مدرسه ای خاص، ویژه دانش آموزانی با شرایط خاص، معلمی مهربان برای بی تبلت ها و بازماندگان از تحصیل در قلب آسیب پایتخت

به گزارش جعبه مهر، شرایط استفاده از آموزش مجازی و آنلاین به دلیل مساعد نبودن شرایط مالی خانواده های محروم در تهران پای دانش آموزان را به مدرسه عشق در جنوب پایتخت باز کرده است.

مدرسه ای خاص، ویژه دانش آموزانی با شرایط خاص، معلمی مهربان برای بی تبلت ها و بازماندگان از تحصیل در قلب آسیب پایتخت

به گزارش خبرنگار جامعه گروه اجتماعی خبرنگاران، فرزانه فراهانی- بچه ها کار نان آوران کوچکی هستند که به دلایل مختلفی چون فقر و تنگدستی خانواده و همچنین اعتیاد پدر یا مادر خود و یا هر دوی آن ها از نعمت تحصیل و زندگی مثل سایر بچه ها محروم هستند.

گاهی بار سنگین همه مسائل بر دوش خسته و شانه های نحیف بچه ها کار است و این کوچک قامتان با دلی بزرگ و صبور، در بی خبری مسئولان و متولیان رسیدگی به امورات این بچه ها، برای گذران زندگی تلاش می کنند.

بچه ها کار بچه های هستند که چیزی از زندگی و بازی های شاد بچه هاه درک نمی کنند و مثل آدم بزرگها درگیر مسائلی بی پایانی شده که قواره آن از جسم کوچکشان بزرگتر است و روح زلالشان در انبوه مسائل و معضلات زندگی آرام و بیصدا شب را به صبح و صبح را به شب می رساند.

با شیوع بیماری کرونا در کشور اوضاع زندگی برای اقشار محروم و کم درآمد سخت تر از قبل شده و زندگی بچه ها کار نیز سخت تر از شرایطی که قبلا داشتند، سپری می شود.

مدرسه ای خاص ویژه دانش آموزانی خاص!

عده ای از خیران و افراد نیکوکار در شرایط فعلی با دست یاری خود دست سرد محرومان و نیازمندان را به گرمای مهربانی فشرده و آن ها را تحت حمایت قرار داده اند.

محترم تخجم یکی از خیران خوش فکر و خوش اخلاق شهر تهران است که مهر خود و یاران مهربان همراه خود را به بچه ها کار و فرزندان خانواده های کم برخوردار اختصاص داده و با تاسیس مدرسه ای در قالب خیریه، بچه ها بازمانده از تحصیل و سوادآموزی را مورد لطف قرار داده و در این گزارش با خبرنگار خبرنگاران به گفتگو نشسته است.

تخجم شرح داد: در راه اندازی و پرداخت اجاره این مدرسه که در طبقه دوم یکی از مساجد محله شوش در حال فعالیت است سازمان رفاه، خدمات و مشارکت اجتماعی و سازمان نوسازی شهرداری تهران تیم ما را به خوبی همراهی کرده اند و تا کنون اجاره یک سال این مدرسه را که ماهی 2 میلیون تومان است را پرداخت کرده اند و از این بابت از آن ها تشکر می کنم.

به گفته این بانوی خیر ایده تاسیس و راه اندازی مدرسه عشق که اغلب دانش آموزان آن را بچه ها کار شامل می شوند از آنجا آمده است که وی تصمیم به سوادآموزی این قشر فراموش شده در کرونا گرفته است.

تصمیمی زیبا و خیرخواهانه که پاهای کوچک بچه ها کار را هر چند برای ساعتی کم از کوچه و خیابان های شهر کوتاه کرده و لذت سواد آموزی و پشت نیمکت نشستن را برای آن ها به ارمغان آورده است.

طعم شیرین سوادآموزی زیرزبان بچه ها کار!

تخجم همچنین گفت: شیوع بیماری کرونا شرایط نابسامانی را برای بچه ها کار و زندگی آن ها ایجاد کرده است و از طرفی دیگر برخی از بچه ها خانواده های کم برخوردار هم که اغلب کودک کار هستند، به دلیل نداشتن شرایط مساعد مالی و فراهم نبودن ابزار آموزش آنلاین از تحصیل باز مانده بودند.

وی شرح داد: تصمیم گرفتم به همراه دوستان دواطلبم که سابقه تدریس و کار با بچه ها را دارا هستند، روی بحث سوادآموزی بچه ها کار که بسیاری از آن ها از داشتن اوراق هویتی مثل شناسنامه محرومند کار کنیم و طعم شیرین سواد آموزی را به آن ها بچشانیم.

به گفته این بانوی خیر نام این مدرسه تازه تاسیس که اغلب دانش آموزانش را بچه ها کار شامل می شوند، مدرسه عشق است و معلمان داوطلب در کنار وی با عشق و محبتی بی بدیل و مثال زدنی کار آموزش و سوادآموزی بچه ها کار را انجام می دهند.

تخجم در ادامه گفت: مدرسه عشق فعالیت خود را از ابتدای مهرماه سال جاری آغاز کرده است و در حال حاضر 48 دانش آموز در پایه های مختلف، آموزش های مورد نیاز در درسها را فرا می گیرند و مدرسه هم اکنون 3 روز در هفته فعال بوده و خدمات تحصیلی و آموزشی را به دانش آموزان خود ارائه می دهد.

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان مدرسه عشق از 6 ساله برای پیش دبستانی تا 14 ساله برای پایه نهم هستند و تنها 18 نفر از 48 دانش آموز فوق بیرون از اینجا در مدارس عادی پایتخت ثبت نام کرده و البته بخاطر نداشتن ابزار آموزش آنلاین تنها در این مدرسه مورد آموزش قرار می گیرند.

برگزاری کلاس های مدرسه عشق به صورت چرخشی در روزهای ثابت

مدیر مدرسه عشق تاکید کرد: 6 نفر از دانش آموزان این مدرسه را دانش آموزان اتباع شامل شده و 10 معلم به صورت ثابت 3 روز در هفته را در کنار بچه ها و نوجوانانی سپری می کنند که اغلبشان فرزندان خانواده های آسیب دیده و در معرض آسیب محسوب می شوند.

تخجم همچنین اضافه کرد: همه معلم های مدرسه عشق به صورت داوطلب و با مهربانی و محبت خاص در مدرسه کار آموزش و سوادآموزی دانش آموزان را بر عهده گرفته اند و هر کدام با وجود شرایط خاصی که محله پر آسیب شوش دارد با عشق و علاقه ای خاص سر کلاس درس حاضر شده و این را هم بگویم که همه معلم ها و مربی های این مدرسه جوان و با انگیزه هستند.

وی یادآور شد: بچه ها کار تشنه محبت و مهربانی هستند و بیشتر بچه های مدرسه من را مامان صدا می زنند و رابطه عاطفی خوبی با من و سایر معلم ها برقرار کرده اند و آن ها هم با عشق و علاقه پا به این مدرسه می گذارند.

بانوی خیر تهرانی تاکید کرد: داشتن سواد و افزایش علم و آگاهی بچه های که در محلاتی چون شوش در معرض انواع آسیب های اجتماعی قرار دارند، می تواند تا حدود زیادی از آسیب دیدن آن ها جلوگیری کرده و آموزش در امان ماندن از آسیب به این گروه از بچه ها و تمرین و ممارست برای به موقع نه گفتن به آن ها از ضروریات زندگی چنین بچه های محسوب می شود.

تخجم اضافه کرد: بچه ها با حضور در مدرسه عشق از حمایت های مختلف مثل دریافت تغذیه و میان وعده سالم در زمان های بین کلاسی برخوردار می شوند و والدین آن ها نیز در صورت نیاز و تمایل می توانند از حضور مشاور و روانشناس بهره مند شده و مسائل خود را جهت دریافت راهنمایی ها و مشاوره های لازم با آن ها در میان بگذارند.

وی یادآور شد: رایزنی با وزارت آموزش و پرورش را برای دریافت مجوزهای لازم جهت برگزاری آزمون و دریافت مدرک برای دانش آموزانی که به مدرسه های تحت نظارت این وزارتخانه نمی فرایند را آغاز کرده ایم و امیدواریم بتوانیم در جهت احقاق حق بچه ها بازمانده از تحصیل مدرسه عشق قدم های خوب و مثبتی برداریم.

ضرورت تسریع در پیشبرد آموزش بچه ها کار!

مدیر مد رسه عشق خاطرنشان کرد: تیم آموزشی مدرسه عشق تمام تلاش خود را به کار می بندند تا همه دانش آموزان این مدرسه و همچنین سایر بچه ها بازمانده از تحصیل در محدوده محله شوش را تحت حمایت خود قرار دهند و از آسیب دیدن هر چه بیشتر این بچه ها جلوگیری کنند.

تخجم شرح داد: از نهادها و مجموعه های مسئول در حوزه بچه ها کار میخواهیم نقش تسهیل گر خود را به خوبی در محلات پر آسیب مثل محلاتی چون محله شوش به خوبی ایفا کنند و بدانند که بی اهمیتی و غفلت از این بچه ها زمینه بروز جرائم و بزهکاری های متعدد را افزایش خواهد داد.

دنیا با حضور افراد مهربان و خیرخواه جای خوبی برای زندگی شده و دل دادن به حل مسائل دیگران، در بسیاری از مواقع گره گشای مسائل خود ما هم می شود.

سرمایه گذاری روی بچه ها و نوجوانان محلات پر آسیبی چون شوش در واقع قدم گذاشتن در راهی روشن برای بهبود اوضاع این محلات به شمار می رود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8822

به "مدرسه ای خاص، ویژه دانش آموزانی با شرایط خاص، معلمی مهربان برای بی تبلت ها و بازماندگان از تحصیل در قلب آسیب پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدرسه ای خاص، ویژه دانش آموزانی با شرایط خاص، معلمی مهربان برای بی تبلت ها و بازماندگان از تحصیل در قلب آسیب پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید