فورد اختراعی برای چک کردن بوی خودرو را ثبت کرد

به گزارش جعبه مهر، زمانی را تصور کنید که سوار یک خودرو مثل تاکسی، مسافربری اینترنتی یا خودرو اجاره ای می شوید و پس از سوار شدن متوجه شوید بوی خیلی بدی می دهد. شاید حتی با بویی روبرو شوید که به آن آلرژی داشته باشید. حالا فورد اختراعی ثبت نموده که احتمالا این مشکل را حل خواهد نمود.

فورد اختراعی برای چک کردن بوی خودرو را ثبت کرد

اولویت بندی سیستم حمل و نقل با توجه به بو!

این حق اختراع که 9 آوریل به ثبت رسیده، شامل سیستمی است که قابلیت شناسایی بوها را دارد و سپس آن ها را پردازش می نماید تا ببینید انسان قابلیت تحمل آن را دارد یا خیر. وقتی یک تاکسی یا سواری اشتراکی سفارش می دهید، گاهی اوقات اطلاعاتی مثل نام راننده، سال ساخت، مدل و رنگ خودرو، شماره پلاک و در خصوص اوبر و لیفت حتی نمره راننده به شما گزارش داده می گردد. اطلاعاتی که در اختیار شما قرار داده نمی گردد ظاهر کابین خودرو و بوی آن است. با سیستم جدید فورد، که نام آن اولویت بندی سیستم حمل و نقل با توجه به بو است این مشکل حل می گردد. مثلا اگر کاربری گفته باشد به بادام زمینی آلرژی دارد، این سیستم تشخیص می دهد بادام زمینی در آن خودرو وجود دارد یا خیر. اگر چنین چیزی در خودرو وجود داشته باشد و مقدارش به حدی باشد که برای کاربر خطرناک باشد، او به خودرو دیگری ارجاع داده می گردد.

در سناریوی فورد از سواری اشتراکی، اولویت های کاربر در اپلیکیشن ثبت شده و روی کامپیوتر خودرو بارگذاری می شوند، که بوهای داخل خودرو را پردازش و آن ها را با آستانه تحمل از پیش معین شده مقایسه می نماید. اگر هر بویی بالاتر از سطح قابل تحمل باشد، کاربر به خودروی دیگری ارجاع داده می گردد که با الزامات بویی او مطابقت دارد.

اینکه فورد چطور میخواهد بوها را تشخیص بدهد هنوز تعیین نیست، فقط اینکه سنسورهایی از جمله یک طیف سنج، کروماتوگراف، یک سنسور نوری و یک سنسور اکسید فلز نیمه رسانا در این سیستم وجود دارند. نزدیک ترین تکنولوژی مشابه که امروزه برای تشخیص بو استفاده می گردد چیزی است که در صنایع آرایشی و غذایی به عنوان بینی الکترونیکی شناخته شده و از واکنش های شیمیایی برای شناسایی بوها در یک نمونه استفاده می نماید. این واکنش ها الگوی تشخیصی را فعال می نمایند که بو را تشخیص می دهد. باید منتظر ماند و دید آیا فورد می تواند تجربه سواری کردن را با تشخیص بوها بهبود ببخشد یا خیر. اما همان طور که ما و بسیاری از شما تجربه نموده ایم، این مسئله ای است که ارزش پیگیری را دارد.

منبع: CARANDDRIVER

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6107

به "فورد اختراعی برای چک کردن بوی خودرو را ثبت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فورد اختراعی برای چک کردن بوی خودرو را ثبت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید