شاخص آلودگی هوای تهران؛ احتمال غلظت آلاینده و شرایط بسیار ناسالم

به گزارش جعبه مهر، سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی به کشور، نسبت به افزایش آلاینده های جوی در 4 شهر و شرایط بسیار ناسالم برای تمام گروه های سنی هشدار داد.

شاخص آلودگی هوای تهران؛ احتمال غلظت آلاینده و شرایط بسیار ناسالم

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در جنوب کرمان، هرمزگان، جزایر واقع در تنگه هرمز، جنوب شرق فارس، بعضی منطقه ها خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان رگبار، رعدوبرق و گاهی وزش باد شدید موقتی پیش بینی شده است.

فردا سه شنبه 10 آذر 1400 در جزایر واقع در تنگه هرمز، بعضی منطقه ها کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان ابرناکی، رگبار و رعدوبرق روی می دهد. طی امروز و فردا در سایر منطقه ها کشور جو آرام و پایداری پیش بینی شده است.

روز چهارشنبه به تدریج با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران پیش بینی می گردد.

پنجشنبه گستره فعالیت سامانه بارشی کل نوار غربی کشور، دامنه های جنوبی البرز، شمال بوشهر، غرب اصفهان و قم را فرامی گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات روی دریای خزر بارش ها در سواحل دریای خزر و استان خراسان شمالی شروع می گردد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی روز آدینه در سواحل دریای خزر، دامنه های زاگرس در غرب و جنوب غرب، دامنه های جنوبی البرز، بعضی منطقه ها مرکزی ایران، شرق و شمال شرق کشور بارش و وزش باد شدید پیش بینی شده است. بارش در ارتفاعات این منطقه ها به شکل برف خواهد بود.

شنبه هفته آینده در شرق و شمال شرق کشور بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده و به تدریج سامانه بارشی از کشور خارج می گردد.

طی 2 روز آینده تنگه هرمز و غرب دریای عمان مواج و متلاطم است و در شهر های صنعتی و پرجمعیت تهران، کرج، اصفهان و اراک افزایش غلظت آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می گردد.

روز های سه شنبه و چهارشنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر افزایش 5 تا 7 درجه و رو زهای پنجشنبه و آدینه کاهش 7 تا 9 درجه ای دما پیش بینی شده است.

توصیف سامانه: تشدید پایداری جو

نوع مخاطره: انباشت و افزایش غلظت آلاینده ها همراه با کاهش کیفیت هوا.

منطقه اثر:

سه شنبه 1400/09/09: اصفهان، کرج و تهران.

چهارشنبه 1400/09/10: اصفهان، کرج، مشهد و تهران.

اثر مخاطره: افزایش محسوس دمای هوا توام با رشد پتانسیل غلظت آلاینده ها تا شرایط ناسالم برای تمامی گروه های سنی در صورت عدم رعایت و کنترل منابع آلاینده، احتمال شرایط بسیار ناسالم به ویژه در منطقه ها پر تردد و صنعتی.

توصیه: مدیریت جهت کاهش تردد خودرو ها و کنترل فعالیت واحد های صنعتی، تاکید بر عدم تردد برای تمام گروه های سنی و جلوگیری از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز.

منبع: فرارو
انتشار: 19 دی 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11012

به "شاخص آلودگی هوای تهران؛ احتمال غلظت آلاینده و شرایط بسیار ناسالم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاخص آلودگی هوای تهران؛ احتمال غلظت آلاینده و شرایط بسیار ناسالم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید