عکس ، بند بازی دختران ایرانی روی آسمان

به گزارش جعبه مهر، اسلک لاین ورزش هیجان انگیز و جذابی است که هنوز در ایران چندان شناخته نشده، اما احتمالا به زودی بیشتر از آن خواهیم شنید.

عکس ، بند بازی دختران ایرانی روی آسمان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ورزش سه، انتشار ویدئویی از تیم زنان بندباز در ایران در شبکه راشاتودی بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است. البته ورزشکاران حرفه ای این رشته به هیچ وجه خودشان را بندباز نمی دانند و حتی از اینکه با این نام خطاب قرار داده می شوند، عصبانی هستند.

اسلک لاین(SLACKLINE) نام رشته ای است که تعداد محدودی از دختران و پسران ایرانی در آن به صورت حرفه ای فعالیت می نمایند. البته برخلاف تصور همگان آن ها می گویند خطر جانی این ورزش حتی از فوتبال هم کمتر است و ایمنی بالایی دارد. با این حال اصلا راحت نیست که شما در ارتفاع بسیار بالا بخواهید فقط روی تسمه راه بروید و مسافت زیادی را هم طی کنید.

جالب است بدانید با وجود جذابیت بالای رشته اسلک لاین، حتی یک انجمن ورزشی هم زیر نظر فدراسیون ها با نام این ورزش رسمی وجود ندارد و فقط چند تیم به صورت خصوصی اسلک لاین را در ایران دنبال می نمایند.

  • آبایی: فوتبال از اسلک لاین خطرناک تر است!

محمدرضا آبایی یکی از فعالان رشته اسلک لاین در ایران به حساب می آید که تیمی با همین نام زیر نظر او فعالیت می نماید. او که سابقه خودش در این رشته 10 سال عنوان می نماید، از ارتباط تیم ایران اسلک لاین با فدراسیون جهانی این رشته به عنوان ISA خبر می دهد. آبایی صحبت های خود با خبرنگار ورزش سه را اینگونه آغاز کرد و گفت: نام ورزش ما بندبازی نیست. اگر ورزشکاران این رشته را با این نام صداکنید، عصبانی می شوند. در اسلک لاین یک تسمه زیر پای ماست که حرکت و لرزش دارد و با دستانمان تعادل خود را حفظ می کنیم. در بندبازی اما فرد با چوب تعادش را حفظ می نماید. متاسفانه در ایران فدراسیون یا انجمنی برای این ورزش نداریم. چند بار هم این موضوع را پیگیری کردم، اما می گویند ورزشکاران فعال در اسلک لاین به اندازه ای نیستند که یک انجمن برای آن تشکیل گردد. متاسفانه ورزشکاران حرفه ای اسلک لاین هم با هم متحد نیستند و هر کسی برای خودش فعالیت می نماید.

وی همچنین می افزاید: فدراسیون جهانی اسلک لاین، تیم ایران اسلک لاین که زیر نظر من فعالیت می نماید را در سایت خود به رسمیت می شناسد چون ما توانستیم فعالیت های برون مرزی زیادی داشته باشیم. اسلک لاین بخش های مختلفی دارد که معمولی ترین آن در پارک ها و به صورت همگانی انجام می گردد. حرکات حرفه ای تر در ارتفاعات و حتی روی آب و به صورت نمایشی انجام می گردد احتیاج به دانش خاص خود و آمادگی بدنی بالا دار

مسئول تیم ایران اسلک لاین در پاسخ به این سوال که مسابقه ای هم در ایران بین ورزشکاران این رشته برگزار می گردد یا خیر، می گوید: سال های اول خیلی پیگیر بودم که اسلک لاین زیر نظر یک فدراسیون برود و حتی خودش مستقل به عنوان یک انجمن فعالیت کند. اول گفتند زیر نظر فدراسیون همگانی باشد و بعد گفتند به فدراسیون کوهنوردی بروید. متاسفانه فدراسیون ها هم زیر بار پذیرش این رشته نمی فرایند. عموم مردم فکر می نمایند اسلک لاین یک رشته خطرناک است، اما من می گویم از فوتبال هم رشته امن تری است. شما در فوتبال چند نفر را می بینید که مصدوم می شوند و حتی درزمین فوت می نمایند، اما در اسلک لاین به ندرت چنین اتفاقی می افتد.

آبایی درباره اینکه اسلک لاین چند ورزشکار حرفه ای در ایران دارد، عنوان می نماید: این رشته در جهان هم نوپاست. ما آمار رسمی از ورزشکاران اسلک لاین نداریم، اما شاید کسانی که واقعا حرفه ای این رشته را دنبال می نمایند، 50 نفر هم نباشند. فقط هم تیم ما نیست و چند تیم دیگر هم داریم که در اسلک لاین فعال هستند.

  • ریحانه و 180 متر راه رفتن در های لاین

ریحانه ارمغانی، دختر 26 ساله ای است که در کلیپ های منتشر شده در فضای مجازی به راه رفتن روی تسمه مشغول است. او که می گوید 5، 6 سالی می گردد به صورت حرفه ای در اسلک لاین فعالیت می نماید، در ابتدای صحبت های خود با خبرنگار ورزش سه درباره فضاهایی که برای انجام حرکات نمایشی خود انتخاب می نماید، می گوید: فضای خاصی برای اجرای این حرکات نداریم. جاده چالوس، ارتفاعات شهر اراک و کوه سبلان از جمله فضاهایی است که در آن ها کار کردیم. به سفر و گردش که می رویم، وقتی یک منطقه شرایط خوبی دارد را شناسایی می کنیم و سپس به ورزش می پردازیم. در بخش زنان فقط چند نفر هستیم که به صورت حرفه ای این رشته را دنبال می کنیم. اسلک لاین در ایران و حتی جهان رشته نوپایی محسوب می گردد و فقط در سال های اخیر به واسطه دیده شدن در فضای مجازی بیشتر شناخته شده.

وی در پاسخ به این سوال که از کجا کار در این رشته را آغاز نموده، عنوان می نماید: من چند سال قبل در فستیوال بین المللی که در بیستون کرمانشاه توسط تیم اسلک لاین برگزار می شد، کارم را آغاز کردم. البته دو سال قبل از آن هم با این رشته آشنا شده بودم. این رشته زیرشاخه های زیادی دارد و من به صورت تخصصی در های لاین فعالیت می کنم که در ارتفاع انجام می گردد. البته میزان ارتفاع خیلی مهم نیست. از ارتفاع 15 متر به بالا های لاین به حساب می آید و خیلی تفاوتی نمی نماید که در ارتفاع هزار متری باشید یا دوهزارمتری چون کسی که حرفه ای این ورزش را انجام می دهد، با راه رفتن در آن ارتفاع کنار آمده است. بیشتر طول مسیری که روی تسمه راه می رویم، مهم است و رکورد هر ورزشکاری محسوب می گردد.

این دختر ورزشکار درباره رکوردهای شخصی خود می افزاید: رکورد شخصی من 180 متر است، اما رکوردهای جهانی بیشتر از این هاست. یک بار در ایران با همکاری گروه های ایران اسلک لاین و تمتلاین که من الان عضو هستم، رکوردزنی اجرا شده. سال جاری هم می خواستیم رکورد جدیدی ثبت کنیم که فعلا کرونا اجازه چنین کاری را نداده. بیشترین ارتفاعی هم که در آن راه رفتم، 400، 500 متر بوده است.

ارمغانی در پاسخ به این سوال که تا به حال در هنگام فعالیت در این رشته دچار حادثه شده یا خیر، می گوید: در های لاین که در ارتفاع بالا انجام می گردد، تا به حال برایم حادثه ای رخ نداده چون ایمنی تجهیزات بسیار بالاست. با این حال در ارتفاع پایین چند باری شده که برای ورزشکاران اتفاقاتی افتاده و آن هم به خاطر ابزارهای نامناسب و غیراستانداردی بوده که استفاده می کردیم. ما بیشتر برای دل خودمان ورزش می کنیم چون در ایران که فدراسیونی به این نام نداریم و مسابقه ای هم وجود ندارد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6822

به "عکس ، بند بازی دختران ایرانی روی آسمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، بند بازی دختران ایرانی روی آسمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید