سریع ترین شاسی بلند دنیا رونمایی شد

به گزارش جعبه مهر، فراوری بنتایگا اسپید از اوایل سال 2021 شروع خواهد شد. قیمت پایه ماشین هنوز اعلام نشده است، اما پیش بینی می گردد حدود 245 هزار دلار باشد.

سریع ترین شاسی بلند دنیا رونمایی شد

موتور بنتلی بنتایگا اسپید دوازده سیلندر با قدرت 635 اسب بخار است

شیک و سریع

بنتلی یک ماه پس از معرفی نسل جدید شاسی بلند خود، بنتایگا، نمونه ای از این مدل رونمایی نموده که موتوری دوازده سیلندر دارد. خودروساز انگلیسی می گوید این ماشین با حدبیشتر سرعت 306 کیلومتر در ساعت سریع ترین شاسی بلند دنیا است.

مدل جدید بنتایگا با پسوند اسپید (سرعت) از مدل های معمولی این شاسی بلند متمایز شده است. ظاهر ماشین نسبت به مدل های هشت سیلندر بنتایگا متفاوت است و گلگیر ها و چرخ های عظیم تری دارد. قدرت موتور بنتایگا اسپید 635 اسب بخار است. با این نیرو شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت این شاسی بلند 3/9 ثانیه است.

اتاق بنتلی بنتایگا اسپید از مدل های معمولی بنتایگا شیک تر است

بنتلی برای کاهش مصرف سوخت، سیستمی طراحی نموده که موتور در بیشتر مواقع تنها با شش سیلندر کار کند.

بنتلی مدل اسپید خود را همزمان با شروع فراوری اولین شاسی بلند آستون مارتین معرفی می نماید که تصور می گردد نزدیک ترین رقیب این ماشین باشد. لامبورگینی اوروس و رولزرویس کالینان از دیگر رقیبان بنتلی در بازار شاسی بلند های بسیار لوکس هستند.

فراوری بنتایگا اسپید از اوایل سال 2021 شروع خواهد شد. قیمت پایه ماشین هنوز اعلام نشده است، اما پیش بینی می گردد حدود 245 هزار دلار باشد.

سوپرکار هیدروژنی

شتاب صفر تا 96 کیلومتر در ساعت هایپریون 2/2 ثانیه است

یک شرکت آمریکایی از سوپرکار هیدروژنی رونمایی نموده که حدبیشتر سرعتش بیش از 350 کیلومتر در ساعت است و با هر بار سوخت گیری می تواند تا 1600 کیلومتر حرکت کند.

شرکت هایپریون (Hyperion)، سازنده این ماشین، کارش فراوری فن آوری های مربوط به سوخت هیدروژنی است. این شرکت می گوید اولین محصولش به نام XP-1 حاصل یک دهه تحقیق بیش از دویست دانشمند است و در ساخت آن فن آوری هایی به کار گرفته شده که ناسا از آن استفاده می نماید.

وزن ماشین کمی بیشتر از 1000 کیلوگرم است. برای سبک تر شدن ماشین، شاسی و بدنه از فیبر کربن ساخته شده است. ترکیب وزن کم و قدرت زیاد باعث شده تا سرعت ماشین تنها در 2/2 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت برسد.

XP-1 یک نمایشگر 98 اینچی منحنی دارد که برای استفاده از آن احتیاج به لمس صفحه نیست و می توان با حرکت دست آن را کنترل کرد. تبدیل هیدروژن به الکتریسیته روشی بهتر از استفاده از باتری در خودرو های الکتریکی است. اما فن آوری سوخت هیدروژنی پیچیده و گران است و زیرساخت کافی برای آن در دنیا وجود ندارد.

فراوری XP-1 از سال 2022 شروع می گردد و تنها سیصد دستگاه از آن ساخته خواهد شد.

خانواده الکتریکی هیوندای

اولین مدل ایونیک با الهام از کانسپت 45 هیوندای طراحی شده است

هیوندای میخواهد در آینده ماشین های الکتریکی خود را در زیرمجموعه ای جدید به نام ایونیک به بازار عرضه کند. ایونیک در حال حاضر نام یکی از مدل های پرفروش کارخانه کره ای است که نمونه ای الکتریکی هم از آن فراوری می گردد.

هیوندای در چهار سال آینده سه مدل الکتریکی در این زیرمجموعه به بازار عرضه خواهد نمود. این ماشین ها همه ایونیک نام دارند و با یک عدد از یکدیگر متمایز خواهند شد.

اولین مدل ایونیک 5 است که بر اساس کانسپت 45 هیوندای ساخته شده و سال آینده معرفی می گردد. هیوندای سپس در سال 2022، یک مدل چهار در اسپرت به نام ایونیک 6 را به بازار عرضه خواهد نمود. مدل سوم ایونیک 7 نام دارد که یک شاسی بلند عظیم است و هنوز اطلاعات زیادی درباره آن منتشر نشده است.

استفاده از چراغ های پیکسلی نقطه اشتراک محصولات الکتریکی هیوندای است

هیوندای می گوید برخلاف رسم کارخانه های آلمانی که مدل هایشان به هم شبیه است، ظاهر محصولاتش با یکدیگر فرق دارد. تنها نقطه مشترک این مدل ها، چراغ هایی است که از مجموعه ای از لامپ های کوچک مربع تشکیل شده است.

همه این مدل ها بر روی یک پلتفرم مشترک ساخته می گردد که به گفته کارخانه قابلیت شارژ سریع دارد و می تواند با هر بار شارژ مسافتی طولانی حرکت کند. هیوندای همچنین گفته داخل این ماشین ها با الهام از اتاق نشیمن یک خانه طراحی شده است.

کارخانه کره ای می خواهد تا سال 2025 شانزده مدل با موتور الکتریکی در محصولاتش داشته باشد و سالانه بیش از 500 هزار دستگاه ماشین الکتریکی بفروشد. این تعداد حدود ده درصد کل فروش شرکت را شامل می گردد.

تسلا با قیمت مناسب

مدل ارزان تسلا به احتمال زیاد براساس تسلا مدل 3 ساخته خواهد شد

تسلا با هدف افزایش فروش و در واکنش به مدل های تازه شرکت های رقیب، ماشینی کوچک و ارزان به بازار عرضه خواهد نمود. ماشین ارزان تسلا به احتمال زیاد، مدلی هچ بک از تسلا مدل 3 است که با هدف فروش در بازار اروپا طراحی شده و در کارخانه جدید این شرکت در آلمان فراوری خواهد شد.

تسلا به تازگی روشی تازه برای ساخت خودرو ابداع نموده که می توان با آن ماشین را سریع تر و ارزان تر فراوری کرد. ایلان ماسک، مدیر تسلا می گوید که در این روش تعداد قطعاتی که چارچوب ماشین را شکل می دهد از 70 به دو قطعه کاهش یافته است.

تسلا امیدوار است با این روش تازه بتواند هزینه ساخت را آنقدر پایین بیاورد تا فراوری یک ماشین ارزان مقرون به صرفه باشد. هچ بک ارزان تسلا به فهرستی از ماشین هایی اضافه می گردد که تسلا قول ساخت آن ها را داده است. خودروساز آمریکایی پیش از این، دو کامیون الکتریکی، یک ماشین اسپرت و یک وانت الکتریکی رونمایی نموده است. اما به نظر می رسد به خاطر شرایط بازار، ساخت مدل ارزان برای تسلا اولویت بیشتری داشته باشد.

فولکس واگن و پژو با عرضه هچ بک های کوچک الکتریکی در حال تصرف بخشی از بازار هستند که تسلا در آن ماشینی ندارد. خودروسازان ژاپنی و کره ای هم به زودی ماشین های الکتریکی کوچکی به بازار عرضه می نمایند که قیمت آن ها ارزان تر از محصولات تسلا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7132

به "سریع ترین شاسی بلند دنیا رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریع ترین شاسی بلند دنیا رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید