ملکی: یافتن واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است

به گزارش جعبه مهر، تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در آئین اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی گفت یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می نماید.

ملکی: یافتن واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است

حسن ملکی در آئین اولین جشنواره تصویرگری جلد کتاب های درسی دوره ابتدایی اظهار کرد: این جشنواره در سطح جهان با این عنوان، بی سابقه است و موضوع تصویرگری از جمله مسائل تربیتی بسیار مهم و ارزشمند است.

وی اضافه نمود: مدیران تعلیم و تربیت و همه مسؤولان این را بدانند اگر ما این قابلیت را داشته باشیم که مشاهدات کودک را مطلوب کنیم، پس خادم کودک خواهیم بود.

ملکی توضیح داد: این جشنواره یک پیغام مهم دارد و آن این است که؛ تصویر را درست کن، کودک درست می گردد؛ لذا انسان به همان انداره تربیت می گردد که می بیند.

وی ادامه داد: ترببت انسان به سه بخش تقسیم می گردد؛ مرحله یافتن، مرحله بافتن و مرحله ساختن. مفهوم واقعی بافتن یعنی؛ ترکیب کردن چند مورد و ساختن موردی تازه و نو است.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار داشت: تصاویری که می نگریم جزو دریافت های ماست؛ همه ما از آن چه که مشاهده نموده ایم، تجربه ای داریم و از آن متأثر شده ایم.

وی ادامه داد: این که یافتن به چه طریقی اتفاق می افتد، کاملاً به محیط فرد بستگی دارد. اگر فرد در خانواده ای هنرمند رشد کند، یافته های او نیز هنری، و اگر در خانه ای رشد کند که والدینش پزشک باشند، یافته های کودک پزشکی و... خواهد بود.

ملکی اضافه نمود: یافته های بچه ها نباید مسموم باشد. زیرا یافتن، واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است و پس از آن مرحله بافتن است؛ بنابراین اگر نیروی عقلانیت و خردمندی روی یافته ها فرد کار نکند، یافته ها برای فرد ایجاد مشکل می نماید.

وی اضافه نمود: تصویرروی جلد باید روح اندیشه ورزی داشته باشد زیرا مسموعات و مشاهدات و.. در صورتی به ثمر می نشینند که اولیای دانش آموزان در به ثمر رسیدن آن همکاری نمایند و اگر ابن اتفاق بیفتد، شاکله شخصیت فرد ساخته می گردد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهار کرد: یکی از نشانه های تربیت صحیح این است که متربی چقدر توانایی فراوری حرف نو، انجام رفتار نو، زندگی نو و ساختن حرف های تازه و اندیشه های نو را دارد.

وی اضافه نمود: آن متربی خوب و مطلوب است که خوب می اندیشد و خوب گوش می دهد و علاوه بر این که برای سخنانش علت ارایه می دهد و برای شنیده هایش نیز علت می خواهد.

ملکی اذعان کرد: در صورتی که مجموعه درسی ما، ترکیبی از یافتن، بافتن و ساختن باشد، باید به آن افتخار کرد. بنابراین تصویرگری کتاب های درسی بسیار اهمیت دارد و تصویری گری جلد کتاب به معنی ساختن یک درب ورودی است و باید مطلوب و محتوا و درون آن نیز باید متناسب باشد.

وی گفت: اصل، تربیت بچه ها است و سایر مسایل موجود، موضوعی فرعی است؛ باید ببینیم نظام تعلیم و تربیت ما چقدر فطرت پروری می نماید و در این زمینه تا چه مقدار پیروز است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 30 آذر 1400 بروزرسانی: 30 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10989

به "ملکی: یافتن واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملکی: یافتن واقعیت اصلی و راهبردی انسان در زندگی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید