روش پوست کندن بادمجان کبابی

به گزارش جعبه مهر، با وجود سختی پوست کندن بادمجان کبابی، بسیاری برای طبخ کشک بادمجان یا میرزاقاسمی از بادمجان کبابی استفاده می نمایند. البته خوشمزگی و فواید بادمجان کبابی نسبت به نوع سرخ نموده باعث شده که در تهیۀ غذاهای مختلف استفاده گردد.

روش پوست کندن بادمجان کبابی

این در حالی است که خشک و شنماینده شدن پوست بادمجان کبابی جداسازی پوست را از باقی بادمجان سخت می نماید. اگر بدون دقت و ظرافت به کندن پوست بادمجان کبابی اقدام کنید، قسمت گوشتی بادمجان هم تکه تکه می گردد. در این مقاله سعی داریم علاوه بر طرز تهیه بادمجان کبابی، برترین روش کندن پوست بادمجان کبابی را به شما معرفی کنیم.

روش کباب کردن بادمجان

بادمجان کبابی در تهیۀ میرزاقاسمی، بورانی بادمجان و انواع ترشی ها استفاده می گردد. برای کبابی کردن بادمجان:

  1. بادمجان ها را بشویید و کامل خشک کنید.برای خوش طعم شدن بادمجان کبابی، قسمت ابتدایی و انتهایی بادمجان را برش زده و جدا کنید.
  2. روی پوست بادمجان چند برش طولی بزنید.
  3. برای آنکه بادمجان ها به آرامی کبابی شوند، شعله پخش کن روی شعلۀ ملایم قرار دهید.
  4. باید بادمجان ها را هنگام کباب کردن بچرخانید تا همه قسمت ها کامل کبابی شوند.

روشی آسان برای کبابی کردن بادمجان

برای اینکه بادمجان ها را با دردسر کمتری کبابی کنید می توانید:

  1. بادمجان ها را شسته و خشک کنید.
  2. روی بادمجان سوراخی نه چندان عمیق یا برشی سطحی ایجاد کنید.
  3. در سینی فر کاغذ روغنی قرار داده و بادمجان ها را در آن بگذارید.
  4. فر را با حرارت 200 درجه روشن کنید.
  5. بادمجان ها را چند باری بچرخانید تا به خوبی کباب گردد.

منقل، کباب پز، مایکروفر و باربیکیو ابزار مناسبی برای کبابی کردن بادمجان به حساب می آیند. شما می توانید بادمجان ها را به سیخ بزنید یا مستقیم روی آتش و شعلۀ گاز قرار دهید. اما به هر حال برای سهولت پوست کندن بادمجان کبابی باید آن را به طور کامل سرد کنید.

فواید بادمجان کبابی برای سلامت

نکته مثبت در تهیۀ بادمجان کبابی استفاده نکردن روغن سرخ کردنی برای آماده سازی آن است. به همین علت نسبت به بادمجان سرخ شده از ارزش غذایی بالاتری برخوردار است. ضمناً به افرادی که از چربی خون بالا و بیماری قلبی و عروقی رنج می برند، آسیبی وارد نمی نماید.

پوست بادمجان سرشار از آنتی اکسیدان است. به همین دلیل پزشکان توصیه می نمایند که پوست بادمجان، به خصوص بادمجان کبابی را کامل جدا نکنید. این در حالی است که علاوه بر تقویت سیستم ایمنی خطر ایجاد لختۀ خون را کاهش می دهد. در نتیجه منجر به تقویت مویرگ ها می شوند.

علاوه بر فواید بادمجان که به آن ها اشاره کردیم، شما می توانید با مصرف بادمجان کبابی عملکرد مغز خود را تقویت کنید. ضمناً بادمجان می تواند غذای مناسبی برای بیماران مبتلا به کم خونی و نقرس باشد.

پوست کندن بادمجان کبابی با آب

برای جدا کردن پوست خشک و شنمایندۀ بادمجان کبابی روشی آسان وجود دارد. بادمجان های کبابی را به مدت 30 ثانیه تا یک دقیقه در کاسه آب سرد قرار دهید. سپس آن ها را یکی یکی از کاسۀ آب خارج نموده و پوست آن را به آرامی با دست جدا کنید. دقت کنید که می توانید به جای قرار دادن بادمجان های کبابی در آب سرد، آن ها را زیر شیر آب سرد بگیرید

برای جدا کردن پوست بادمجان کبابی با آب می توانید تنها دست خود را مرطوب کنید. بدون اینکه بادمجان ها را در کاسۀ آب قرار دهید یا زیر شیر آب بگیرید، پوست آن ها را جدا کنید. برای سهولت جداسازی پوست بادمجان کبابی می توانید پیش از کباب کردن، روی پوست بادمجان برش های نازکی بزنید.

پوست کندن بادمجان کبابی با کیسه فریزر

برای اینکه پوست بادمجان کبابی به راحتی جدا گردد، باید آن را نرم کنید. برای این منظور کافی است بادمجان های کبابی را در کیسه فریزر قرار داده و کناری بگذارید. بعد از خنک شدن بادمجان ها می توانید به آسانی پوست ها را با دست یا با چاقو جدا کنید.

نتیجه گیری

بادمجان کبابی یکی از مواد غذایی سالم و خوشمزه است که به عنوان جایگزین بادمجان سرخ شده استفاده می گردد. شما می توانید در تهیه انواع غذاهای ایرانی مانند میرزاقاسمی و انواع ترشی ها از بادمجان کبابی بهره ببرید. این در حالی است که ابزار مختلفی مانند منقل، اجاق گاز و فر برای کباب کردن بادمجان وجود دارد. ضمناً برای پوست کندن بادمجان کبابی بهتر است بگذارید کامل سرد گردد.

برای پوست کندن بادمجان کبابی، باید روشی بهره ببرید که پوست به خوبی نرم گردد. به همین علت بهتر است آن را در کاسۀ آب سرد یا زیر شیر آب سرد نگهدارید. حتی می توانید از کیسه فریزر برای نرم کردن بادمجان بهره ببرید. اما اگر دسترسی به ابزار مناسب نداشتید کافی است که بادمجان کبابی را کناری بگذارید تا کامل سرد گردد و به راحتی پوست آن را جدا کنید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 16 خرداد 1401 بروزرسانی: 16 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11149

به "روش پوست کندن بادمجان کبابی" امتیاز دهید

1 کاربر به "روش پوست کندن بادمجان کبابی" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش پوست کندن بادمجان کبابی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید