مهمترین مسائل مسافران قبل از پرواز

به گزارش جعبه مهر، همواره برنامه ریزی و مقدمات یک سفر طولانی با استرس و پیچیدگی های زیادی همراه است. مسافران در صورت آگاهی از اتفاقات و مشکلاتی که قبل از پرواز یا هنگام تهیه بلیط هواپیما ممکن است با آن روبرو شوند، سفر راحت تری را خواهند داشت. مسافران از شروع فرایند تصمیم گیری برای سفر، زمانیکه فرد برای خرید بلیط هواپیما به آژانس مسافرتی یا وبسایت گردشگری آنلاین مراجعه می نمایند، هنگام ورود به فرودگاه و انجام تشریفات قبل از پرواز و در نهایت سوار شدن به هواپیما، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند که در زیر به بعضی از آنها اشاره می کنیم:

مهمترین مسائل مسافران قبل از پرواز

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

  • از دست دادن پرواز مخصوصاً در زمان شلوغی به علت عدم RECONFIRM پرواز در زمان مقرر شده قبل از پرواز و روبرو با مسائل عدیده ای در فرودگاه
  • از دست دادن پرواز با وجود انجام RECONFIRM ولی به علت عدم ثبت شماره بلیت در PNR مسافر
  • در برخی از فصول سال به خصوص در فصل شلوغی آمد و شد مسافر به علت همزمانی چند پرواز از یک سالن و ترمینال و ایجاد صف های طولانی برای تحویل جامه دان ها و دریافت کارت پرواز و انجام برخی از تشریفات قبل از پرواز مانند پرداخت عوارض خروج از کشور باعث می گردد تا مسافر به پرواز خود نرسد.
  • گاهی اوقات به علت عدم دقت کارمند صدور بلیت و حتی خود مسافر در چک پاسپورت اشکالاتی از قبیل انقضای اعتبار پاسپورت، عدم تطابق تاریخ آغاز ویزای مسافر و آغاز مسافرت و یا عدم وجود مهر سبز خروج برای دارنده پاسپورت و همراهان موجب جلوگیری از مسافرت مسافرین در هنگام پرواز می گردد.
  • اگر مسافر اقامت کشوری را که به آن مسافرت می نماید را ندارد، حتماً بایستی اولاً بلیت رفت و برگشت تهیه کند تا موجب روبرو با برگرداندن اجباری نگردد و دوماً به اندازه کافی ارز یا حمایت اقتصادی با خود داشته باشد.
  • در خصوص کشورهایی مانند آلمان که مسافر می تواند به همراه بلیت IR از بلیت رایگان داخلی آلمان استفاده کند، مسافر حتماً در زمان رزرواسیون باید بلیط قطار خود را تهیه کند. چون بسیاری از مسافرین پس از خرید بلیت از دفاتر فروش متوجه این امتیاز شده و در فرودگاه و هنگام پرواز از دفتر فروش واقع در ترمینال این درخواست را انجام می دهد که این دفتر از انجام این کار معذور و در نتیجه باعث نارضایتی شدید مسافر می گردد.
منبع: الی گشت
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4380

به "مهمترین مسائل مسافران قبل از پرواز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهمترین مسائل مسافران قبل از پرواز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید