مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 و کوپا T210

به گزارش جعبه مهر، جنگ بین خودروهای شاسی بلند و کراس اوور روز به روز شدیدتر می گردد. در گذشته در این سگمنت رقابت بین چند مدل خودرو آن هم از برندهای معروف در بازار ایران جریان داشت و درواقع انتخاب های محدودتری در دسترس مشتریان و آن هم از قشری خاص قرار می گرفت، ولی امروز با ورود خودروسازان چینی و قوانین سخت گیرانه واردات خودرو تا حدود زیادی این معادلات به هم خورده است و اینک شاهد رقابت تنگاتنگی میان خودروهای چینی برای به دست آوردن سهم بیش تری از بازار هستیم.

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 و کوپا T210

زمانی تصور حضور خودروهای چینی بالای 100 میلیون تومان کمی سخت به نظر می رسید ولی امروز شاهد حضور مدل های مختلفی در قیمت های به مراتب بالاتر نیز هستیم. یکی از همین خودروها بی وای دی S7 است که مدتی است به بازار ایران راه پیدا نموده است. این خودرو اگرچه تا به امروز نتوانسته به پیروزیت خاصی دست پیدا کند ولی در کلاس خود یکی از فزونین ها محسوب می گردد و البته رقبای سرسختی نیز مانند چری تیگو 7 و کوپا T210 دارد که هر دو خودرو فراوری دو کمپانی پیروز در بازار ایران هستند و همیشه انتخاب بین آ ن ها یکی از سخت ترین کارهای ممکن برای مشتریان بوده است.

بنابراین بی وای دی S7 تا حدود زیادی کار دشواری برای برگرداندن ورق به سود خود خواهد داشت. در این مطلب به مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 و کوپا T210 می پردازیم تا ببینیم کدام یک از این خودروها حرف بیشتری برای گفتن دارد.

مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7

چری تیگو 7 را باید پرچم دار و بدون شک زیباترین خودروی تاریخ کمپانی چری دانست. چری تیگو 7 در میان رقبای چینی خود نیز یکی از زیباترین هاست. البته باید به این نکته هم اشاره نمود که چری در طراحی این خودرو از محصولات کمپانی های کره ای مانند هیوندای و کیا الهام گرفته است، ولی با این وجود نمی توان هنر مهندسان چری را در شکل دادن این خودروی زیبا انکار کرد.

چراغ های زیبا و کشیده جلو و عقب به همراه خطوط شکسته و حجم دهنده در تمام زوایای بدنه باعث شده طراحی چری تیگو 7 بسیار مجذوب کننده باشد. اما طراحی کابین چری تیگو 7 به خوبی طراحی بیرونی آن نیست. داشبورد، پلاستیکی و کاملاً ساده است و تنها چیزی که در آن جلب توجه می نماید نمایش گر به کار رفته در آن است. نکته مثبت کابین هم جایگاه های خوش فرم و راحت آن است که کیفیت مناسبی نیز دارند. چری تیگو 7 از آپشن های نسبتاً کاملی بهره می برد و از این بابت کمبودی احساس نمی گردد. البته با توجه به قابلیت های چری، فزونی در فضای کابین و آپشن ها بدون شک با بی وای دی S7 خواهد بود.

با مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 به این نتیجه می رسیم که چری تیگو 7 به یک پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز است که می تواند 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را فراوری کند و به وسیله یک جعبه دنده 6 سرعته دوکلاچه قدرت را به چرخ های جلو منتقل کند. شتاب صفر تا 100 کیلومتر این خودرو نیز 10 ثانیه است.

بعلاوه مصرف ترکیبی این خودرو حدوداً 6.5 لیتر خواهد بود که در مقایسه با بی وای دی S7 خودروی کم مصرف تری محسوب می گردد. ولی پیشرانه آن نیز قدرت کم تری خواهد داشت.

در مجموع می توان گفت بی وای دی S7 از جهات مختلفی خودروی بهتری نسبت به چری تیگو 7 است. مزایای تیگو 7 نیز ظاهر جوان پسند و خدمات پس از فروش مناسب تر آن است.

مقایسه بی وای دی S7 با کوپا T210

کوپا T210 از خودروهای طراحی شده در کشور آلمان (فولکس واگن تیگوان) الگوبرداری نموده است و طراحی به روزی دارد. چراغ های جلوی خودرو کشیده هستند و با سپر جلویی بزرگ خودرو که قبل از هر المان دیگری در طراحی به چشم می آید، هماهنگ به نظر می رسد. خطوط افقی کناری خودرو، باعث شده تا کوپا بیش تر یک خودروی اسپرت به نظر آید.

در دیگرسو، بی وای دی S7 نیز مانند S6 از پلت فرم لکسوس RX استفاده نموده است. نمای روبروی S7 تهاجمی است. چراغ های جلو دارای فرمی کشیده و زیبا هستند و از چینش خوبی نیز بهره می برند. استفاده از خطوط حجم دهنده پرتعداد بر روی کاپوت و سپر خودرو باعث شده S7 از نمای روبه رو چهره با ابهتی به خود بگیرد.

با مقایسه بی وای دی S7 با کوپا درمی یابیم که بی وای دی S7 دارای یک موتور 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ است که توان فراوری 203 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور را دارد. قدرت فراوری شده به وسیله موتور به وسیله یک جعبه دنده اتوماتیک 6 سرعته دوکلاچه با قابلیت تیپ ترونیک به چرخ های جلو منتقل می گردد.

در نقطه مقابل کوپا واقع شده است که در ابتدا با یک موتور 1.5 لیتری عرضه شد اما بعدا یک موتور 2لیتری توربو نیز به گزینه های قابل انتخاب اضافه شد؛ البته نسخه های موجود در ایران دارای موتور 1.5 لیتری توربو هستند. این موتور قادر است 156اسب بخار قدرت 210نیوتن متر گشتاور فراوری کند و آن را به وسیله جعبه دنده 6سرعته اتوماتیک به چرخ های جلو منتقل کند.

مصرف سوخت ترکیبی کوپا T210 در هر 100 کیلومتر 8.6 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی در بی وای دی S7 حدود 8 لیتر اعلام شده است.

با مقایسه بی وای دی S7 با کوپا T210 در بحث امکانات و تجهیزات متوجه می شویم که کوپا دارای دوربین 360 درجه، سنسور یاری پارک در بخش های عقب و جلو، سیستم استارت، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه، رادار خطی و نقطه کور، فرمان تنظیم شونده و سقف پانورامیک سانروف، پشت آمپر دیجیتال، تنظیم جایگاه شاگرد از ردیف عقب، درب صندوق برقی، ترمز پارک برقی، شارژر بی سیم تلفن همراه، سنسور نور، گرمکن جایگاه های جلو، برف پاک کن اتوماتیک و… است.

بی وای دی برای S7 نیز از لیست نسبتاً کاملی از امکانات ایمنی و رفاهی استفاده نموده است که از جمله آن ها می توان به سیستم های ترمز و پایداری ABS-EBD-EPB-ESP-HDC-BOS، شش عدد کیسه هوای 10 نقطه ای، ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، قابلیت استارت از راه دور، دوربین 360 درجه، دوربین ثبت وقایع پشت آینه وسط، سیستم صوتی با 9 بلندگو، تنظیم برقی جایگاه های جلو با گرم کن و سردکن، ترمز پارک برقی، چراغ روز، سانروف پانارومیک، کروز کنترل و سنسورهای پارک جلو و عقب اشاره نمود.

امیدواریم که این مقایسه توانسته باشد اطلاعات مفیدی از BYD S7 در اختیارتان قرار دهد و نقاط قوت و ضعف این خودرو را برایتان معین کند. شما می توانید با مراجعه به بخش آگهی های خودروی سایت خبرنگاران، از آخرین قیمت خرید و فروش بی وای دی S7 آگاه شوید.

نظر شما درباره این خودرو چیست؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله بخش دیدگاه ها با ما و سایر خوانندگان بلاگ خبرنگاران در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 6 مرداد 1401 بروزرسانی: 6 مرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11197

به "مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 و کوپا T210" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه بی وای دی S7 با چری تیگو 7 و کوپا T210"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید