روسیه: عدم صدور ویزا، راهی برای اعمال فشار آمریکا بر دیگر کشورهاست

به گزارش جعبه مهر، وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به عدم صدور ویزا آمریکا برای یک مقام دومای این کشور برای حضور در مجمع عمومی سازمان ملل، یادآور شد که این اقدام واشنگتن که با هدف اعمال فشار بر سایر کشورهاست، غیرقابل قبول است.

روسیه: عدم صدور ویزا، راهی برای اعمال فشار آمریکا بر دیگر کشورهاست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه ای اظهار داشت که ایالات متحده به منظور اعمال فشار بر سایر کشورهای دنیا، در صدور ویزا ورود به این کشور دستکاری می نماید.

در این بیانیه آمده است: دولت آمریکا آشکارا از استقرار مقر سازمان ملل متحد در خاک این کشور سوء استفاده می نماید. مقامات واشنگتن در صدور ویزا برای هیئت های نمایندگی بعضی کشورهای دنیا دستکاری می نمایند و بدین ترتیب عملاً آنها مشخص می نمایند که چه کسانی می توانند در رویدادهای سازمان ملل متحد شرکت نموده و چه کسانی از امکان حضور در آن محروم شوند و این اقدام با هدف اعمال فشار بر سایر کشورها صورت می گیرد.

وزارت خارجه روسیه بدین ترتیب خودداری دولت آمریکا از صدور ویزا ورود به خاک ایالات متحده برای لئونید اسلوتسکی رئیس کمیته امور بین الملل دومای دولتی روسیه به منظور شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل را تفسیر کرد. این وزارتخانه این اقدام دولت آمریکا را خودسرانه و مغایر با کلیه قوانین بین المللی نامید که قطعاً از سوی مقامات مسکو بدون پاسخ رها نخواهد شد.

روز گذشته (چهارشنبه) اسلوتسکی خود اطلاع داد که نتوانسته برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، ویزا ایالات متحده را دریافت کند. به عقیده این مقام پارلمانی، نامش در لیست سیاه اعلام نشده وزارت امور خارجه آمریکا واقع شده است.

این مقام دوما تأکید کرد که واشنگتن از لحاظ قانونی حق ندارد از حضور نمایندگان رسمی دیگر کشورها در رویدادهای سازمان ملل متحد جلوگیری کند. اسلوتسکی با اشاره به اینکه این نخستین بار نیست که مقامات آمریکایی چنین اشکال تراشی در فعالیت هیئت های نمایندگی روسیه انجام می دهند، پیشنهاد کرد که مقر سازمان ملل به خاک کشور دیگری منتقل گردد.

سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ریاست هیئت نمایندگی این کشور در هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را برعهده دارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 11 مهر 1400 بروزرسانی: 11 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10904

به "روسیه: عدم صدور ویزا، راهی برای اعمال فشار آمریکا بر دیگر کشورهاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: عدم صدور ویزا، راهی برای اعمال فشار آمریکا بر دیگر کشورهاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید