رستوران های محلی پوکت

به گزارش جعبه مهر، از بهترین غذاهای تایلند تا بهترین رستوران های پوکت

10 رستوران محلی برتر پوکت که در ادامه به شما معرفی می شوند، نمونه هایی از رستوران های این شهر هستند که به صورت تخصصی به عرضه غذاهای تایلندی یا غذاهای سنتی خود پوکت می پردازند. این مکان ها، رستوران هایی هستند که بومیان این شهر وقتی هوس غذاهای بومی خوب می نمایند، به سراغ آن ها می روند. بعضی از این مراکز غذاخوری محبوب حتی به دکوراسیون داخلی کوچک ترین اهمیتی نداده اند و بسیاری از آن ها تنها از میز و جایگاه های ساده پلاستیکی استفاده می نمایند. با توجه به این که این رستوران ها غذاهایی لذیذ را به مشتریان عرضه می نمایند و کیفیت بهداشتی و قیمت آن ها نیز منطقی است، مشتریان روانه آن ها می شوند. این نوع از رستوران ها معمولا در نسل در نسل توسط یک خانواده خاص کنترل و مدیریت می شوند. مشتریان این رستوران ها معمولا از همان محله به این رستوران می آیند و یا اینکه مشتریانی که جهت آن ها به این رستوران ها دور است، ممکن از در ماه یک بار به آن مراجعه نمایند. غذا خوردن در هر یک از این ده رستوران، به ویژه در ساعات نهار می تواند به علت شلوغی آن ها بسیار چالش برانگیز باشد ولی بدون شک ارزش امتحان کردن را دارد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

رستوران های محلی پوکت

برای سفر با تور پوکت همراه ما باشید.

رستوران شناور پوکت

رستوران شناور پوکت (که در زبان تایلندی با نام کارچانگ یا krachang شناخته می گردد) به غذاهای دریایی خود مشهور بوده و یک روش نوآورانه برای عرضه غذا به مشتریان را ایجاد نموده است. این رستوران را می توان در ساحل شرقی پوکت به راحتی پیدا کرد. رفتن به این رستوران فرایندی متفاوت و فرح بخش یعنی سواری نسبتا بلندمدت در یک قایق از لیام هین چیر به رستوران را نیز شامل می گردد. اگر هوا ابری یا بارانی باشد بازهم شما روزی خوب را در این رستوران سپری خواهید نمود. این روش منحصربه فرد عرضه غذا به مشتریان به این دلیل در این شهر قابل دسترسی است که 20 سال پیش، چند دوست از اهالی پوکت به دنبال یک مکان مناسب برای استراحت خوردن غذا می گشتند. یکی از آن ها یک ایده عالی را داد و پیشنهاد کرد که به سراغ مرکز پرورش ماهی شناوری که در منطقه لیام هین (Laem Hin) واقع است،رفته و از خانواده ای که آنجا هستند بخواهند که برای آن ها با استفاده از ماهی های پرورشی خود، غذاهایی ساده تهیه نمایند. این ایده به جایی رسید که این گروه به این محل رفته و در آن به خواندن کتاب، ماهیگیری و استراحت در عرشه کشتی ماهیگیر می پرداختند.

رستوران تاماچارت (Tamachart)

رستوران تاماچارت در شهر پوکت یکی از غیرعادی ترین و غیرمرسوم ترین نقاطی است که می توانید در این سمت بانکوک در آن غذا بخورید. کلمه تاماچارت به معنای طبیعی است و بسیاری از بومیان این منطقه نیز در هنگام صحبت درباره این رستوران عجیب و غریب چینی، تایلندی، از معادل انگلیسی آن استفاده می نمایند.

رستوران مورمودونگ (Mor Mudong)

این رستوران دقیقا در میان گیاهان کرنا قرار گرفته است. بسیاری از غذاهای این رستوران، غذاهای بسیار تند بومی پوکت هستند ولی در بین فهرست غذاهای آن ها، گزینه هایی با تندی کمتر نیز پیدا می گردد. بااین وجود مهم ترین مورد درباره این رستوران را می توان موقعیت مکانی و جو ویژه آن دانست. در این رستوران می توانید به راحتی نشسته و در کنار گیاهان کرنا از غذای خود لذت ببرید. اگر قرار باشد که یک رقابت در میان رستوران های روستایی و خارج از شهر برگزار نمایند، بدون شک رستوران غذاهای دریایی مورمودونگ در شرق پوکت می تواند برنده این رقابت باشد. رستوران مورمودونگ، مجموعه ای از سالاس ها (Salas که کلبه هایی ساخته شده از جنس بامبو هستند) است و در فاصله صد متری جهت ورودی آب شور از دریا به نام کلونگ (klong) و یک مرداب پر از گیاهان کرنا واقع شده است. در این رستوران می توان بر روی تشکچه های ویژه نشسته و غذا را بر روی میزهای کم ارتفاع سنتی صرف کرد و یا این که به سراغ میزها و جایگاه های استاندارد بین المللی رفت.

بوفه غذای لاک تین (Lock Tien)

وقتی که به بخش قدیمی شهر پوکت مراجعه می کنید، یافتن مزه واقعی غذاهای جزیره ای برای شما چندان سخت نخواهد بود. تنها کافی است که در خیابان یائووارات به سراغ کیوسک های غذای محلی که با نام لاک تین یا تئاتر قدیمی سیام (Old Siam Theatre) و یا حتی سیام شناخته می شوند بروید. این بوفه غذای ساده، تعداد زیادی از غذاهای بومی که یافتن آن ها در سایر نقاط شهر سخت است را به مشتریان ارائه می نماید. این غذاهای شامل مواردی مانند می هون پاه چنگ (mee hoon pah chang که یک نودل سرخ شده با سوپ گوشت استخوان دار است)، لو باه (lo bah که tripe سرخ شده با توفو و سس های شیرین، شور و تند است)، می نام هوکین (mee nam Hokkien که یک نوع سوپ نودل و میگو به سبک هوکین است)، پور فی (por phee که یک نوع از غذای اسپرینگ رول تازه و غیر سرخ شده است) و اوه ایاو (oh eaw که یک دسر یخ زده ساخته شده از آرد، موز و مقداری جلبک دریایی است) هستند. همچنین یکی از بهترین ساتای های (satay) کل شهر پوکت در این محل سرو می گردد.

می تون پوه (Mee Ton Poh)

این رستوران بهترین نودل های سرخ شده به سبک هوکین (Hokkien) را در پوکت عرضه می نماید. نودل های تخم مرغی زردرنگ به صورت کامل با سبزی های و سس سویا سرخ شده اند و معمولا با گزینه های مختلف گوشتی مانند گوشت قرمز، مرغ یا گوشت های دریایی قابل دسترسی است. این رستوران که در کنار برج ساعت میدان ترافیک در جاده پوکت واقع شده است، برای چند نسل متوالی توسط یک خانواده اداره می گردد.

کوتا خائو مان گای (مرغ و برنج یا Kota Khao Man Gai)

این رستوران به صورت کلی بیشتر غذایی به نام خائو مان گای (برنج و مرغ تایلندی) را به مشتریان عرضه می نماید. این غذا یکی از محبوب ترین غذاهای سریع در تایلند است. خائو مان گای از برنج بخارپز شده با سیر و مرغ پخته شده و آب مرغ تشکیل شده است. این غذا به همراه سبزی های تازه، سوپ مرغ و سس های مختلف در کنار آن خورده می گردد. قیمت این غذا نزدیک به 35 بات تایلند است که برای چنین وعده غذایی لذت بخشی، رقمی باورنکردنی به حساب می آید.

رستوران ویلای (Wilai)

این رستوران که در میان بومیان این شهر و گردشگران محبوبیت بالایی دارد، لیست بلند بالایی از کاری ها و وعده های غذایی مختلف آماده را عرضه می نماید. غذاهایی در منوی این رستوران که حتما باید آن ها را امتحان کنید، شامل موارد زیر هستند: گوشت یا میگو سرخ شده با ریحان و فلفل قرمز. توم یام گونگ (سوپ ویژه و تند تایلندی که با میگو سرو می گردد)، توم خا کای (سوپ تندی با مرغ و شیره نارگیل) و پا نانگ مو (pa nang moo که یک کاری گوشت و نارگیل است.)

رستوران غذاهای دریایی بانگ پی (Bangpae)

رستوران بانگ پی یکی از محبوب ترین رستوران های جزیره است که در فاصله ای نزدیک نسبت به آبشار بنگ در نزدیکی تالانگ واقع شده است. حتما غذای توم یام تالای را در این رستوران امتحان کنید. این غذا از خرچنگ آبی بخارپز، میگوی تمپورای سرخ شده، سبزی های برشته شده و بادام هندی و صدف (oysters) و سبزی های محلی تشکیل شده است. این رستوران ساحلی دارای یک زمینه دوست داشتنی از درختان کرنا (mangrove) است. اگر دوست دارید تا غذاهای دریایی تایلندی را باکیفیتی بالا تجربه کنید، این مکان برای شما بهترین گزینه است و اهالی خود شهر نیز مشتریان آن هستند. غذاهای دریایی بانگ پی یکی از بهترین و محبوب ترین موارد در این جزیره هستند. این رستوران در دهکده بانگ پی و در فاصله ای نه چندان دور از آبشار بانگ پی در نزدیکی تالانگ قرار گرفته است. درست است که این رستوران اندکی خارج ازجهت عادی سفر گردشگران واقع شده است ولی غذاهای آن به معنای واقعی کلمه ارزش خوردن دارند.

خون جید راد-نا یود پاک (Khun Jeeds Rad-Na Yod Pak)

رستوران راد-نا یا کویت-تیو راد-نا (kwit-teow rad-na)، یک رستوران عرضه غذاهای برنجی و نودل به سبک تایلندی است که این غذاها را با گوشت، سبزی های و سس هایی خورش مانند عرضه می نماید. اگر می خواهید این فست فود تایلندی را امتحان کنید، می توانید به رستوران خون جید راد-نا یود پاک مراجعه نموده و از غذاهای متنوع آن با گوشت قرمز یا گوشت موجودات دریایی لذت ببرید. دیگر گزینه های محبوب این رستوران نیز ساتای های گوشت قرمز یا مرغ هستند. این رستوران تنها در خیابان فانگ انگا (Phang Nga) و در قلب شهر پوکت قابل دسترسی است و در ضلع مشابه خیابان با هتل بزرگ اون اون (On On) قرار داشته و موقعیت آن دقیقا به صورت قطری در مقابل بانک بانکوک و کاسیکورن (بانکوک and Kasikorn) است. با وجود این که این رستوران تنها یک مغازه کوچک مشابه با سایر مغازه های این منطقه است ولی دیواره خارجی زردرنگ آن موجب می گردد تا بتوانید آن را به راحتی شناسایی کنید.

رستوران و نانوایی کیوجای (Keawjai)

رستوران کیوجای که در سال 1961 افتتاح شده است، توسط یک خانواده اداره می گردد، به خاطر عرضه غذای اصیل تایلندی، بسیار محبوب است. این رستوران بسیار کوچک است و فضای داخلی آن با تهویه مطبوع خنک می گردد و چند میز و جایگاه نیز در خارج از این محیط برای پذیرایی از مشتریان قرار داده شده اند. در این رستوران می توانید از گزینه های مختلفی در میان غذاهای تایلندی یا تایلندی -چینی لذت ببرید که همگی به خوبی تزئین شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2494

به "رستوران های محلی پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های محلی پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید