مخالفت نمایندگان با درخواست دو فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - نمایندگان مجلس با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کردند.

مخالفت نمایندگان با درخواست دو فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده با 158 رأی موافق، 55 رأی مخالف و 9 رأی ممتنع از مجموع 244 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند. سیدمحسن دهنوی در مخالفت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده گفت: قانون فعلی مالیات بر ارزش اضافه نموده 5 ساله بوده و دائم در حال تمدید است و این در حالی است که مجلس لایحه را اصلاح و تصویب نموده است.

نماینده مردم در تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: ایرادات فعلی قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده از سوی کمیسیون مالی مجلس رفع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در مصوبه جدید تکالیف مهمی بر دوش دولت گذاشته شد ضروری است بعضی از آن ها تا زمستان امسال اجرایی گردد لذا تمدید این امر می تواند اجرای این تکالیف از سوی دولت را به تعویق بیاندازد.

سیدغنی نظری خانقاه در موافقت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده گفت: زمان اجرای قانون آزمایشی تمام شده از این رو برای جلوگیری از بروز مسائل در این عرصه احتیاج به همراهی مجلس با دولت است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون مالی توضیح داد: به نظر می رسد اگر اجرای این قانون تمدید گردد در چند ماه آینده قانون مصوب اصلاحی مجلس نیز نهایی خواهد شد و نگرانی بعضی از نمایندگان در این زمینه رفع می گردد.

وی ادامه داد: در صورت عدم تصویب این درخواست سیستم حسابرسی مودیان مالیاتی و همچنین موضوع درآمد شهرداری ها و ... دچار مشکل می گردد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: امروزه شاهد فرار مالیاتی 200 هزار میلیارد تومانی هستیم که این موضوع احتیاجمند پرداختن مالیات هایی از جمله مالیات های عایدی بر سرمایه و ... است لذا باید فرصت مناسب برای پرداختن به این موارد نیز پیش بینی گردد.

سیدناصر موسوی لارگانی در مخالفت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده گفت: از مجلس نهم تا به امروز همه ساله درخواست تمدید این قانون ارائه شد در حالی که مدت زمان اجرای آزمایشی آن 5 ساله بوده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: متأسفانه دولت به وظایف اصلی خودش عمل نمی کند و حاضر به ارائه لایحه در زمان مناسب نیست.

وی اضافه نمود: بر این اساس به نظر می رسد با توجه به اینکه ایرادات شورای نگهبان نسبت به طرح مجلس در کمیسیون مالی در حال آنالیز است به نظر می رسد این قانون باید تا خاتمه سال 99 تمدید گردد؛ در واقع با این کار دولت نیز انگیزه ارائه لایحه در زمان مقتضی را از دست نمی دهد.

جعفر قادری در موافقت با درخواست دوفوریت لایحه تمدید قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده گفت: دولت همانند چوپان دروغگو است زیرا وعده های متعددی داده اما به آنها عمل ننموده است و بر این اساس قوانین کلیدی که باید سال های قبل دائمی می شد هنوز به نتیجه نرسیده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: زمان اجرای قانون مالیات بر ارزش اضافه نموده تا خاتمه مهرماه بوده لذا اگر تمدید نگردد مسئولان باید مجوز اجرای آن را در شورای سران قوا و رهبر انقلاب درخواست نمایند.

وی اضافه نمود: بر این اساس فعالیت شهرداری ها، دهیاری ها و حتی دولت در حوزه اخذ مالیات بر ارزش اضافه نموده مختل می گردد از این رو به نظر می رسد باید با دو فوریت این امر موافقت گردد اما در آنالیز جزئیات زمان کمتری برای اجرای آزمایشی پیش بینی گردد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: هم اکنون به جای نرخ 9 درصد مالیات مضاعف گرفته می شد که چنین مواردی باید اصلاح گردد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7894

به "مخالفت نمایندگان با درخواست دو فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مخالفت نمایندگان با درخواست دو فوریت تمدید قانون مالیات بر ارزش افزوده"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید