نقشه راه جهش فراوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می گردد

به گزارش جعبه مهر، پنجاه و سومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد با دستور کار گزارش مصوبات جلسه قبل، انتخاب نمایندگان جدید تشکل های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف جهت عضویت در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان و بحث و آنالیز پیرامون جهش فراوری با تمرکز بر توسعه بنگاه های کوچک و متوسط بر اساس شرایط مالی موجود برگزار گردید.

نقشه راه جهش فراوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می گردد

در ابتدای این نشست جبار کیانی پور، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج به دستورالعمل نحوه اداره جلسات شوراهای استانی گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اشاره نمود و اضافه کرد: ترکیب اعضای شورای استانی شامل نمایندگان دولت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، بخش های تعاونی و خصوصی و شهرداری و شوراها است که این خود نشان دهنده اهمیت و صندلی این شوراست.

کیانی پور اضافه کرد: شورای گفت وگو یک شورای حاکمیتی است؛ چراکه علاوه بر دولت و بخش خصوصی نمایندگان دو قوه مقننه و قضاییه نیز در این شورا عضو هستند.

تدوین نقشه راه کهگیلویه و بویراحمد در سال جهش فراوری

معاون هماهنگی امور مالی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: نقشه راه استان در راستای تحقق شعار جهش فراوری تدوین خواهد شد و دستگاه ها باید با اجرای این برنامه ها زمینه جهش فراوری در استان را فراهم نمایند.

سید حشمت الله صمیمی دوست با تأکید بر اینکه به عنوان مجموعه دولت آمادگی داریم که مسائل بخش خصوصی را به صورت ویژه آنالیز کنیم، اظهار کرد: حوزه مالی استانداری حتی در روزهای تعطیل نیز به روی بخش خصوصی باز است.

معاون مالی استاندار با اشاره به شعار سال 99 یعنی جهش فراوری از سوی رهبر معظم انقلاب، مطرح نمود: باید از تمام ظرفیت ها برای رونق فراوری استفاده کرد.

او در بخش دیگری از سخنانش، تأکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع اعضای شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی باید ثابت باشند و مدیران دستگاه های اجرایی عضو در این شورا و تشکل ها موظف به معرفی نماینده رسمی خود هستند.

صمیمی دوست با تأکید بر اینکه حذف قوانین مزاحم فراوری یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: می طلبد دستگاه های متولی با تشکیل یک تیم تخصصی جهت برطرف این مشکل اقدام نموده و خروجی نشست های خود را به استانداری ارائه دهند تا در سطح کلان به صورت ویژه پیگیری گردد.

او خواهان تشکیل بانک اطلاعاتی از ظرفیت ها، مسائل و راهکارهای دستگاه های مالی استان شد و گفت: در صورت وجود آمار دقیق و واقعی می توان نقشه راه جهش فراوریی استان را با ایجاد اشتغال پایدار تدوین کرد.

صمیمی دوست با توجه به اهمیت نشست گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خواهان ابلاغ و ارسال مصوبات این شورا به دستگاه های اجرایی شد.

در این نشست پس از معرفی تشکل های بخش خصوصی، تعاونی و اصناف پیشنهادی سه اتاق بازرگانی، اصناف و تعاون جهت عضویت در شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، انجمن شرکت های ساختمانی استان، اتحادیه فراورینمایندگان و صادرنمایندگان محصولات باغی، زراعی و صیفی جات استان، جمعیت دوست داران کوه نور (گردشگری)، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان، اتحادیه قصابان و مواد پروتئینی، اتحادیه ابزار و مصالح ساختمانی، اتحادیه تعاونی صنایع دستی و فرش دستباف استان و اتحادیه تعاونی شیلات استان با اکثریت آرا به عضویت شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان درآمدند.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6613

به "نقشه راه جهش فراوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه راه جهش فراوری در استان کهگیلویه و بویراحمد تدوین می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید