نوع جدیدی از باتری که سازندگان خود را شگفت زده کرد!

به گزارش جعبه مهر، مهندسان با ترکیب دو نوع باتری پیروز به ساخت نوع جدیدی از باتری ها شده اند که می تواند انقلابی در عرصه ماشین های برقی و سایر فناوری های مبتنی بر باتری های لیتیوم یون ایجاد کند.

نوع جدیدی از باتری که سازندگان خود را شگفت زده کرد!

به گزارش خبرنگاران و به نقل از ایندیپندنت، این باتری که هم از الکترولیت های جامد و هم از آندهای تمام سیلیکونی استفاده می نماید باتری تمام جامد سیلیکونی نام گرفته است. اولین آزمایش های اجرا شده نشان می دهد که این باتری تازه امن و با دوام بوده و قادر به ذخیره انرژی بالاست.

فناوری به کار برده شده در این باتری امروز، 24 سپتامبر در مجله Science توضیح داده شده است و مهندسان نانو دانشگاه سن دیگو، کالیفرنیا با همکاری محققان مرکز LG Energy Solution تحقیقات مربوط به آن را رهبری نموده اند.

آندهای سیلیکونی به علت چگالی انرژی خود که 10 برابر بیشتر از آندهای گرافیتی است، مورد توجه قرار گرفته اند. با این حال این آندها با الکترولیت مایع تخریب شده و هنگام شارژ باتری منقبض و منبسط می شوند. این چالش ها باعث شده که نتوان از آین آندها در باتری های لیتیوم یون تجاری استفاده کرد اما به نظر می رسد تحقیقات تازه راه را برای استفاده از آندهای تمام سیلیکونی باز می نماید و به لطف الکترولیت مناسب می توان این مسائل را حل کرد.

مهندسان دریافتند که می توان این محدودیت ها را با تغییر الکترولیت مایع و جایگزین کردن آن با یک الکترولیت جامد مبتنی بر سولفید رفع کرد.

دارن تان(Darren Tan) نویسنده اصلی این مقاله از دانشگاه کالیفرنیا سن دیگو می گوید: با این رویکرد، ما قلمرو تازهی در حوزه باتری های جامد ایجاد کردیم که امکان استفاده از آندهای سیلیکونی در آن ممکن است.

باتری های تمام جامد سیلیکونی بر بسیاری از محدودیت ها غلبه می نمایند و فرصت های تازهی برای رفع کردن تقاضای بازار برای انرژی بیشتر، هزینه کمتر و باتری های ایمن تر در اختیار ما قرار می دهند.

محققان توانستند این باتری های تازه را 500 بار با ظرفیت 80 درصدی در دمای محیط شارژ و تخلیه نمایند. این درحالی است که باتری های جامد مبتنی بر آند لیتیومی برای شارژ شدن به دماهای خاصی احتیاج دارند.

باتری تمام جامد سیلیکونی در حال حاضر مجوز خود را از استارتاپ Unigrid Battery که به وسیله دکتر تان تاسیس شده، دریافت نموده است و امید می رود با توسعه بیشتر در نهایت بتوان آن را به صورت تجاری فراوری کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 14 مهر 1400 بروزرسانی: 14 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10908

به "نوع جدیدی از باتری که سازندگان خود را شگفت زده کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوع جدیدی از باتری که سازندگان خود را شگفت زده کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید