معماری تئودور، نماد انگلستان

به گزارش جعبه مهر، سبک تئودور، یک سبک معماری در انگلستان است و اولین سبکی است که در طول دوره رنسانس و معماری گوتیک در انگلستان بین سال های 1485 تا 1558 پایه گذاری شد. این سبک در زمان سلطنت پادشاهان تئودور که از سال 1485 با به سلطنت رسیدن هنری هفتم آغاز شد، مورد استفاده قرار میگرفت. سلطنت تئودور با مرگ الیزابت اول در سال 1603 به سرانجام رسید. سلطنت الیزابت اول تاثیر بسزایی در سبک ساختمان سازی انگلستان گذاشت و متعلق به دوره خاصی از تاریخ است.

معماری تئودور، نماد انگلستان

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

سبک تئودور در خانه هایی که به سبک قرون وسطای انگلستان ساخته شده اند و حتی خانه های امروزی نیز وجود دارد. سقف های مثلثی شکل و نمای نیمه چوبی این خانه ها، مشخصه اصلی و خاص آنها محسوب میشود. در طراحی خانه به سبک تئودور متریال چوب هم در داخل خانه و هم بیرون آن دیده میشود. چنانچه عاشق معماری رومانتیک باشید، این سبک به شما پیشنهاد میشود زیرا خانه های این چنینی درست مثل خانه هایی هستند که در فیلم های سینمایی مشاهده میکنید.

ویژگی های نمای بیرونی خانه ساخته شده با سبک تئودور

  • استفاده از مصالح ساده چون آجر، سنگ، چوب و گچ
  • تزئین نصف نمای خانه با استفاده از سیمان، گچ، سنگ یا آجر
  • درب های ورودی آرک دار تزئین شده با آجر و سنگ
  • سردرب های سنگی بر روی درب و پنجره های آرک دار
  • سقف های مثلثی شکل متعدد با زوایای مختلف در کنار هم
  • سقف های کاهی
  • دودکش های بلند و تزئینی و در صورت امکان بزرگ
  • پنجره های بزرگ
  • پنجره با سردرب
  • پنجره های سایبان دار
  • پنجره های بلند
  • درب های سنگین چوبی با تزئینات هنری

خانه های سبک تئودور معمولا غیر متقارن بوده و ساختار آنها آزاد است. از شکل مستطیل برای ساخت این خانه ها استفاده میشود که رایج ترین شکل برای این خانه ها محسوب میشود. نمای روبرویی خانه با پهلوگاه های زیبا ساخته میشود و یک میدان وسیع در جلوی خانه قرار گرفته است. در رابطه با ورودی خانه، باید بگوییم که معمولا به شکل آرک ساخته و با سنگ های بزرگ به صورت خطی تزئین میشود. همچنین سنت جالبی در رابطه با این خانه ها وجود دارد که افراد اکثرا از آن پیروی میکنند، نشان های نظامی خانواده همیشه بالای درب قرار داده میشوند.

ویژگی های فضای داخلی خانه ساخته شده با سبک تئودور

  • یک اتاق مرکزی فوق العاده
  • شومینه سنگی و جایگاه کنار آن
  • تکه چوب یا تکه آهن های سنگین و عریض به کار رفته در خانه
  • استفاده از چوب با رنگ های تیره
  • کنده کاری بر روی دیوار
  • کاغذ دیوارهای طرح دار
  • کارهای هنری بر روی آهن
  • سنگفرش های سنگین در کنار درب ورودی
  • کف زمین مستحکم ساخته شده از چوب و آهن
  • قالیچه
  • پرده های ضخیم و هم اندازه با کف زمین
  • پارچه های سنگین
  • مبلمان صمیمانه

روش های اعمال جزئیات معماری تئودور

اگر هوادار فیلم ها و افسانه های رمانتیک هستید، آوردن سبک تئودور در خانه باعث میشود از اوقاتی که در خانه به سر می برید، نهایت لذت را ببرید. سبک تئودور نماد انگلستان در قرن شانزدهم میلادی است و همه ما میدانیم که چه ظاهر شیکی داشته و دارد. چنانچه میخواهید سبک تئودور را به خانه های خود بیاورید، باید نکاتی را در نظر بگیرید:

اثرپذیری از کشور فرانسه

از آنجایی که فرانسه به کشور عشق مشهور است و سبک تئودور به میزان زیادی یادآور این کشور است، بین این سبک و این کشور ارتباط واضحی وجود دارد. با اضافه کردن جزئیات فرانسوی، شما به سرعت میتوانید این سبک را به خانه خود بیاورید.

نمای خارجی نیمه چوب

نمای روبرویی خانه که نیمی از آن از چوب ساخته شده است، مشخصا شناخته شده ترین جزئیات سبک تئودور میباشد. این نما بیننده را به اشتباه می اندازد و این تصور را به وجود می آورد که تماما با یک نمای چوبی روبرو شده است. این ایده از قرون وسطا می آید و باعث شده سبک تئودور امروزه به حالت خود باقی بماند. شما همچنین میتوانید در نمای ورودی از ساختار بدون پوشش و نیمه چوبی بهره ببرید.

ترکیب رنگ ها

طرح های خاص باعث میشود خانه شما پر از رنگ های متضاد شود. با ایجاد تضاد و جذابیت در نمای بیرونی خانه، نتیجه کار بسیار فوق العاده خواهد شد. اصولا در طراحی خانه های تئودور از رنگ های توسی، قهوه ای، سفید و کرم بیشتر از سایر رنگ ها استفاده میشود. طراحی محوطه بیرون از منزل با گل های رنگارنگ و زیبا نیز نمای خانه را دو برابر زیباتر جلوه میدهد.

سقف شیبدار

سقف شیبدار از جمله ویژگی هایی است که تمام خانه های ساخته شده با سبک تئودور از آن برخودارند. این سقف ها به زیبایی خانه و کلبه می افزایند و همینطور برای خانه های این سبکی که سقف آنها بسیار تزئین شده، مناسب هستند و توجه همه را بر می انگیزند. دیزاین معماری با مصالح مختلف و متنوع انتخابی عالی است چرا که شما در پایان به نمایی زیبا در خارج از خانه میرسید که انتظارات شما را برآورده میکند.

درب ورودی

چنانچه میخواهید از سبک تئودور پیروی کنید، دیزاین درب ورودی شما نقش مهمی در این رابطه ایفا میکند. تزئین درب با سنگ یا آجر بسیار ضروری است و به افراد این حس را میدهد که به دوره ای از زمان گذشته و با فضایی عاشقانه پا گذاشته است.

ترکیب مدرن

خانه های تئودور مدرن میتوانند از کاه، سنگفرش و روکش های فلزی به رنگ آجر ساخته شوند. این ترکیبی است که باعث میشود خانه شما زیاد قدیمی به نظر نرسد اما در عین حال آن حالت فرهیخته و سنتی خود را نیز حفظ کند.

سبک انگلیسی

اگر با شنیدن سبک تئودور در قرن اخیر، خانه ای وسیع در تصور شما نقش می بندد و فکر میکنید که خانه شما برای چنین سبکی کوچک است، کاملا در اشتباه هستید. در واقع جذابیت سبک های انگلیسی حتی در خانه های کوچک نیز محسوس است. خانه های بزرگ فضای زیادی دارند اما از طرفی خانه های کوچک آسایش، راحتی و فضایی دنج و صمیمانه هم در داخل و هم در خارج از خانه ایجاد میکنند.

منظره بیرون منزل

نمای روبرویی خانه تنها قسمت مهمی نیست که باید در سبک تئودور مورد توجه قرار گیرد. مواردی که اطراف خانه هستند نظیر استخر و حصار خانه بهتر است با سنگ و آجر مزین شوند. شما چه بخواهید این فضا را اختصاصی کنید و برای این کار کوشش بیشتری کنید و چه صرفا جهت پیاده روی خانه را از این مصالح بسازید، در هر صورت به نتیجه ای عالی خواهید رسید.

آشپزخانه

اگر تصمیم گرفته اید کل خانه خود را با این سبک معماری بسازید، سبک تئودور میتواند خانه شما را تبدیل به آرام ترین خانه روی کره زمین کند! آشپزخانه شما میتواند کابینت هایی با تزئینات دستی داشته باشد و بسیار دیدنی تر و زیباتر شود. شما برای این کار میتوانید از چوب و آهن بهره ببرید، درست مثل افرادی که در قرن نوزدهم این کار را انجام میدادند. در گذشته همچنین از آرک مسطح شده استفاده میکردند و این خود تبدیل به نماد شاخص سبک تئودور شد.

چنانچه میخواهید خانه تئودور قدیمی خود را بازسازی کنید و یا صرفا میخواهید سبک تئودور را به خانه جدید خود اضافه کنید، نکاتی وجود دارند که باید از آنها مطلع باشید. بسیاری از پنجره ها نوری که برای گیاهان ضروری است را از خود عبور میدهند. مرسوم ترین پنجره ها، پنجره های مستطیلی با شیارهای عمودی کوچک هستند. شیشه اصلی پنجره شکل هندسی دارد (به شکل الماس) که مختص دوره تئودور می باشد.

چنانچه همیشه آرزوی داشتن خانه ای جمع و جور دور از شهر، جایی که در آن هنگامی که از مردم و کلا هر کسی خسته شده اید بتوانید مخفی شوید، در سر داشته اید، سبک تئودور بهترین گزینه برای شماست. تصور کنید چنین خانه ای را در یک دهکده دارید و تمامی خصوصیات زیبایی که شما را به گذشته ها می برد در خود گنجانده است. در این خانه ها گرمای خانگی و پر آرامش با سبک تئودور فراهم میشود.

این سبک در زمانی ابداع شد که هنرهای دستی بسیار محبوب بودند و هر قطعه در خانه از با کیفیت ترین مواد ساخته میشد. اضافه کردن هر المانی که این حس را به خانه شما می آورد، طبیعتا بسیار مطلوب خواهد بود. خانه های مدرن مزایای خود را دارند اما در اکثر موارد این گرما و صمیمت در آنها وجود ندارد. با سبک تئودور شرایط بدین گونه نیست. فضای خانه یادآور زمان های دور است و شما میتوانید در کنار شومینه بنشینید و لذت ببرید. در واقع، خانه شما مکانی گرم، صمیمانه و دنج میشود.

چنانچه زمین شما مساحت زیادی داشته باشد و در فکر این هستید که چگونه از این فضا بهره ببرید، ساخت یک خانه تئودور که یادآور یک قلعه است، مطمئنا ایده ای فوق العاده خواهد بود! شما میتوانید خانه ای لوکس و بسیار راحت داشته باشید تا حدی که تمامی رهگذران بایستند و برای مدتی به خانه خیره شوند.

سبک تئودور بهترین سبک برای کسانی است که شیفته فضایی دنج و گرم هستند که تنها خانه میتواند آن را به ارمغان بیاورد. سنگ، آجر و چوب مصالحی هستند که در این معماری به کرات استفاده میشوند و از محبوبیت این مصالح هیچ وقت کاسته نمیشود. شما چه در فکر اضافه کردن ویژگی های این سبک به خانه مدرن خود باشید و از سبک های دیگر نیز بهره ببرید و چه بخواهید خانه ای با سبک تئودور بسازید، مطمئن باشید که راه درست را در پیش گرفته اید. بسته به اندازه خانه، چیزهای بسیار زیادی وجود دارد که میتوانید در خانه خود امتحان کنید. از خانه کوچک و دنج گرفته تا قلعه ای بزرگ با سبک تئودور، در هر صورت خانه شما تحسین برانگیز خواهد بود. چنین خانه ای ممکن است نادر باشد زیرا برای افراد معمولی مناسب نیست بلکه برای آن دست از کسانی ایده آل است که سلیقه ای کلاسیک دارند و زیبایی و کیفیت حقیقی این خانه ها را درک میکنند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3955

به "معماری تئودور، نماد انگلستان" امتیاز دهید

4 کاربر به "معماری تئودور، نماد انگلستان" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معماری تئودور، نماد انگلستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید