قهرمان کوچک ووشو

به گزارش جعبه مهر، راضیه شعبانی- البرز- خبرنگار: ووشوکاران البرزی در رده های سنی مختلف نه تنها در کشور، بلکه در آسیا و حتی دنیا به خوبی توانایی و قدرت خود را به نمایش گذاشته اند که محمدطاها خزایی نوجوان 13ساله البرزی نیز با کسب قهرمانی ملی در روزهای اخیر توانسته در میان قهرمانان این رشته در بخش ساندا که به نوعی مبارزه به شمار می رود، قرار بگیرد.

قهرمان کوچک ووشو

گفت وگوی خبرنگاران با این ورزشکار را می خوانید.

  • چطور با این رشته آشنا شدید؟

از سن 5 تا 7 سالگی در فردیس تحت نظر جواد آرزومندی که از مربیان و داوران بین المللی رشته ژیمناستیک است، در این رشته فعال بودم. ایشان وقتی به مرور زمان حرکات و علاقه من را به رشته هایی چون ووشو دیدند، به پدرم پیشنهاد دادند من در ووشو فعالیت کنم که همین موضوع باعث شد تا از 7 سالگی در رشته ووشو و در بخش ساندا که بخش مبارزه ای در این رشته محسوب می گردد، به صورت حرفه ای ورزشکنم.

  • تاکنون چه عناوینی در این رشته کسب نموده اید؟

خوشبختانه با انگیزه ای که برای فعالیت در این رشته دارم، تاکنون پیروز به کسب بیش از 10 مدال استانی و ملی شده ام که از جمله آنها می توان به کسب مدال طلای بخش ساندا در دومین المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور به میزبانی زنجان، کسب 2 مدال طلای کمیته فن زی چوآن در مسابقات ملی قم و اراک در سال 97، کسب مدال طلای کمیته خوآچوآکونگ فو در سال 96 و مدال طلای سبک شائولین چوآن، اشاره نمود.

  • تعامل مسئولان رشته ووشو با ورزشکاران این رشته را چطور ارزیابی می کنید؟

خوشبختانه در این حوزه شاهد اتفاقات ویژه ای هستیم، چراکه با توجه به هماهنگی هایی که هیات ووشو در استان با اداره ورزش و جوانان و همچنین فدراسیون انجام داده، باعث شده است تا در آینده ای نزدیک سکوی استاندارد و خانه اختصاصی ووشو در استان راه اندازی گردد.

  • به نظر شما چه مشکلاتی در این رشته وجود دارد؟

با توجه به این که ووشو از رشته هایی است که همیشه ورزشکاران آن در دنیا افتخارآفرینی نموده اند، بنابراین تنها مسئله ای که این روزها برای تمامی ورزشکاران مهم و حساس به شمار می رود المپیکی شدن این رشته است، چراکه با قهرمانی های متعدد، ووشوکاران ثابت نموده اند که در این رشته از توانایی بسیار بالایی برخوردارند و می توانند در المپیک هم به خوبی بدرخشند.

  • چه کسانی در پیروزیت شما تاثیرگذار بوده اند؟

همیشه برای ورزشکاران و به ویژه نوجوانانی که قصد دارند به صورت حرفه ای ورزش نمایند حمایت های خانواده و ازجمله پدر و مادر اولین پشتوانه ای است که می تواند آینده ورزشکار را معین کند که در این مورد خانواده من همیشه حامی و پشتوانه ای برای پیشرفت من بوده اند. همچنین برای ورزشکارانی که در استان ها فعالیت می نمایند، وجود روسای هیات مهم خواهد بود که خوشبختانه البرز و ورزشکاران البرزی در این مورد هم از حمایت ویژه ای از سوی رئیس هیات برخوردار هستند.

  • چه برنامه ای برای آینده دارید؟

از آنجا که اکنون محصل هستم، بنابراین در ابتدا باید کوشش کنم تا در درس ها و پیشبرد امور مربوط به مدرسه پیروز باشم تا بتوانم به ورزشکاری تبدیل شوم که نه تنها باعث سربلندی خانواده ام باشم، بلکه در رشد جامعه هم نقش آفرین باشم.

  • به نظر شما مدارس چه نقشی در رشد جامعه ورزشی دارند؟

مدارس با بیشترین جامعه آماری که البته جوان ترین افراد هم به شمار می روند، نقش بسیار مهمی در پیشرفت و ارتقای صندلی رشته های ورزشی کشور در دنیا دارند. اکنون مدارس با استعدادیابی هایی که انجام می دهند، باعث شده اند استعدادهای برتر در رشته های مختلف شناسایی و به کار گرفته شوند که درواقع با این امر شاهد آینده ای روشن برای جامعه ورزشی کشور خواهیم بود.

  • آینده شغلی

محمدطاها خزایی: از بچگی تاکنون تنها به فعالیت های ورزشی ام فکر می کردم و مدام در حال برنامه ریزی برای رسیدن به اهدافم بوده و هستم و همین موضوع هم باعث شده که وقتی برای فکر کردن به شغل آینده ام نداشته باشم، اما می دانم که به مرور زمان به این موضوع هم باید توجه کنم. ووشو در ایران با قهرمانی های متعدد نشان داده است که همیشه قهرمان و یا نایب قهرمانی دنیا برای ورزشکاران ایرانی است و این موضوع هم اهمیت توجه مسئولان به این رشته را بیش از گذشته نمایان می نماید.

  • میزبانی البرز از مسابقات کشوری

رشته ووشو در استان البرز در حالی رو به پیشرفت است که طبق گفته مسئولان این ورزش، از کمترین امکانات برخوردار است، اما این در حالی است که طی چندین سال متوالی با کسب میزبانی توانسته با ایجاد انگیزه برای ورزشکاران، به عملکرد خوبی برسد. به گزارش خبرنگاران، رئیس هیات ووشو استان با بیان این که البرز مقام ها و افتخارآفرینی های بسیاری طی مسابقات متعدد کشوری و آسیایی کسب نموده است، گفت: تمامی این عنوان ها در حالی است که البرز از سکوی استانداردی برای 2 بخش ساندا و تالو برخوردار نیست.

اسماعیل سایه افکن ادامه داد: طبق مذاکراتی که با فدراسیون و مسئولان مربوط به این موضوع صورت گرفته، قرار است که طی روزهای آینده سالنی که در اختیار هیات قرار گرفته شده با تجهیزات استاندارد مجهز گردد. وی با اشاره به میزبانی البرز از المپیاد استعدادهای برتر ورزشی کشور در این رشته و در بخش دختران، گفت: خوشبختانه دختران ووشوکار با کسب 7 مدال توانستند نسبت به سال گذشته سکوهای نخست بخش های مختلف را به خود اختصاص دهند. سایه افکن همچنین با اشاره به کسب 5 مدال از سوی نوجوانان پسر اضافه کرد: در مجموع با کسب 12 مدال رنگارنگ توانستیم به خوبی با عملکرد مطلوب ورزشکاران توانایی البرزی ها را به نمایش بگذاریم.

وی همچنین با اشاره به برنامه این هیات برای کسب میزبانی های دیگر مسابقات کشوری، گفت: میزبانی از مسابقات ووشو بزرگسالان کشور که در آبان و در بخش مردان برگزار می گردد، نیز به البرز اختصاص یافته و به احتمال زیاد در سالن انقلاب کرج برگزار خواهد شد. رئیس هیات ووشو استان اضافه کرد: در صورتی که امکانات استاندارد لازم برای این ورزش در استان فراهم گردد، روند توسعه این ورزش رزمی در البرز شتاب خواهد گرفت و حضور البرزی ها در تیم های ملی شکل پررنگ تری پیدا خواهد نمود.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3124

به "قهرمان کوچک ووشو" امتیاز دهید

1 کاربر به "قهرمان کوچک ووشو" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قهرمان کوچک ووشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید