معرفی تکنولوژی های CES 2022

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران : تکنولوژی هایی که تا به امروز در رویداد CES 2022معرفی شده اند را در این مطلب مشاهده کنید.

معرفی تکنولوژی های CES 2022

رویداد سالانه CES رویدادی است که نوآوری ها در زمینه تکنولوژی در آن عرضه می گردد.

به گزارش خبرنگاران، رویداد CES یکی از مهم ترین رویداد های مرتبط با تکنولوژی است که به صورت سالانه برگزار می گردد. در دوره نو این رویداد بسیاری از این شرکت ها حضور پیدا نکردند، اما برگزار نمایندگان می گویند باز هم شرکت های فناوری زیادی هستند که در این رویداد حضور دارند.

همانطور که انتظار می رفت تعدادی از طرح های نو شرکت های خودروسازی و بعلاوه شرکت های فناوری از طرح های خود رونمایی نموده اند که در ادامه به بعضی از آن ها اشاره می کنیم.

احتمال فراوری اتومبیل الکتریکی از طریق سونی

وقتی برای اولین بار در رویداد CES 2020 سونی خاطرنشان کرد که قصد ورود به فراوری اتومبیل های برقی دارد، باعث تعجب دیگر شرکت ها شد، زیرا کمتر کسی فکر می کرد که سونی پا به این عرصه بگذارد. به تازگی این شرکت از یک طرح مفهومی دیگری از خودروی الکتریکی رونمایی نموده و می گوید در پی عرضه تجاری آن است. اگرچه این غول فناوری هیچ تجربه ای در خودروسازی ندارد، اما با شرکت های فعال در این زمینه مثل Bosch، Continental AG و Magna International در حال همکاری است.

از ویژگی های جالب این اتومبیل می توان به لب خوانی اشاره نمود که در زمان شلوغ بودن اتاق اتومبیل می تواند بسیار کاربردی باشد. سونی بعلاوه رانندگی اتوماتیک را آزمایش نموده که البته خودران بودن کامل اتومبیل مثل هر شرکت خودروسازی دیگری در شرایط فعلی دور از دسترس است.

رونمایی از گوشی OnePlus 10 Pro

روز دوشنبه بود که شرکت وان پلاس از طراحی گوشی OnePlus 10 Pro رونمایی کرد که شباهتی به گلکسی S21 اولترا دارد. روز سه شنبه نیز ویژگی های این گوشی منتشر شد و بر اساس آن این تلفن هوشمند از پردازنده نسل نو کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده می نماید.

OnePlus 10 Pro یک صفحه نمایش با نرخ تازه سازی 12 هرتز دارد. باتری آن نیز 5 هزار میلی آمپر ساعتی است که با یک شارژر 80 واتی تغذیه می گردد. طبق ادعای این شرکت گوشی OnePlus 10 Pro در 29 دقیقه 100 درصد شارژ می گردد. دوربین اصلی این گوشی 48 مگاپیکسلی است و دوربین اولترا واید آن نیز 50 مگاپیکسل است. این گوشی هفته آینده در چین عرضه می گردد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است.

سینمای لیزری

پرژکتور های لیزری کوتاه برد که از یک آینه برای بازتاب نور روی دیوار استفاده می نمایند، این روز ها به علت استقرار بی دردسرشان از طریق ای محبوب در بین علاقه مندان به فیلم های سینمایی تبدیل شده اند. شرکت چینی ها سنس از پرژکتور PX1 Pro رونمایی نموده که برای 4 هزار دلار در دسترس است. این پروژکتور تصاویری 90 تا 120 اینچی را با رزلوشن 4K ارائه می دهد.

ایربادز هایی همرنگ پوست

بیشتر هدفون ها به یک رنگ هستند. از ایرپاد های کاملا سفید گرفته تا گلکسی بادز 2 اغلب آن ها به یک رنگ هستند. شرکت JLab از هدفون هایی رونمایی که طیف گسترده ای از رنگ های پوست انسان را دارند و طوری طراحی شده اند که در گوش های شخص استفاده نماینده محو می گردد. قیمت این محصولات از 20 دلار آغاز می شوند. JLab ادعا می نماید که عمر باتری این هدفون ها هشت ساعت خواهد بود و این هدفون دارای رتبه IPX4 در برابر تعریق است.

منبع: رکنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11080

به "معرفی تکنولوژی های CES 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی تکنولوژی های CES 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید