قاسم کیانی: با زیرکی شاهین طبع فیلیپین را بردیم

به گزارش جعبه مهر، کارشناس بسکتبال ایران با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران برابر فیلیپین گفت: با زیرکی مهران شاهین طبع برنده این مسابقه شدیم.

قاسم کیانی: با زیرکی شاهین طبع فیلیپین را بردیم

قاسم کیانی در گفت و گو با خبرنگاران، درباره عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران برابر فیلیپین اظهار کرد: به نظرم ما در این مسابقه با زیرکی مهران شاهین طبع توانستیم برنده باشیم. در بسکتبال نیمه مربیان خیلی موثر است. در استراحت بین دو نیمه است که مربیان موارد فنی را اعلام می نماید و این زمان می تواند برنده دو تیم هم سطح را تعیین کند. حتی برنامه بین نیمه می تواند تیمی که درصدی از حریفش ضعیف تر هم هست را نیز برنده کند اما زمانی اتفاق می افتد که در کنار مسائل فنی، این زیرکی هم باشد.

کارشناس بسکتبال ایران ادامه داد: مهران شاهین طبع باهوش عمل کرد. دفاع ما چند سال است که در آسیا بهترین است. تیمی هم که نیروی جوان دارد در دفاع بهتر می گردد چون دوندگی اش بیشتر می گردد. شاهین طبع در نیمه اول تمام توان دفاعی ایران را نشان نداد که اگر نشان می داد فیلیپین برایش برنامه ریزی می کرد. این موضوع باعث شد حریف برنده به رختکن برود.

او اضافه کرد: در رختکن تیم برنده اکثرا مربی حرف خاصی ندارد و بیشتر می گوید که بازیکنانش روند را حفظ نمایند و جزییات را بیان می نماید. مربی تیمی که عقب است برنامه ریزی می نماید. در آن 15 دقیقه بین دو نیمه که بازیکنانش استرس را هم پشت سر گذاشته اند به خوبی خواسته هایش را عنوان می نماید.

مربی تیم ملی جوانان در سال 2012، همچنین گفت: فکر می کنم تیم ملی ما از نظر نیرو با حریفش برابر بود. مطمئن هستم اگر برتری هم بود برای حریف بود چون میزبان بودند. شاهین طبع توان اصلی تیم یعنی دفاعش را برای نیمه دوم گذاشت و از کوارتر سوم فشار را آغاز کرد. در کنارش از بازی نزدیک به سبد که تمرکز دفاع حریف را برهم می زند استفاده کرد. ضد حمله و نفوذ دفاع فیلیپین را تخریب کرد و این در شرایطی بود که بازهم درصد زیادی از موقعیت هایمان را گل نکردیم. ما با برنامه مهران شاهین طبع در نیمه دوم توانستیم فیلیپین را ببریم.

پیشکسوت بسکتبال درباره بازیکنان تیم ملی نیز اعلام کرد: به نظرم با تیمی که در این مسابقه داشتیم به بردی ارزشمند دست پیدا کردیم. بازیکنان به خوبی مدریریت شدند و برنامه اصلی نیز در نیمه دوم رو شد. به نظرم بازیکنان ما مثل همیشه بودند. محمد جمشیدی و بهنام یخچالی که از ترکیب اصلی تیم در زمین حضور داشتند همیشه انقدر خوب بوده اند. باقی هم نیمکت نشین های سابق بودند که در این مرحله به عنوان بازیکن اصلی وارد زمین شدند و مثل همیشه بازی کردند.

او درباره پنجره ششم انتخابی جام جهانی اظهار کرد: بچه ها زحمت کشیدند و عملکرد خوبی در این مسابقه داشتند اما معتقدم که علاقه مندان به بسکتبال می خواهند در این پنجره ستاره ها را ببینند. ما کمتر میزبانی داشتیم و ستاره ها را کمتر دیده ایم. حق هواداران بسکتبال است که ستاره ها را ببینند و حق ستاره ها هم هست که بعد از یک عمر زحمت کشیدن در تیم ملی باشند و برابر تماشاگران بازی نمایند. امیدوارم ماجرا به طوری مدیریت گردد که بازیکنان بیایند و بازی نمایند. من وارد اختلاف ها نمی شوم. یکسری از بازیکنان این مرحله نبودند اما مرحله بعد باشند.

کیانی درباره جام جهانی نیز گفت: قضیه جام جهانی فرق دارد. ستاره ها حتما باید در این تورنمنت باشد. ما در دو دوره جام جهانی در سال های 2010 و 2014 حضور داشتیم و اکنون درست نیست بگوییم که هدف رفتن به جام جهانی است. مثل فوتبال باید به دنبال عملکرد و نتیجه بهتر باشیم. شاید فوتبال مثل دوره های قبل نتیجه گرفت اما همه از عملکرد تیم راضی بودد. حتی اگر اتفاق هایی نمی افتاد شاید تیم ملی به مرحله بعد صعود می کرد. با این حال همه را راضی کردند. نظرم این است که باید برای جام جهانی تمام توان بسکتبال را در اختیار داشته باشیم. بنابراین ستاره ها باید باشند. قطعا می آیند و همکاری می نمایند. به هر حال تعداد تیم های جام جهانی زیادتر شده و انتظار می رود که بهتر نتیجه بگیریم.

او درباره صحبت های مسوولان فدراسیون مبنی بر جوانگرایی نیز اعلام کرد: جوانگرایی خیلی خوب است و همیشه خودم طرفدارش بودم اما برای جام جهانی و المپیک باید بهترین ها در هر شرایطی اعزام شوند. هم حق آنها است که یک عمر زحمت کشیده اند هم اینکه بسکتبال به حضورشان احتیاج دارد.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 749

به "قاسم کیانی: با زیرکی شاهین طبع فیلیپین را بردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاسم کیانی: با زیرکی شاهین طبع فیلیپین را بردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید