منتظر نتایج مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز هستیم

به گزارش جعبه مهر، عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: در خصوص مطالعه اثربخشی واکسن های رایج که در شیراز صورت گرفته، صحبت های زیادی شد، اما منتظر بررسی داده های مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز هستیم.

منتظر نتایج مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز هستیم

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، مسعود یونسیان گفت: متأسفانه یک بریده و جدول از مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز به صورت یک نامه منتشر شد که نمی توان بر اساس آن، قضاوتی داشت بنابراین منتظر هستیم که آنالیز داده های این مطالعه به طور کامل به دست ما برسد و امیدواریم که نتیجه مطالعه معین گردد.

وی اضافه نمود: نتیجه مطالعه وقتی قابلیت انتشار و استناد دارد که مقاله آن به وسیله گروه علمی، داوری شده باشد، اما اگر مقاله ای منتشر نشده باشد، اما اگر قابل داوری باشد و به محققین برسد، می توان نتایج آن را تحلیل و در خصوص آن، اظهارنظر کرد. در حال حاضر نمی توان بر اساس جدول منتشر شده، قضاوت کرد.

دبیر کمیته اپیدمیولوژی و پژوهش کمیته علمی کشوری کرونا یادآور شد: توضیحات مقدمی، سرپرست گروه تحقیقاتی مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز را دیدم، اما هنوز بخشی از تصویر را دیده ایم و نمی توانیم قضاوت صحیحی داشته باشیم و منتظریم نتیجه مطالعه به دست ما برسد.

یونسیان اظهار داشت: مطالعه ای در کشور در 7 دانشگاه علوم پزشکی کشور با موضوع ثبت عوارض واکسن های رایج در حال اجرا است و هدف آن از ابتدا آنالیز اثربخشی واکسن ها در پیشگیری از ابتلاء به بیماری کرونا نبوده، اما یکی از یافته های جنبی این مطالعه، آنالیز مقدار بستری در بیمارستان و ابتلاء به کرونا بوده است.

وی ادامه داد: در این مطالعه 4 گروه 30 هزار نفری که واکسن های رایج در کشور را تزریق نموده اند باید آنالیز شوند که تا کنون حدود 80 هزار نفر وارد مطالعه شده اند، اما از مجری مطالعه خواسته ایم که آنالیز میانی انجام دهد که در حال بحث و آنالیز است و امیدواریم که نتایج میانی این مطالعه را تا هفته آینده به وزارت بهداشت اعلام کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 آبان 1400 بروزرسانی: 27 آبان 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10957

به "منتظر نتایج مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منتظر نتایج مطالعه اثربخشی واکسن ها در شیراز هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید