روسیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد

به گزارش جعبه مهر، وزارت خارجه روسیه پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان خواهان خویشتنداری و امتناع از نتیجه گیری های شتابزده شد.

روسیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد

با تور عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید.

وزارت خارجه روسیه در بیانیه ای گفت: ما به شدت حمله به دو نفتکش در دریای عمان را صرف نظر از این که چه کسی مسئول آن است، محکوم می کنیم، اما باید از نتیجه گیری های شتابزده امتناع کنیم.

وزارت خارجه روسیه همچنین گفت: هرگونه اتهام زنی به هر طرفی درخصوص ارتباط داشتن با این حادثه تا زمان تکمیل تحقیقات بین المللی فراگیر و بی طرف قابل قبول نیست.

این وزارتخانه گفت: ما شاهد تشدید ساختگی تنش هستیم و این امر تا حد زیادی به خاطر سیاست های آمریکا است.

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه ضمن ابراز نگرانی خود، خواهان خویشتنداری تمامی طرف ها شد.

پیشتر، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در مورد حملات به دو نفتکش در دریای عمان مدعی شده بود: تحلیل آمریکا این است که حمله به نفتکش ها کار ایران بوده و ایران میخواهد جریان نفت را دچار مشکل کند.

همچنین محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز در واکنش به این ادعاها نوشت: این که ایالات متحده فوراً و بدون ذره ای شواهد عینی یا ضمنی، به اتهام پراکنی علیه ایران دست می زند، تنها این را کاملاً آشکار می نماید که تیم بی در حال حرکت به سوی یک نقشه جایگزین است: خرابکاری در دیپلماسی (از جمله در اقدامات آبه شینزو) و سرپوش گذاشتن بر تروریسم مالی علیه ایران. من چند ماه پیش دقیقاً درباره همین سناریو هشدار دادم؛ نه به این دلیل که من یک پیشگو باشم، بلکه به این دلیل که من ذات تیم بی را می شناسم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1857

به "روسیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه حمله به دو نفتکش در دریای عمان را محکوم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید