مصطفی ادیب نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟

به گزارش جعبه مهر، مصطفی ادیب که سران سیاسی لبنان درباره نامزدی وی برای تصدی پست نخست وزیر به توافق رسیدند دارای دکترای حقوق و علوم سیاسی است.

مصطفی ادیب نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، پس از اینکه سعدالحریری رسما از نامزدهای مورد توافق کنار گذاشته شد و خودش هم گفت که نامزد نخست وزیر نخواهد شد، سعد الحریری و تعدادی از نخست وزیران قبلی این کشور به منظور آنالیز فهرست نامزدهای نخست وزیری با یکدیگر ملاقات کردند.

پس از رایزنی ها، نجیب میقاتی، فؤاد السنیوره ، سعد الحریری و تمام سلام ، روسای دولت های قبل لبنان بر سر انتخاب مصطفی ادیب به عنوان نخست وزیر جدید لبنان موافقت کردند.

بر اساس گزارش شبکه خبری الجزیره، جریان ملی آزاد ، حزب الله و جریان امل نیز مخالفتی با مصطفی ادیب نخواهند داشت و وی را نامزد نخست وزیری معرفی خواهند کرد.

مصطفی ادیب دارای دکترای حقوق و علوم سیاسی است . ادیب مدرس حقوق بین الملل ، قانون اساسی ، جغرافیای سیاسی و روابط بین الملل در دانشگاههای مختلف لبنان و فرانسه بود.

وی در سال 2000 تدریس در دانشکده نظامی بیروت را شروع کرد و به عنوان استادیار در دانشگاههای لبنان مشغول به کار شد.

رئیس جمعیت حقوق بین الملل و انجمن علوم سیاسی لبنان و عضو جمعیت فارغ التحصیلان دانشگاههای فرانسه و انجمن عربی علوم سیاسی و جمعیت بین المللی قانون اساسی و مرکز دیدبان برای صلح پایدار داخلی از دیگر سوابق نامزد تشکیل کابینه جدید لبنان است .

وی مشاور نجیب میقاتی نخست وزیر اسبق لبنان در سال 2000 بود تا اینکه در 18 ژوئیه 2013 ، به عنوان سفیر لبنان در آلمان معین شد.

وی بین سال های 2005 و 2006 ، زمانی که میقاتی به نخست وزیری رسید در کمیته ویژه، مامور تدوین قانون جدید انتخابات لبنان شد.

ادیب متاهل و دارای 5 فرزند است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7300

به "مصطفی ادیب نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصطفی ادیب نامزد نخست وزیر جدید لبنان کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید