راهکارهایی برای اینکه در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نشویم

به گزارش جعبه مهر، استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران به نکاتی اشاره نمود که داوطلبان کنکوری در صورت رعایت آن ها در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نخواهند شد.

راهکارهایی برای اینکه در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نشویم

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرنگاران، مسعود یونسیان استاد دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید19 درباره بایدها و نبایدهایی که داوطلبان کنکوری باید انجام دهند، گفت: برای پیشگیری از کرونا در روز برگزاری کنکور اجرای پروتکل های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ می نماید الزامی است. من صرفا به عنوان یک کارشناس بهداشتی بعضی نکات علمی را که بهتر است داوطلبان کنکور سراسری به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا مدنظر قرار دهند مطرح می کنم.

ضرورت استفاده از ماسک

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید19 گفت: در طول 3 تا 4 ساعت آزمون داوطلبان باید از ماسک استفاده نمایند و ماسک مورد استفاده از نظر سایز مناسب صورت فرد باشد، در بعضی از موارد مشاهده شده است که کش ماسک ها شل بوده است و ماسک فرد به طور مداوم جابه جا می گردد.

کنکوری ها از دستکش استفاده ننمایند

استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران اضافه نمود: داوطلبان در طول مدت آزمون از دستکش استفاده ننمایند چراکه ویروس کرونا روی دستکش مدت طولانی تری باقی می ماند، به همین دلیل متخصصان توصیه می نمایند که به منظور پیشگیری از ابتلا به کرونا دست ها مرتب شسته شوند، مشاهده شده است که افراد دستکش آلوده را به صورت خود می زنند و با این اقدام خطر ابتلا به کرونا افزایش پیدا می نماید.

خطر تجمع والدین در اطراف حوزه های امتحانی

عضو کمیته اپیدمیولوژی کووید19 دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به اینکه فاصله گذاری اجتماعی در حوزه های امتحانی رعایت می گردد احتمال انتقال بسیار کم است، اما باید توجه داشت که یکی از نگرانی ها تجمع والدین اطراف حوزه های امتحانی است. تجمع والدین در اطراف حوزه امتحانی می تواند خطرآفرین باشد و این تجمع ها نه تنها هیچ سودی برای داوطلبان ندارد بلکه موجب سوءاستفاده بعضی مخالفان برگزاری کنکور هم می گردد.

خطر استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی

یونسیان اضافه نمود: داوطلبانی که از وسیله نقلیه شخصی یا تاکسی دربست برای تردد به حوزه امتحانی استفاده می نمایند، خطر جدی آنها را در طول جهت به سمت حوزه امتحانی تهدید نمی نماید، اما داوطلبانی که با وسیله حمل ونقل عمومی تردد می نمایند حتما محلول یا ژل ضدعفونی همراه داشته باشند و قبل و بعد از سوار شدن به مترو یا اتوبوس دست های خود را ضدعفونی نمایند.

استاد دانشکده بهداشت علوم پزشکی تهران بیان نمود: همچنین توصیه می کنیم که داوطلبان در طول 3 تا 4 ساعت کنکور از خوردن مواد غذایی پرهیز نمایند یا اگر احتیاج به مواد قندی دارند، حتما قبل از خوردن دست خود را به طور مجدد با محلول الکلی ضدعفونی نمایند، به دلیل گرمای هوا توصیه می گردد که داوطلبان حتما یک بطری آب در جلسه آزمون همراه خود داشته باشند و در صورت لزوم در طول مدت امتحان آب بنوشند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6940

به "راهکارهایی برای اینکه در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نشویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهایی برای اینکه در روز برگزاری کنکور به کرونا مبتلا نشویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید