مجامع و جلسات کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین 99 لغو شد

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/فارس مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس گفت: براساس دستور وزیر محترم، جلسات هیئت های حل اختلاف، مجامع تشکل های کارگری، کارفرمایی و حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری در فارس تا سرانجام فروردین سال آینده لغو شده است.

مجامع و جلسات کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین 99 لغو شد

سهراب مختاری پنجشنبه 15 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: به کارفرمایان نیز توصیه شده با اقدامات پیشگیرانه و رعایت کامل نکات بهداشتی، از شیوع این ویروس در محیط های کارگری جلوگیری کنند.

رئیس شورای هماهنگی دستگاه های اجرایی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در استان فارس با بیان اینکه بسیاری از خدمات قابل ارائه به کارگران، تا اطلاع بعدی بصورت غیرحضوری انجام پذیر است، یادآور شد: تمهیدات لازم برای حفاظت از محیط های کارگری فارس در مقابل کرونا فراهم شده است.

مختاری اضافه نمود: برابر اخذ مجوز صادره از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی کلاس های آموزشی عمومی و تخصصی ایمنی و همچنین دوره های آموزشی قوانین کار تا بیستم فروردین ماه سال آینده تعطیل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس با بیان اینکه برخی خدمات قابل ارائه به کارگران، تا اطلاع بعدی بصورت غیرحضوری انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری آنان نیست، اضافه نمود: طبق پیام ها و اطلاع رسانی های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بهترین و اثرگذارترین راهکار ممکن برای مقابله با ویروس کرونا رعایت بهداشت فردی است، که از این رو اقدامات و راهکارهای لازم برای به حداقل رساندن آسیب های ناشی از ویروس کرونا را در محیط های کارگری اجرایی کرده ایم.

مختاری اضافه نمود: تمام رویدادهای ورزشی و فعالیت مجموعه های ورزش کارگری، برگزاری هر نوع نشست کارگری و کارفرمایی، جلسات و مجامع تعاونی ها نیز لغو شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس دستور وزیر تمام دفترچه های بیمه تامین اجتماعی که اعتبار آنها به خاتمه رسیده، تا خاتمه فروردین ماه سال آینده دارای اعتبار است و نیازی برای مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی برای تمدید نیست، ادامه داد: حضور و غیاب مقرری بگیران بیمه بیکاری نیز از طریق دستگاه ثبت اثر انگشت تا اطلاع بعدی لغو و به همان شیوه سنتی احراز هویت انجام می شود و در موارد بسیار ضروری هم نیازی به مراجعه نیست.

مختاری همچنین گفت: مکاتبات لازم با همه واحدهای کارگری، کارفرمایی و تعاونی ها برای فراهم سازی شرایط حفظ سلامت کارگران در محیط های کار و ضدعفونی کردن این محیط ها اجرا شده است تا شاهد کمترین آسیب ممکن در جامعه کارگری و کارفرمایی استان در مقابل ویروس کرونا باشیم.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5050

به "مجامع و جلسات کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین 99 لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجامع و جلسات کارگری و کارفرمایی تا پایان فروردین 99 لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید