زیبایی هایی که در آفریقای جنوبی باید کشف کنید

به گزارش جعبه مهر، آفریقای جنوبی در گذشته های نه چندان دور رنج های بسیاری را بر شانه های خود متحمل شده است. از تبعیض های نژادی و حکومت آپارتاید منطقه که ظلم زیادی را به بومیان کرد تا استعمار و به بردگی کشیدن مردمان محلی که دردهای زیادی را در قلب آن ها پدید آورد، همه و همه بی عدالتی هایی است که در حق آن روا شده است. اما جالب است بدانید که این رنج ها هرگز چیزی از سخاوت و زیبایی طبیعت این منطقه و فرهنگ مردم آن کم نکرده است. بنابراین اگر علاقه دارید که به نقطه ای شگفت انگیز، امن و بی تکرار سفر کنید پیشنهاد ما به شما کشور آفریقای جنوبی است. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

زیبایی هایی که در آفریقای جنوبی باید کشف کنید

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس ژوهانسبورگ را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

پومالانگا، ذخیره گاه طبیعی رودخانه و دره

این ذخیره گاه طبیعی که برای گردش و گذران وقت بسیار عالی است در محلی میان شهر ژوهانسبورگ و پارک ملی کروگر قرار گرفته است. تنوع بسیار بالای حیات وحش و پوشش گیاهی در دومین دره عظیم آفریقای جنوبی به حدی بالا است که تماشای آن ها از تفریحات مهم گردشگر ها در این منطقه شده است. درختان گرراستای و غول آسا، آبشارهای عجیب، رودخانه ای درخشان و صخره های منحصربفرد با رنگ های مختلف از جمله جاذبه های این دره و ذخیره گاه طبیعی به حساب می آیند. از بالای این دره می توان چشم انداز ی وسیع و بی نظیری را از منطقه مشاهده کرد و به همین علت این منطقه به پنجره خدا در میان محلی ها معروفیت پیدا نموده است.

شنا در قفس با کوسه های غول پیکر

در یک قفس محکم و ضخیم قرار بگیرید، به داخل اقیانوس بروید و با کوسه های سفید و عظیم آب های آفریقای جنوبی چشم در چشم شنا کنید. بی شک چنین تفریحی را در کم تر نقطه ای از دنیا مشاهده خواهید کرد. این فعالیت امروزه در میان گردشگر ها بسیار پرطرفدار است و بسیاری از آن ها به آفریقای جنوبی می آیند تا چنین هیجانی را تجربه نمایند. البته اگر تحمل چنین هیجانی را ندارید می توانید کوسه ها را از روی قایق و یا کشتی نظاره کنید. برترین زمان برای چنین تفریحی میان ماه های آپریل تا اکتبر است. البته به لطف جمعیت بالای ماهی ها و شیرهای دریایی در این منطقه کوسه های سفید همواره در آن رفت و آمد دارند.

راستا طلایی دوربان، کوآزولو ناتال

یکی از جاذبه های افسانه ای گردشگری در آفریقای جنوبی راستا طلایی ساحلی در دوربان است. عده بسیاری از مردم به شوق گذران وقت و تماشا نمایی فوق العاده از اقیانوس به این منطقه سفر می نمایند. این منطقه با هتل های چندطبقه، فروشگاه ها و کافه رستوران های خاص خود بسیار به ساحل میامی در آمریکا شباهت دارد. در این ساحل می توان پیاده روی و یا دوچرخه سواری کرد و یا حتی می توان تن به آب اقیانوس سپرد و شنا کرد. در کنار این راستا طلایی دنیای آبی شگفت انگیز وجود دارد که مجموعه ای از جاذبه های آبی و اقیانوسی را در اختیار بازتماشامایندگان قرار می دهد.

ژوهانسبورگ و پرتوریا

ژوهانسبورگ عظیم ترین و پرجمعیت ترین شهر آفریقای جنوبی است که برای گردشگر ها حکم دروازه ورود به ماجراجویی ها و سفرهای هیجان انگیز را دارد. این شهر به علت داشتن معادن غنی طلا به شهر طلا هم معروف است. در گذشته عده بسیاری از اروپاییان با رویای پیدا کردن طلا و افزایش ثروت خود به این منطقه سفر می کردند. این شهر علاوه بر تمام جاذبه های گردشگری که در دل خود نهان نموده است، قلب مالی و روح زندگی در آفریقای جنوبی به شمار میرود. موزه آپارتاید در این شهر ظلم و رنجی که به مردمان محلی در آن سال های سیاه وارد شده را به تصویر می کشد. شهر طلا که از یافته های باستان شناسی در منطقه است از جاذبه های تاریخی منطقه به شمار میرود.

پرتوریا مرکز اداری آفریقای جنوبی است اما به شهر پارک ها و باغ های فوق العاده هم معروفیت دارد. بعلاوه یادبودهای تاریخی و پارکی به نام آزادی در این شهر وجود دارد.

در این مقاله کوشش کردیم تا با نمایش گوشه ای از زیبایی های آفریقای جنوبی شما را برای سفر به این منطقه منحصربفرد بیشتر آماده کنیم. شاید اطلاعات موجود در این مقاله برای شناخت بیشتر منطقه برای شما مفید واقع گردد.

برای خرید بلیط هواپیما به صفحه اصلی وبسایت خبرنگاران مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10754

به "زیبایی هایی که در آفریقای جنوبی باید کشف کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیبایی هایی که در آفریقای جنوبی باید کشف کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید