لاک پشت 100 ساله ای که پدر نیمی از لاک پشت های گونه خود است، خاتمه به خانه اش بازگشت

به گزارش جعبه مهر، یک لاک پشت 100 ساله دیگو و 14 لاک پشت دیگر پس از یاری به نجات گونه های خود که در معرض انقراض قرار داشتند، به خانه خود در جزیره اسپانولا واقع در جزایر گالاپاگوس بازگشتند. دیگو، رسما در ژانویه بازنشسته شد و انتظار می رود در ماه مارس به اسپانیا برگردد.

لاک پشت 100 ساله ای که پدر نیمی از لاک پشت های گونه خود است، خاتمه به خانه اش بازگشت

جهت دریافت خدمات پتینه کار با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران - نیویورک تایمز گزارش داد که از دهه 1960، مرکز لاک پشت های فاوستو لورنا، یک مرکز پرورش در جزیره سانتا کروز، از دیگو و سایر لاک پشت ها برای یاری به ازدیاد جمعیت گونه های خود استفاده نموده اند.

به گزارش بی بی سی نیوز، تصور می گردد که دیگو پدر بیش از 2000 لاک پشت باشد، که حدود 40٪ از جمعیت زنده امروز این گونه است و این کار زیادی برای یک لاک پشت است.

به گزارش نوین، وی در سال 1976 پس از گذراندن 30 سال در باغ وحش سن دیگو در کالیفرنیا، به تاسیسات سانتا کروس بازگردانده شد. به گزارش نیویورک تایمز در آن موقع، فقط 12 لاک پشت ماده و دو لاک پشت نر در Española باقی مانده بود.

جیمز پی گیبز، استاد زیست شناسی زیست محیطی و جنگلی در دانشگاه ایالتی نیویورک در سیراکوز، به نیویورک تایمز گفت: دیگو به ویژه به دلیل شخصیت بزرگی که دارد برای بقای گونه های خود بسیار مهم است. گیبز افزود که دیگو در عادت های جفت گیری کاملاً پرخاشگر و فعال بود، بنابراین به نظر من او بیشترین توجه را به خود جلب نموده است.

به گفته نیویورک تایمز، قبل از بازگشت به جزیره، تمام لاک پشت ها باید زمانی را در قرنطینه سپری می کردند تا اطمینان حاصل گردد که در سلامت کامل باشند. وزیر محیط زیست اکوادور، پائولو پرواچو آندراد در توییتر گفت که پارک اسپانولا از همه لاک پشت ها با آغوش باز استقبال می نماید.

منبع : www.msn.com

منبع: چمدان
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6258

به "لاک پشت 100 ساله ای که پدر نیمی از لاک پشت های گونه خود است، خاتمه به خانه اش بازگشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاک پشت 100 ساله ای که پدر نیمی از لاک پشت های گونه خود است، خاتمه به خانه اش بازگشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید