رنگ زرد به دکوراسیون خانه شما شادی می بخشد

به گزارش جعبه مهر، استفاده روانشناسانه از رنگ ها در دکوراسیون خانه می تواند تاثیر شگرفی بر روحیه افراد خانه بگذارد. یکی از رنگ های خاص برای دکوراسیون زرد است که در ترکیب با رنگ های دیگر می تواند بسیار تاثیرگذار باشد. در این مقاله به ترکیب مناسب رنگ های محیط با زرد و تاثیر آنها می پردازیم.

رنگ زرد به دکوراسیون خانه شما شادی می بخشد

تأثیر روانشناختی رنگ زرد

زرد رنگ شادی و تحریک فکری است. تصور می شود که رنگ زرد روشن باعث شفافیت و افزایش هوشیاری می شود ، در حالی که زرد طلایی باعث می شود احساس راحتی و گرما کنید. در خانه خود می توانید مثبت بودن ، شادی ، انرژی و گرما را با رنگ زرد نشان دهید. از دکوراسیون زرد پرتلاطم برای روشن کردن اتاق خود بهره ببرید. اگر رنگ زرد شما را مسرور می کند ، آن را بر اساس نظر دیگران تغییر ندهید.

نور زرد

رنگ زرد لذت نور خورشید و انرژی را به شما منتقل می کند. سایه های انرژی زا و با طراوت زرد انتخاب مناسبی برای آشپزخانه ، اتاق غذاخوری و حمام است. در سالن ها ، ورودی ها و فضا های کوچک ، استفاده از دکوراسیون زرد باعث می شود فضایی جادار و دلپذیر را به وجود آورد. اما باید روش استفاده از رنگ زرد را به خوبی معین کنید.

استفاده بیش از حد از رنگ های زرد ، روانشناسی مثبتی را که می خواهید به دست آورید ، معکوس می کند. اگر به فکر طراحی اتاق کودک هستید ، رنگ زرد به کار نمی آید. مطالعات نشان داده است که اتاق زرد تاثیر مثبتی روی نوزادان ندارد.

زرد در طبیعت

رنگ زرد فوق العاده در فضای باز ، خورشید پاییزی ، نرگس بهاری ، لیموی رسیده و برگ های صنوبر را به یاد می آورد.

هارمونی خاکستری و زرد

از میان رنگ های سازگار با دکوراسیون زرد ، می توان رتبه اول را به خاکستری داد. زرد تیره تر را با خاکستری ساده و سرد در رنگ های روشن ست نمایید. سیاه و سفید را برای ایجاد کنتراست در ناحیه ای که این مطابقت ایجاد شده است ، اضافه کنید.

یک اتاق خواب خاکستری آرام با یک بالش زرد ، چراغ رومیزی زرد یا پتوی زرد گرمی ایجاد می کند. یک فضای آشپزخانه مدرن فقط با استفاده از خاکستری و سفید بسیار زیبا خواهد بود.

چگونه از رنگ زرد در خانه استفاده کنیم؟

برای گنجاندن رنگ زرد در خانه خود ، لازم نیست مبلمان موجود خود را بیرون بیاندازید و آن را با مبلمان زرد جایگزین کنید. اگر اتاق شما به گونه ای خنثی تزئین شده است و احتیاج به یک تغییر کوچک دارید ، جزئیات کوچک اکسسوری که استفاده می کنید برای رضایت شما کافی خواهد بود.

بعلاوه می توانید با استفاده از رنگ هایی که با زرد همخوانی دارند محیط را شاد کنید. به عنوان مثال ، اضافه کردن یک کوسن زرد به اتاق نشیمن ، خرید یک گلدان زرد ، اضافه کردن یک اکسسوری زرد می تواند جذابیت ایجاد کند.

رنگ زرد را برای درهای خانه امتحان کنید

ممکن است بخواهید از درهای کلاسیک فاصله بگیرید. اینجاست که دکوراسیون زرد به یاری شما می آید. عموما در منازل از درهای رنگ خنثی استفاده می شود. رنگارنگ ترین درهایی که می توانید ببینید شاید درهای قرمز باشند. اگر مانعی برای نمای بیرونی دارید ، می توانید داخل درب خود را رنگ آمیزی کنید. به غیر از این، رنگ زرد را می توان در سایر درهای داخلی خانه نیز به کار برد.

زرد در آشپزخانه

با توجه به اولویت افرادی که می خواهند آشپزخانه خود را رنگ آمیزی نمایند ، رنگ زرد بعد از قرمز در رتبه دوم قرار می گیرد. استفاده از دکوراسیون زرد در آشپزخانه به شما احساس شادابی و تمیزی می دهد ، همانطور که شاید لیمو به فکر تان خطور می کند. رنگ های زرد را در میز صبحانه بهره ببرید ، به این ترتیب روز را با روحیه ای آفتابی و شاد شروع خواهید کرد.

از دکوراسیون زرد در قسمت های غذاخوری بهره ببرید

چگونه می توانم از رنگ زرد در قسمت های غذاخوری استفاده کنم؟ آیا یافتن رنگ هایی که با زرد همخوانی دارند در فضای ناهارخوری کار دشواری نیست؟ به شما پیشنهاد می کنیم که از جایگاه های زرد به عنوان ساده ترین و کاربردی ترین انتخاب بهره ببرید.

جایگاه های زرد هرگز باعث ایجاد یک تصویر ناراحت نماینده نمی شوند. استفاده از دکوراسیون زرد ، به ویژه در قسمت های غذاخوری ، به شما این امکان را می دهد که ظاهری پر انرژی داشته باشید.

چگونه سایه مناسب زرد را انتخاب کنیم؟

تناژهای زردی که به درستی در خانه خود به کار خواهید برد ، قطعا توجه مهمانان تان را به خود جلب نموده و شادی آنها را جلب می کند.

رنگ سایه ای که برای استفاده از رنگ زرد انتخاب می کنید باید به سبک کلی شما بستگی داشته باشد. این به خوبی با زردهای طلایی کم رنگ ، کرمی و گرم در خانه ها و منطقه ها کلبه ای با تزئینات سنتی هماهنگ می شود ، در حالی که فضاهای تزئین شده مدرن تر می توانند از پر جنب و جوش ترین رنگ های زرد استفاده نمایند. با قرار دادن گلدان های جوانه های گل زرد در اتاق های مختلف ، با دکوراسیون زرد به صورت کوچک تزئین کنید.

اتاق تاریک را با دکوراسیون زرد روشن کنید

لازم نیست کل اتاق را با دیوارهای زرد روشن بپوشانید. استفاده از مقادیر زیاد رنگ زرد در طرح های رنگی ، دیوارهای کاملاً زرد روشن یا استفاده بیش از حد از وسایل تزئینی اتاق به رنگ زرد ، پس از مدتی تحریک پذیری ایجاد می کند.

اگر اتاقی تاریک دارید ، از رنگ زرد روشن برای روشن کردن آن بهره ببرید. اتاق های تاریک و کوچک را با رنگ های زرد مایل به کرم ، رنگ های دیواری ملایم و الگوهای کاغذ دیواری روشن نشان دهید.

اگر می خواهید از رنگ زرد برای دکوراسیون خود بهره ببرید ، چه رنگ و چه الگوهای کاغذ دیواری مدرن ، رنگ خنثی را برای طرح های کف و سقف خود انتخاب نمایید تا در طراحی داخلی تعادل ایجاد نموده و فضایی دلنشین ایجاد کنید.

هنگام تزئین کمد دیواری یا حمام ، دکوراسیون زرد را به عنوان روشن نماینده در نظر بگیرید. رنگ زرد در حمام هایی که معمولاً نور طبیعی زیادی وجود ندارد نیز عالی است. از دکورهای زرد رنگ در حمام بهره ببرید و آن را با رنگ سفید ترکیب نمایید تا حسی روشن و باز داشته باشید.

هماهنگی زرد و سفید در خانه

هنگامی که زرد با سفید ترکیب می شود ، واقعاً زیاد به چشم نمی آید. در نتیجه دکوراسیون زرد احتیاج به رنگ تیره تری دارد تا به چشم بیاید و مورد توجه قرار گیرد. البته ، می توانید از ترکیب رنگ های سفید و زرد نیز برای ایجاد دکوری بسیار روشن و آرام با فضایی تازه و شاد بهره ببرید ، بدون اینکه خیلی غنی یا دراماتیک باشد.

هارمونی دکور زرد و مشکی

دکوراسیون زرد زمانی که با رنگ های تیره (مخصوصاً مشکی) همراه شود ، بیشتر خودنمایی می کند. از آنجایی که رنگ مشکی رنگ زرد را برجسته می کند ، از دکوراسیون زرد در نقاطی که می خواهید بر آن تاکید کنید بهره ببرید. زیرا زرد یک رنگ برجسته عالی برای برجسته کردن مهم ترین عناصر در طراحی داخلی شما یا ایجاد نقاط کانونی در یک اتاق است.

منبع: اتاق
انتشار: 18 مرداد 1401 بروزرسانی: 18 مرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11208

به "رنگ زرد به دکوراسیون خانه شما شادی می بخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رنگ زرد به دکوراسیون خانه شما شادی می بخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید