نخست وزیر انتاریو با یک نمودارساده علت بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا را شرح داد

به گزارش جعبه مهر، داگ فورد نخست وزیر انتاریو در کنفرانس خبری آخر هفته خود از دولت فدرال خواست مرز بین آمریکا و کانادا را بسته نگه دارد، به یک نمودار آماری مهم استناد کرد که تعداد موارد ابتلای پایین کووید-19 در استان را با تعداد موارد فراوان آمریکا مقایسه می کرد.

نخست وزیر انتاریو با یک نمودارساده علت بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا را شرح داد

بهترین تجربه سفر را به سفر به کانادا تجربه کنید و با مجری مستقیم تورهای کانادا بهترین برنامه سفر را برای خود انتخاب کنید.

فورد که وسط کنفرانس خبری خود چارت را روی یک استند قرار داد، با افتخار گفت می توانید ببینید که به ازای 100 هزار نفر ما 284 مبتلا داریم. در این جدول کنار انتاریو استان کبک با 726 مورد به ازای هر 100 هزار نفر دیده می گردد. در مقایسه با آن، میشیگان با 989 مورد، پنسیلوانیا با 994 و فلوریدا با 2827 مورد به ازای هر 100 هزار نفر قرار داده شدند.

فورد گفت: من دوستان آمریکایی مان را خیلی دوست دارم اما آقای نخست وزیر به همین دلیل است که ما نمی توانیم مرزهای مان را باز کنیم. خیلی ساده است.

دولت فدرال و مسئولان آمریکایی قبول نموده اند مرزهای زمینی را برای سفرهای غیرضروری حداقل تا بیست و یکم سپتامبر بسته نگه دارند. مسافران هوایی می توانند از آمریکا وارد شوند اما باید بعد از ورود خود را به مدت 14 روز قرنطینه نمایند.

موارد ابتلای بریتیش کلمبیا کمی بیش از یک سوم انتاریو است و تعداد موارد آزمایشگاهی تایید شده کووید-19 آن به ازای هر 100 هزار نفر 105 نفر است.

فورد گفت می خواهد از نظر اندازه، انتاریو را با ایالت های آمریکا مقایسه کند و اضافه کرد: پس از کالیفرنیا، تگزاس، نیویورک و فلوریدا، اگر انتاریو یک ایالت آمریکایی بود ما پنجمین ایالت عظیم محسوب می شدیم.

وی با مقایسه آمار ابتلا در انتاریو و ایالت های عظیم آمریکا تاکید نمود: فقط می خواستم به مردم نشان بدهم که دارند کار خوبی انجام می دهند. به هیچ وجه هنوز ایمن نیستیم اما فقط می خواهم مردم را تشویق کنم.

او تاکید نمود که آمریکا، که بیشترین تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر کرونا ویروس را در جهان به خود اختصاص داده، با کانادا وتجربه اش در دوران پاندمی کاملا متفاوت است.

فورد گفت: ما با آمریکا تفاوت داریم. کانادایی ها خیلی بیشتر از آمریکایی ها گوش می نمایند و من از این مسئله ممنونم.

در پاسخ به اینکه آیا او از کاندیدایی در رقابت ریاست جمهوری آمریکا حمایت می نماید، فورد ابتدا گفت کاملا روی مسائل استانی متمرکز است اما بعد نتوانست از جدیدترین تعرفه های ترامپ برای صادرات کانادایی حرفی نزند.

فورد گفت: ترامپ می گوید من روی همه چیز تعرفه می گذارم اما او باید کمی مطالعه کند. باید بفهمد که ما مشتری شماره یک آن ها هستیم. ما بیشتر از مجموع چین، بریتانیا و ژاپن روی هم، از آمریکایی ها کالا می خریم. ما مشتری شماره یک هستیم و او می خواهد به خاطر سیاست دنبال مان بیفتد؟

منبع: ایرونی ها
انتشار: 19 مهر 1399 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7206

به "نخست وزیر انتاریو با یک نمودارساده علت بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا را شرح داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر انتاریو با یک نمودارساده علت بسته ماندن مرز آمریکا-کانادا را شرح داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید