زنیان؛ موثر در کاهش چربی خون

به گزارش جعبه مهر، زنیان برای کاهش چربی خون، ناراحتی های گلو و سرفه و درمان درد معده مفید است.

زنیان؛ موثر در کاهش چربی خون

به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با اشاره به این که زنیان را با نام هایی، چون انیسون بری، کمون حبشی، اجوان، اسپرکای، خرد دانه و نام محلی اجقو می شناسند، گفت: طبیعت این گیاه گرم و خشک است و در ساخت مشمع های ضد درد کاربرد دارد.

ساره حسینی افزود: زنیان از جمله گیاهان زراعی خراسان جنوبی به شمار است که به صورت محصول فرعی در باغات و مزارع اطراف کشت اصلی پرورش می یابد و از محصولات مهم این استان است.

وی با اشاره به این که زنیان برای درمان اسهال مفید است، گفت: کوبیده آن به عنوان دارو برای ناراحتی های معده و کبد مفید و به عنوان دارو برای ناراحتی های گلو و سرفه اثربخش است، سوءهاضمه را برطرف می کند و برای درمان درد معده مفید است.

عضو گروه پژوهشی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی با بیان این که، از زنیان به عنوان ادویه و نگه دارنده مواد غذایی استفاده می شود، افزود: از این گیاه در تهیه پودر کاری، بیسکویت و ترشیجات استفاده می شود، خاصیت ضد کرم دارد، ضد اسپاسم و مقوی و محرک است و خاصیت ضد میکروب دارد.

حسینی با بیان این که دانه زنیان برای کاهش وزن کاربرد دارد، گفت: برای کاهش چربی خون اثربخش است، برای درمان تومور های شکمی مفید است.

وی افزود: همچنین مصرف یک قاشق چای خوری دانه گیاه مخلوط با شیر و مصرف آن تا 40 روز در کاهش قند خون اثربخش است و مصرف نصف استکان عرق زنیان بعد از غذا از نفخ و ترشی معده جلوگیری می کند.

حسینی گفت: مصرف زنیان برای گرم مزاجان توصیه نمی شود و در صورت لزوم باید به مقدار کم و به همراه گیاهانی که طبیعت سرد دارند مصرف شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 21 تیر 1400 بروزرسانی: 21 تیر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10405

به "زنیان؛ موثر در کاهش چربی خون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زنیان؛ موثر در کاهش چربی خون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید