مقایسه دو شاسی بلند چینی میلیاردی بازار، عکس

به گزارش جعبه مهر، گجت نیوز نوشت: دیگنیتی و لاماری، دو کراس اوور جوان پسند بازار رقابت نفس گیری دارند. در ادامه دو شاسی بلند دیگنیتی پرایم و لاماری ایما را مقایسه می کنیم.

مقایسه دو شاسی بلند چینی میلیاردی بازار، عکس

دیگنیتی پرایم و لاماری ایما جزو کراس اوورهای چینی پرفروش نو بازارِ شاسی بلندپسند ایران بر شمرده می شوند. این دو کراس اوور به دلایلی از جمله طراحی به روزتر نسبت به خیلی از چینی های بازار، هواداران زیادی خصوصاً در قشر جوان تر پیدا نموده اند. در ادامه به مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرایم در زمینه های مختلف شامل طراحی نمای بیرونی، فضای داخلی، مشخصات فنی و… می پردازیم. پیش از این، آن ها را به صورت مختصر معرفی می کنیم.

کراس اوور سایز میانه لاماری ایما که شرکت آرین پارس موتور عرضه آن به بازار ایران را به عهده گرفته، در واقع همان فورتینگ T5 EVO ساخته دانگ فنگ است. خود T5 EVO نسخه ای به روزرسانی شده از فورتینگ T5 در نظر گرفته می گردد که شرکت فردا موتور آن را با نام FMC T5 در بازار ایران ارائه می نماید. از جمله ویژگی های لاماری ایما که با معرفی به بازار ایران توجه زیادی را به خود جلب کردند، طراحی به روز و پیشرانه توربوشارژ با خروجی نسبتاً بالای آن بودند. جای گفتن دارد که آرین پارس موتور حتی واردات نسخه های فول آپشن و هیبرید این کراس اوور خود را در نظر دارد.

کراس اوور کوپه دیگنیتی بهمن موتور در طرف دیگر، مثل لاماری ایما، نسخه ریبرندشده محصول دیگری از دانگ فنگ است. دیگنیتی که در اصل همان IX5 دانگ فنگ بود، حالا در ایران در دو تیپ پرستیژ و پرایم در دسترس قرار گرفته است. یکی از وجوه تمایز دیگنیتی نسبت به بقیه رقبا همین طراحی کوپه چشمگیر آن است؛ دیگنیتی در واقع اولین کراس اوور کوپه ای شد که داخل ایران مونتاژ می گردد. پیش از این، بی ام و ایکس 4 و ایکس 6 با این سبک طراحی در کشور عرضه شده بودند.

مقایسه لاماری ایما و دیگنیتی پرایم؛ دو کراس اوور چینی جوان پسند و به روز بازار ایران

طراحی نمای بیرونی

می توان با اطمینان گفت لاماری ایما و دیگنیتی پرایم هر دو طراحی های جذابی دارند که انتخاب از بین آن ها را سخت می نماید. اگر بخواهیم ابتدا به نمای جلو به عنوان چهره خودرو بپردازیم، لاماری ایما در این ناحیه هماهنگ با المان های روز طراحی شده است. به همین دلیل، در نمای جلو آن دی لایت های عریضِ باریک در بالا و چراغ های اصلی در پایین، پیوسته به جلوپنجره جاگذاری شده اند.

این در حالی است که در نمای جلو دیگنیتی بهمن، جلوپنجره کهکشانی آن با المان های کرومی خودنمایی می نماید؛ سبک جلوپنجره ای که خیلی از چینی های بازار ایران از آن برخوردارند. چراغ هایی تهاجمی هم به این جلوپنجره کهکشانی متصل شده اند.

از نمای جلو لاماری ایما و دیگنیتی پرایم که بگذریم، وقت مقایسه طراحی آن ها در ناحیه عقب است. لاماری ایما در عقب هم پیرو طراحی روز بوده و در این ناحیه آن چراغ های سرتاسری به شکلی تر و تمیز پیاده سازی شده اند. پایین سپر هم پنل مشکی با دو خروجی اگزوز دوگانه قرار گرفته است که بر خلاف بهمن دیگنیتی، خروجی های واقعی اند. همین یکی از عواملی است که جلوه ای اسپرت به ناحیه عقب این کراس اوور چینی بخشیده است.

در نمای عقب دیگنیتی هم چراغ های سرتاسری به چشم می خورد که به صورت کامل روی در صندوق پیاده شده اند. در بعضی از خودروها به کارگیری چراغ های عقب سرتاسری شاید ناهماهنگ با طراحی کلی خودرو باشد، اما خوشبختانه این سبک طراحی در دیگنیتی به خوبی تطبیق پیدا نموده است. در پایین هم دیفیوزر مشکی با دو خروجی اگزوز فیک قرار گرفته است تا نوعی چاشنی اسپرت به این قسمت خودرو اضافه نمایند.

اینجا تصمیم با خریدار است که بین دیگنیتی پرایم و لاماری ایما کدام را انتخاب کند. اگر علاقه ویژه ای به کراس اوورهای کوپه نظیر ایکس 4 و ایکس 6 بی ام و داشته باشد، احتمالاً دیگنیتی به شکل دیگری به مذاق او خوش می آید. در صورتی هم که تمایل چندانی به بعضی از المان های طراحی چینی های بازار ایران مثل جلوپنجره کهکشانی نداشته باشد، شاید به خرید لاماری ایما با نمای جلوی به روز آن ترغیب گردد.

طراحی و کیفیت فضای داخلی

در مقایسه طراحی فضای داخلی دیگنیتی پرایم و لاماری ایما، به روزتر بودن لاماری محسوس است؛ نمود اصلی این را در طراحی داشبورد و بعلاوه نمایشگر این دو خودرو چینی می بینیم.

داشبورد لاماری ایما طراحی مینیمال تر با شلوغ کاری کمتری دارد و از مرکز تا گوشه چپ آن را یک نمایشگر عریض دوگانه فرا گرفته است. یکی از نمایشگرها نقش صفحه آمپر دیجیتال را ایفا می نماید و دیگری هم به سیستم اطلاعات و تفریح تعلق دارد. دریچه های هوای قرار گرفته روی داشبورد هم به صورت گرد و به سبک مرسدس بنز طراحی شده اند و زیر دریچه های میانی، پنل کنترل تهویه با کنترل های کلیدی و لمسی جا دارد. ضمن این که فرمان کراس اوور آرین پارس موتور با ناحیه پایینی تخت و اصطلاحاً به شکل دی کات طراحی شده است.

با این حال، کابین دیگنیتی پرایم بهمن اگرچه طراحی کاربردی و بعلاوه جذابی دارد، با المان های قدیمی تر خود به وضوح یادآور بقیه چینی های بازار است. این شاسی بلند بهمن داشبوردی چندلایه با دریچه های کشیده تقریباً مستطیلی دارد و در مرکز آن نمایشگر اطلاعات و تفریح با داشبورد ادغام شده است. بعلاوه در آن خبری از صفحه آمپر تمام دیجیتال نیست و پشت فرمان سه پر دی کات، دو صفحه گرد آنالوگ با یک نمایشگر مستطیلی کوچک در وسط تعبیه شده است. آن دسته از شیفته های تکنولوژی شاید نمایشگر دوگانه لاماری ایما را ترجیح بدهند، اما ممکن است عده ای دیگر هم به همان صفحه آمپر ترکیبی بسنده نمایند.

در زمینه فضای موجود در کابین باید ذکر کرد که لاماری ایما و دیگنیتی پرایم هر دو فضایی کافی را پیش روی سرنشینان می گذارند و مقایسه آن ها برنده قطعی ندارد. با وجود این، سرنشینان ناحیه عقب دیگنیتی به علت طراحی سقف کوپه و شیب دار آن فضای سر کمتری خواهند داشت. وقتی هم پای کیفیت مواد به کار رفته در کابین در میان باشد، هر دو شاسی بلند چینی از کیفیتی میانه متمایل به بالا بهره مندند که آن ها را در وضعیتی مساوی قرار می دهد.

مشخصات فنی دیگنیتی پرایم و لاماری ایما

در مقایسه دیگنیتی پرایم و لاماری ایما از نظر مشخصات فنی هم نباید انتظار داشت گزینه ای نسبت به دیگری رجحان فاحشی داشته باشد. در ضمنً باید توجه داشت که پرایم نسخه ضعیف تر شاسی بلند دیگنیتی بهمن موتور به شمار میرود.

لاماری ایما از یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با سیستم پاشش مستقیم سوخت (GDI) بهره می برد که می تواند 195 اسب بخار قدرت و 285 نیوتن متر گشتاور فراوری کند. نیروی این پیشرانه به وسیله یک گیربکس اتوماتیک دو کلاچه تر 7 سرعته راهی محور جلو این شاسی بلند می گردد. مصرف سوخت آن هم 6.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر برآورد شده است.

دیگنیتی پرایم زیر کاپوت خود یک پیشرانه 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ دارد که 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور فراوری می نماید. یک گیربکس اتوماتیک سی وی تی وظیفه انتقال نیرو این پیشرانه را به محور جلو بر عهده دارد. این شاسی بلند چینی در یک سیکل ترکیبی 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می نماید. در مجموع، لاماری ایما پرتوان تر و بعلاوه پر جنب و جوش تر است و از این رو، گزینه بهتری برای قشر جوان خواهد بود.

امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی

دیگنیتی پرایم روی هم رفته دارای امکانات ایمنی و رفاهی بیشتری نسبت به لاماری ایما است. در واقع، یکی از نقاط ضعف لاماری ایما کمبود آپشن های آن بوده است؛ به هر حال، از چنین خودرویی با طراحی نمای بیرونی و داخلی به روز انتظار امکانات بیشتری می رود. البته همان طور که پیش تر ذکر شد، عرضه نسخه فول آپشن لاماری ایما در آینده در دستور کار آرین پارس موتور قرار گرفته است. در ادامه با مشاهده فهرست امکانات و آپشن های لاماری ایما و دیگنیتی پرایم می توانید خودتان هم آن ها را در این زمینه مقایسه کنید:

امکانات رفاهی و ایمنی دیگنیتی پرایم

  • سقف پانوراما
  • سیستم آنتی ترپ
  • در برقی صندوق
  • سنسورهای پارک عقب
  • دوربین 360 درجه
  • دوربین ثبت وقایع رانندگی
  • سیستم مولتی مدیا با نمایشگر 10.2 اینچی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک با پنل کنترل لمسی
  • دریچه های هوا برای سرنشینان عقب
  • ترمز پارک برقی
  • اتوهلد
  • سیستم کمکی حرکت خودرو در سربالایی (HAC)
  • سیستم کمکی حرکت خودرو در سراشیبی (HDC)
  • حالت های رانندگی نورمال، اسپرت و زمستانی
  • کروز کنترل
  • صندلی راننده 6 حالته برقی (تنظیم دستی صندلی شاگرد)
  • تنظیم ارتفاع اتوماتیک چراغ های جلو
  • مه شکن های جلو و عقب
  • چراغ هایی روشنایی روز یا دی لایت
  • سنسور نور و باران و برف پاک کن اتوماتیک
  • آینه های بغل تاشو برقی با گرمکن
  • چراغ خوشامدگویی

امکانات رفاهی و ایمنی لاماری ایما

  • استارت بدون کلید
  • ترمز پارک برقی با اتوهلد
  • سیستم مولتی مدیا با نمایشگر لمسی 10.25 اینچی
  • تهویه مطبوع اتوماتیک
  • تنظیم برقی صندلی راننده
  • دوربین دید عقب
  • دوربین ثبت وقایع
  • فرمان 3 حالته
  • حالت های رانندگی اکو و اسپرت
  • چراغ های روشنایی روز یا دی لایت
  • کروز کنترل
  • سنسور نور
  • سقف پانوراما
  • سیستم تصفیه هوای کابین (AQS)
  • کول باکس
  • کنترل پایداری الکترونیکی (ESC)
  • کنترل کشش (TCS)
  • کنترل آغاز حرکت در سربالایی (HAC)
  • کنترل سرعت در شیب (HDC)
  • سنسور فشار باد تایر
  • 6 ایربگ

جمع بندی مقایسه دو کراس اوور لاماری ایما و دیگنیتی پرایم

برای جمع بندی مقایسه کراس اوورهای چینی لاماری ایما و دیگنیتی پرایم می توان مزیت های هر کدام نسبت به یکدیگر را عنوان نمود تا خریدار بتواند بسته به ترجیحات خود، یکی از آن ها را برای خرید در نظر بگیرد. لاماری ایما مزیت هایی نظیر طراحی کاملاً به روز در قسمت های جلو و عقب، کابین نوتر با نمایشگر دوگانه و شتاب و جنب وجوش بیشتر به لطف سیستم پاشش مستقیم سوخت و گیربکس دو کلاچه دارد. در طرف دیگر، دیگنیتی پرایم با امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی بیشتر و طراحی خاص کوپه و متمایز (نسبت به سایر چینی های بازار) می تواند دست بالا را داشته باشد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 23 فروردین 1402 بروزرسانی: 23 فروردین 1402 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11323

به "مقایسه دو شاسی بلند چینی میلیاردی بازار، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دو شاسی بلند چینی میلیاردی بازار، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید