فواید دارچین و عسل برای سلامتی

به گزارش جعبه مهر، عسل و دارچین هر دو فواید زیادی برای سلامتی دارند. این باور وجود دارد که ترکیب آن ها برای درمان انواع بیماری ها بسیار مفید است.

فواید دارچین و عسل برای سلامتی

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

عسل و دارچین هر دو فواید زیادی برای سلامتی دارند. این باور وجود دارد که ترکیب آن ها برای درمان انواع بیماری ها بسیار مفید است.

از زمان های باستان از عسل و دارچین برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شده است. دارچین یکی از قدیمی ترین ادویه جات شناخته شده برای انسان هاست و عسل قدیمی تر هم هست. این دو ترکیب با خواص شفا بخش منحصر به فرد خود تاریخچه ای طولانی به اسم یک روش خانگی برای درمان بیماری های مختلف دارند. روغن دارچین و آنزیم های عسل هیدروژن پراکسید فراوری می نمایند که ماده ای ضد میکروبی است. این ماده ضد میکروبی می تواند مانع رشد باکتری ها و قارچ های بیماری زا گردد. دارچین به صورت پودر یا روغن مصرف می گردد. از دارچین و عسل از سال ها پیش به اسم روش طبیعی برای درمان بیمار های مختلف استفاده می شده است و بسیاری از فواید آن ها اثبات شده اند.

فواید عسل و دارچین

دستگاه ایمنی: مصرف روزانه عسل و دارچین دستگاه ایمنی را در مقابل عفونت های باکتریایی و ویروسی تقویت می نماید. از آنجایی که عسل حاوی میزان زیادی آهن است، به تقویت گلبول های سفید خون یاری می نماید.

ضد پیری: چای گیاهی تهیه شده از عسل و پودر دارچین به کنترل رادیکال های آزاد که در فرآیند پیری نقش دارند یاری می نماید. مصرف چای عسل و دارچین به حفظ شادابی و نرمی پوست یاری می نماید و طول عمر را افزایش می دهد.

آرتروز: ماساژ دادن نواحی متأثیر از آرتروز با مخلوط دارچین و عسل به کاهش درد یاری می نماید. تحقیقی که اخیراً در این باره اجرا شده است نشان داد که استفاده از مخلوط عسل و دارچین برای کاهش درد بسیار مفید است.

سلامت قلب: از عسل و دارچین برای کاهش سطح کلسترول خون استفاده می گردد. آن ها به بازسازی سرخرگ ها و سیاهرگ ها و بهبود گردش خون یاری می نمایند. عسل و دارچین از مسدود شدن عروق خونی جلوگیری می نمایند.

کاهش وزن: نوشیدن عسل و دارچین با یک فنجان آب جوش مانع تجمع چربی در بدن می گردد. عسل و دارچین به کاهش وزن یاری می نمایند و بسیاری از متخصصین آن را روشی ایمن برای کاهش وزن می دانند. ترکیب عسل و دارچین قسمت جدایی ناپذیر بسیاری از رژیم های غذایی به شمار میرود.

خستگی: آهن و قند طبیعی موجود در عسل بسیار بالاست و به تقویت بدن یاری می نماید. آهن به افزایش سطح هموگلوبین خون یاری می نماید و چون قند عسل طبیعی است برای بدن مضر نیست. دارچین هم دارای خاصیت ضد خستگی است.

سرماخوردگی و آنفولانزا: مصرف عسل و دارچین برای افرادی که سرفه می نمایند و سرما خوردگی دارند مفید است. آن ها بعلاوه حاوی ترکیباتی هستند که نه تنها میکروب ها را از بین می برند بلکه بعلاوه مانع رشد میکروب های عفونت زا آنفولانزا می شوند.

فواید دیگر

ریزش مو: استفاده از مخلوط عسل و دارچین به کنترل طاسی و ریزش مو یاری می نماید.

دندان درد: خمیر تهیه شده از عسل و دارچین دندان درد را کاهش می دهد.

ناراحتی معده: مصرف خوراکی دارچین و عسل به کاهش درد معده یاری می نماید.

عفونت مثانه: مصرف عسل و دارچین با آب گرم میکروب های مثانه را از بین می برد و مانع رشد آن ها می گردد.

عفونت پوست: مالیدن دارچین و عسل روی نواحی آلوده به عفونت به درمان جوش ها ، نیش حشرات ، اگزما ، عفونت قارچی و غیره یاری می نماید.

بوی بد دهان: از مخلوط عسل و دارچین می توانید برای قرقره کردن دهان بهره ببرید. عسل و دارچین به از بین بردن بوی بد دهان یاری می نمایند.

مصرف عسل و دارچین با همدیگر فواید زیادی برای بدن دارد و با عوارض جانبی همراه نیست. ولی، سازگاری آن ها از فردی به فرد دیگر فرق دارد. پس، بهتر است قبل از استفاده از آن ها با پزشک مشورت کنید.

منبع: راسخون
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10921

به "فواید دارچین و عسل برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید دارچین و عسل برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید