رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار برکناری جانسون شد

به گزارش جعبه مهر، رهبر حزب اپوزیسیون کارگر انگلیس در نامه ای به رهبران دیگر احزاب اپوزیسیون و همچنین نمایندگان حرب توری خواست تا با برکناری نخست وزیر کنونی این کشور و یاری به حزب کارگر برای تشکیل یک دولت موقت تا زمان برگزاری انتخابات سراسری، از وقوع یک بریگزیت بدون توافق جلوگیری نمایند.

رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار برکناری جانسون شد

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری یورو نیوز، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر در این نامه پیشنهاد داد که وی به عنوان رهبر دولت موقت با هدف اعلام انتخابات سراسری انتخاب گردد.

وی گفت: یک دولت موقت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تا 31 اکتبر (9 آبان) را به تعویق خواهد انداخت و باعث برگزاری انتخابات سراسری خواهد شد.

بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس متعهد شده تا 31 اکتبر با یا بدون یک توافق انگلیس را از اتحادیه اروپا خارج کند.

کوربین گفت: کمپین انتخاباتی حزب کارگر حول محور وعده برگزاری رفراندم دوم در مورد شروط بریگزیت از جمله گزینه ای برای باقی ماندن لندن در اتحادیه اروپا تا سه سال بعد از خروجش از این بلوک است.

کوربین در این نامه خطاب به رهبران دیگر احزاب اپوزیسون و سیاستمداران عالی رتبه گفت: این دولت هیچ مجوزی برای بریگزیت بدون توافق ندارد و رفراندم 2016 هیچ مجوزی را برای بریگزیت بدون توافق ارائه ننموده است.

وی اضافه نمود: در نتیجه من قصد دارم هر چه سریعتر یعنی هنگامی که بتوانیم از موفقیت مان مطمئن باشیم درخواست برگزاری رای عدم اعتماد به بوریس جانسون را بدهم.

کوربین در این نامه از نمایندگان مجلس انگلیس خواست تا در برکناری بوریس جانسون یاری نموده و وی را به عنوان رئیس دولت موقت انتخاب نمایند.

وی ابراز امیدواری کرد که در صورت رای عدم اعتماد مجلس به دولت بوریس جانسون به عنوان رهبر حزب اپوزیسیون، اعتماد نمایندگان را برای تشکیل دولت موقت و برگزاری انتخابات سراسری جلب کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2542

به "رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار برکناری جانسون شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اپوزیسیون انگلیس خواستار برکناری جانسون شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید