عالی ترین نشان بحرین به نخست وزیر هند اعطا شد

به گزارش جعبه مهر، فارس نوشت: شاه بحرین در دیدار با نخست وزیر هند عالی ترین نشان عالی بحرین را به وی اعطا کرد.

عالی ترین نشان بحرین به نخست وزیر هند اعطا شد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

نارندرا مودی نخست وزیر هند دیشب در منامه با حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین دیدار کرد.

آل خلیفه در این دیدار ضمن حمایت از سیاست ها و روینمودهای کنونی هند گفت: بحرین به نقش پیشگامانه کشور دوست هند در صحنه بین الملل اعتقاد استوار دارد و هند از وزنه استراتژیک و مواضع مقتدرانه در بسیاری از مسائل محوری برخوردار است و همین امر باعث شده ما به همکاری با این کشور برای حفظ امنیت و ثبات منطقه ادامه دهیم.

طبق گزارش وبگاه مرآة البحرین، آل خلیفه در این دیدار همچنین نشان درجه یک بحرین که یکی از عالی ترین نشان های این کشور است به نخست وزیر هند اعطا کرد و آن را نشانه روابط مستحکم بین بحرین و هند برشمرد.

بحرین نشان های دیگری اعم از نشان شیخ عیسی بن سلمان آل خلیفه، مدال خلیفه، نشان النهضه ملک حمد، نشان احمد الفاتح و چند نشان نظامی دیگر دارد.

نخست وزیر هند روز شنبه(دیروز) پیش از سفر به بحرین، در امارات با محمد بن زاید ولی عهد ابوظبی دیدار و درباره مسائل دوجانبه و پرونده های منطقه ای و بین المللی گفت وگو کرد.

این سومین سفر مودی به امارات از زمان عهده داری سِمت نخست وزیری هند بود و او پیش از این در سال های 2015 و 2018 نیز به امارات سفر نموده بود.

سفر نخست وزیر هند به امارات و بحرین در حالی است که چهاردهم مرداد ماه دولت هند در اقدامی کم سابقه و تنش زا، بند 370 قانون اساسی این کشور را که مربوط به وضعیت ویژه و خودمختاری ایالت جامو و کشمیر بود، لغو کرد.

نخست وزیر هند مدعی است که خودمختاری کشمیر فقط باعث رواج فساد و رابطه سالاری شده بود اما میخواهد این منطقه را دوباره به شکوه پیشین خود بازگرداند.

310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2643

به "عالی ترین نشان بحرین به نخست وزیر هند اعطا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عالی ترین نشان بحرین به نخست وزیر هند اعطا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید