران ها را پیدا کنید که بهترین تورهای آشپزی دنیا را ارائه می نمایند. لذیذترین غذاهای هر شهر چین را هم می توانید در این منطقه امتحان کنید.

  • دونگژیمن

بهترین غذاهای پکن را در این منطقه می توانید امتحان کنید. در خیابان گوست(روح) نمونه ای از تمامی غذاهای چینی طبخ می گردد. از شوئیزو گرفته تا مالاتانگ و غذای دریایی کبابی چوان(غذای اسلامی چین)، مرغابی پکن و مرغ کی یف را می توانید در این منطقه امتحان کنید.

  • وانگ فوجینگ

نیویورک با خیابان پنجم، لندن را با خیابان آکسفورد و شانگهای را با جاده نانجینگ می شناسند، و اما پکن را با خیابان وانگ فوجینگ. درست در شمال بازار شبانه خیابان اغذذیه فروشی دیگری باز شده که غذاهای سنتی چینی خیابانی بیشتری می فروشد. رستوران های استاندارد در طبقات بالای هر مرکز خرید قرار دارند.

  • واکو

واکو قلب منطقه دانشگاهی پکن است. کافه ها، بارها و رستوران های این منطقه غذاهای غربی و کره ای مثل انواع سالاد، ساندویچ، پیتزا و صبحانه امریکایی را برای جمعیت دانشجوی این منطقه فراهم می نمایند. قیمت غذاهای این منطقه نسبت به مناطق دیگر پایین تر است و به همین دلیل میان دانشجویان هوادار دارد.

  • چنچوییدو(Quanjude)

مشهورترین رستوران زنجیره ای در پکن است که اردک پکنی طبخ می نماید. برخلاف مک دونالد کیفیت و قیمت غذاهای این رستوران در شهرها و شعبه های مختلف، متفاوت است. فقط دو شعبه آن هستند که اردک پکنی را عالی کباب می نمایند. یکی در چینمَن و دیگری در هپینگمن. هر دوی آن ها در مرکز شهر هستند و کیفیت و قیمت اردک های آن ها فوق العاده است.

چنچوییدو پکنبرخی از ارزان ترین و لذیذترین غذاهای خیابانی پکن از این قرار است:

          • اردک کبابی پکن غذای مشهور پکن است که در بسیاری رستوران ها سرو می گردد. اما فقط چند رستوران همستند که در طبخ کباب اردک تبحر دارند. کباب اردک در رستوران های عادی 90 یوان است اما در رستوران های گران قیمت از 160 تا 200 یوان است. کباب اردک با پنکیک های نازک، سس آلو، و خیار سرو می گردد.
  • پنکیک های مزه دار یکی از محبوب ترین غذاهای خیابانی پکن هستند که از صبح تا شب در خیابان های این شهر خورده می شوند. این غذا مخصوص شمال چین است. این پنکیک های خوشمزه با یک تخم مرغ و یک خمیرسرخ شده برشته درست می شوند. بعد از آن انواع گیاهان خوراکی پیاز مانند: موسیر، تره، پیازچه و … و یک سس مزه دار را به آن اضافه می نمایند. قیمت این پنکیک ها 2.5 یوان و با تخم مرغ اضافه 3 یوان است. البته این پنکیک ها را به شیوه های مختلفی طبخ می نمایند.
  • کباب بره پکن- این کباب و کباب های دیگر را در کیوسک های موقت خیابانی در سراسر پکن کباب می نمایند. این کار را از اواخر بعداز ظهر تا اواخر شب انجام می دهند. در وانگفوجینگ خیابانی است که در کنار انواع نودل بره، مرغ و گوساله کبابی هم می فروشد. البته در کنار این غذاهای لذیذ باید شجاعت نگاه کردن به غذاهایی مثل کرم ابریشم و عقرب کباب شده را هم داشته باشید.
  • زالزالک های شیرین پکن را که مخصوص فصل زمستان هستند را از دست ندهید. این زالزالک ها در شکر پخته می شوند و بعد از سرد شدن روی چوب قرار می دهند و می فروشند. البته این نوع خوراکی خوشمزه را با میوه های دیگری مثل پرتقال، انگور، توت فرنگی و موز هم درست می نمایند و ممکن است علاوه بر شکر از بادام زمینی هم استفاده گردد. این خوراکی خوشمزه و شیرین را می توانید در فصل بهر و تابستان هم پیدا کنید. اما دیگر نباید انتظار داشته باشید که از زالزالک های تازه در آن ها استفاده نموده باشند.
  • هات پات های گوشت گوسفند پکن هم بسیار معروف هستند. اصل این غذا برای مانچو است و در آن بیشتر از گوشت گوسفند استفاده می گردد. البته هات پات برای گیاهخواران هم طبخ می گردد که در آن به جای استفاده از گوشت، از فلفل، سیر، گشنیز و سبزیجات دیگر استفاده می گردد.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: فلای تودی
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1187

به "راهنمای جامع سفر به شهر پکن &ndash قسمت دوم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به شهر پکن &ndash قسمت دوم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید