مراکز گردشگری متخلف تبریز تعلیق می شوند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران/آذربایجان شرقی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با حضور در دفتر خبرنگاران، منطقه آذربایجان شرقی، از افزایش نظارت ها بر مراکز اقامتی، پذیرایی و آژانس های مسافرتی در راستای اهداف تبریز 2018 اطلاع داد و اضافه کرد: نظارت های مستمر را شروع نموده ایم و کوشش داریم نظارت ها بدون اغماض انجام گیرد به طوری که در صورت عدم دریافت نمره قبولی از سوی کارشناسان، مجوز در همان لحظه تعلیق می گردد.

مراکز گردشگری متخلف تبریز تعلیق می شوند

بهترین تجربه سفر را با کارگزار تور کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگاران، امیر حجازی، انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018 را بهانه ای بی نظیر برای توجه بیش از بیش استان به صنعت گردشگری دانست و اعلام نمود: در این راستا کوشش داریم از پتانسیل های بالای تبریز و شهرستان های اطراف بهره ببریم.

وی با تاکید بر شهرت ایرانیان به عنوان مردمان مهمان نواز یادآور شد: تبریز 2018 باعث ایجاد عزم جمعی جهت آماده سازی استان برای میزبانی هر چه بهتر از مسافران و گردشگران شده است. در واقع تبریز و شهرستان های اطراف همان اتاق مهمان است که باید از لحاظ اقامت، پذیرایی، راحتی، تفریحی و زیبایی، مناسب میزبانی شایسته باشد.

وی در مورد همکاری نهادهای مرتبط با یکدیگر و لزوم هماهنگی آنان با یکدیگر اعلام نمود: به دلیل این که این رویداد برای اولین بار در تبریز رخ می دهد، ممکن است بعضی ناهماهنگی و موازی کاری بین نهادها دیده گردد و هر گروه به وظایف و مسئولیت های خود آگاهی کامل نداشته باشند.

حجازی ادامه داد: برای حل این مشکل سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در حال تهیه اینفوگرافی از توضیح وظایف هریک از ارگان هاست تا هر گروه طبق برنامه، پیش رود و حتی ارگان ها از وزارت خانه های متبوع خود در سطح ملی برای دریافت یاری و نیز بودجه استفاده نمایند.

وی با اشاره به اهمیت تبریز 2018 گفت: حضور گردشگران در این شهر علاوه بر مزیت مالی برای منطقه، در زمینه اصلاح تفکرات جهانیان نسبت به ایران ستیزی و اسلام هراسی نقش قابل توجهی داشته باشد.

وی با اشاره به برنامه های تبریز 2018 در سطح ملی یاد آورشد: نامه ای از سوی استاندار آذربایجان شرقی به رئیس جمهور تنظیم شده است تا دولت در تامین بودجه یاری حال استان باشد و نقش یاری های وزیران هم در این راستا غیرقابل انکار است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آموزش نیروی انسانی را از ضروریات دانست و اضافه کرد: برای ارتقای کیفی کارکنان مجموعه های فعال در حوزه اقامتی، پذیرایی و نیز راهنمایان گردشگری در نظر داریم دوره های آموزش بین المللی را برای آنان برگزار کنیم. همچنین تشکیل انجمن حرفه ای گردشگری استان نقشی موثر در پیشبرد اهداف تبریز 2018 خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم همکاری دانشگاهیان با سازمان میراث فرهنگی یادآورشد: با برقراری ارتباط مستقیم با اساتید و دانشجویان گردشگری و برگزاری جلسات متعدد در این زمینه، در کوششیم ارتباطمان را گسترش دهیم و از تخصص و تجربه آن ها بهره ببریم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4527

به "مراکز گردشگری متخلف تبریز تعلیق می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مراکز گردشگری متخلف تبریز تعلیق می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید